Magic the Gathering
Magic the Gathering31954 medlemmar 860 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Flera Teferi´s Puzzle box... Oblivion Ring vs Banishing Lig ...
Summoning Sickness?
Senast läst: 08:55:45, 21/1 -20. Läst 393 gånger.
Boo116

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 14/1 -18

10 rubriker
66 svar

Summoning Sickness? 09:00:18, 5/12 -19  
Några korta regelfrågor;
1. Kan Creatures använda en ability på motståndarens tur, om den spelades på min tur direkt innan?
2. Har annat än Creatures Summoning sickness?
 
I don’t need to have the perfect plan. My foe just has to have an imperfect one
-Jace Beleren

jd
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 26/5 -05

42 rubriker
1071 svar

1. 1: Dina creatures har summonin... 09:14:34, 5/12 -19  
1: Dina creatures har summoning sickness tills det att de varit i spel i början på din tur, så ja de har fortfarande summoning sickness under din motståndares tur förutsatt att du spelat ut din creature på din förra tur. Dock gäller summoning sickness bara saker som kräver att du tappar den, som deckare attackers (vigilance botar inte summoning sickness) och tap-abilities. Så du kan inte adda mana med en Birds of Paradise som har summoning sickness, men du kan dra kort med en Griselbrand som har det.

2: Bara creatures och kort som blir creatures har summoning sickness. Så att animera inkmoth nexus för att attackera samma tur som den kommit i spel funkar inte. Den kan inte göra mana heller så fort den blivit en creature, men så länge du inte animerar den är den ett land utan summoning sickness.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
Uppdaterad: 09:52:26, 5/12 -19
oloff3
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 22/8 -12

16 rubriker
50 svar

2. Notera att Haste både låter di... 10:12:37, 5/12 -19  
Notera att Haste både låter din creature attakera eller använda en tap-ability så fort den kommit ut i spel.
 
"When the going gets weird, the weird turn pro." -Dr. Gonzo
Boo116

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 14/1 -18

10 rubriker
66 svar

3. Tack!... 10:25:33, 5/12 -19  
jd skrev 09:14, 5/12 -19 1: Dina creatures har summoning sickness tills det att de varit i spel i början på din tur, så ja de har fortfarande summoning sickness under din motståndares tur förutsatt att du spelat ut din creature på din förra tur. Dock gäller summoning sickness bara saker som kräver att du tappar den, som deckare attackers (vigilance botar inte summoning sickness) och tap-abilities. Så du kan inte adda mana med en Birds of Paradise som har summoning sickness, men du kan dra kort med en Griselbrand som har det.

2: Bara creatures och kort som blir creatures har summoning sickness. Så att animera inkmoth nexus för att attackera samma tur som den kommit i spel funkar inte. Den kan inte göra mana heller så fort den blivit en creature, men så länge du inte animerar den är den ett land utan summoning sickness.

Tack!
 
I don’t need to have the perfect plan. My foe just has to have an imperfect one
-Jace Beleren
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!