Magic the Gathering
Magic the Gathering31964 medlemmar 901 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Keeper of the Nine Gales och s... Exile Unearth? Wormfang Drake ...
Bosh, Iron Golem
Senast läst: 18:10:53, 28/1 -20. Läst 475 gånger.
Olorin
MEDLEM
Norsholm
@svm s. 17/2 -09

2 rubriker
1 svar

Bosh, Iron Golem 10:44:25, 30/12 -19  
Hej
En fråga om Bosh, Iron Golem.
Kan han offra sig själv?
Jag antar det, men!
Kan/hinner han i så fall ge skadan innan han försvinner?

--Johan

r1kka
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/8 -14

15 rubriker
110 svar

1. ja för när hans ability är på ... 10:54:46, 30/12 -19  
ja för när hans ability är på stacken så är det bry det sig inte om ifall han finns eller ej, har lite svårt att förklara hur allt fungera men kort, ja han kan göra sig genom att offra sig själv
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

217 rubriker
2000 svar

2. Ja, han kan offra sig själv, a... 11:13:19, 30/12 -19  
Ja, han kan offra sig själv, annars hade det stått "sacrifice another artifact". Att offra artefakten är en del av kostnaden, så han kommer vara borta när abilityn går på stacken, men det spelar ingen roll, för det är som sagt en del av kostnaden att offra han.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

83 rubriker
554 svar

3. Bosh kommer ge skada då dess a... 14:09:51, 30/12 -19  
Bosh kommer ge skada då dess ability inte specifikt kräver att bosh är kvar på battlefield.

För lite mer sammanhang finns t.ex kortet Durkwood Tracker som påvisar detta då det har den specifika wordingen; "If Durkwood Tracker is on the battlefield...".

Kazuzka presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!