Magic the Gathering
Magic the Gathering32105 medlemmar 767 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Att untappa Undiscovered Parad... Kari Zevs expertise ...
Trample, double strike och protection.
Senast läst: 05:55:19, 8/4 -20. Läst 1030 gånger.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

Trample, double strike och protection. 16:48:02, 17/2 -20  
Grizzly Bears har Embercleave på sig och blockas av Blightbeetle. Hur mycket skada tar motståndaren?

Uppdaterad: 16:48:45, 17/2 -20

jd
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 26/5 -05

44 rubriker
1082 svar

1. Fyra. Du måste lägga dödlig... 17:31:50, 17/2 -20  
Fyra.

Du måste lägga dödlig skada i skalbaggen varje combat step, alltså tramplar björnen över två skada i First Strike och två i vanlig combat.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

113 rubriker
2413 svar

2. Borde det inte vara 5 då den r... 18:16:43, 17/2 -20  
Borde det inte vara 5 då den redan har tagit dödlig skada i first strike step.

Uppdaterad: 18:17:58, 17/2 -20
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

3. Right, men det är det som är k... 18:41:01, 17/2 -20  
Fizkas skrev 18:16, 17/2 -20 Borde det inte vara 5 då den redan har tagit dödlig skada i first strike step.

Right, men det är det som är kruxet som jag reagerade på när jag såg WC. Protection hindrar skada. Så i First Strike Combat Damage Step har den inte tagit någon skada. Alltså måste man fortfarande lägga dödlig skada på den i vanliga Combat Damage Step.

http://www.youtube.com/watch?v=eHYU_Elqapo&t=28m0s

Uppdaterad: 18:42:32, 17/2 -20
jd
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 26/5 -05

44 rubriker
1082 svar

4. Du preventar ju damagen i firs... 18:41:38, 17/2 -20  
Fizkas skrev 18:16, 17/2 -20 Borde det inte vara 5 då den redan har tagit dödlig skada i first strike step.

Du preventar ju damagen i first strike step, därför måste man assigna lethal en gång till i regular combat step.

Hade skabaggen varit indestructible bör ditt resonemang stämma, då ligger skadan kvar men baggen dör inte trots lethal damage.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

223 rubriker
2030 svar

5. Nej, då den har protection så ... 18:41:55, 17/2 -20  
Fizkas skrev 18:16, 17/2 -20 Borde det inte vara 5 då den redan har tagit dödlig skada i first strike step.

Nej, då den har protection så markeras inte skadan i first strike läget, utan du måste lägga skada lika med toughness i vanliga combat också.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

223 rubriker
2030 svar

6. Dubbelninjad!... 18:44:16, 17/2 -20  
Dubbelninjad!
 
Jag saccar LED för tre blå.....
jd
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 26/5 -05

44 rubriker
1082 svar

7. Sannolikheten att 3 pers på sv... 18:52:57, 17/2 -20  
JonasHob skrev 18:44, 17/2 -20 Dubbelninjad!

Sannolikheten att 3 pers på svm skriver i samma tråd 25 min efter senaste posten måste vara rätt låg :)
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!