Magic the Gathering
Magic the Gathering32019 medlemmar 767 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Interaktion Goldnight Commande... Asceticism (scars of mirrodin) ...
Melek och Ancestral Vision?
Senast läst: 04:47:28, 22/2 -20. Läst 396 gånger.
Denskare
MEDLEM
Kumla
@svm s. 14/7 -10

13 rubriker
44 svar

Melek och Ancestral Vision? 12:18:36, 22/1 -20  
Tjena jag har en Melek, Izzet Paragon ute på spelplan och sen drar jag ett kort på draw-step och sen vänder jag upp det kortet som kom efter det som är Ancestral Vision som många vet så kostar kortet 0 i manakostanad men jag antar att jag måste betala Suspend kostanden.
Men vad händer med kopian?
Får den Suspend grejen på sig också eller? Eller kommer den utan suspend?

Och sen det jag antar jag som jag skrev förut om jag kan bara spela ut den för manakostanad 0 och dra 3 eller 6 eller måste vänta på bägges Suspend kostnad?

Eller hur blir det?

Tack för svar och hjälp!

Med vänlig hälsning Denskare

Uppdaterad: 14:46:25, 22/1 -20

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

220 rubriker
2009 svar

1. Du kan bara suspenda från hand... 12:47:48, 22/1 -20  
Du kan bara suspenda från handen, och Melek låter dig bara kasta kortet från biblan, så Ancestral kommer inte göra något alls där, om du inte har något som låter dig kasta spells utan att betala manakostnaden, t.ex As Foretold. Så kort och gott, Ancenstral får ligga kvar utan att något speciellt händer.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Denskare
MEDLEM
Kumla
@svm s. 14/7 -10

13 rubriker
44 svar

2. okey då vet jag tills nästa gå... 12:53:46, 22/1 -20  
okey då vet jag tills nästa gång, då är det bara köra Electrodominance det borde funka. När Ancestral Vision är i min hand.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!