Magic the Gathering
Magic the Gathering31815 medlemmar 816 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Nahiri / Venser + Wishclaw Tal... Hydra fråga, Gargos + Genesis ...
Heartless Summoning + priest of gix + equilibrium
Senast läst: 05:27:40, 17/11 -19. Läst 298 gånger.
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
123 svar

Heartless Summoning + priest of gix + equilibrium 18:31:33, 23/10 -19  
Hej!

Om jag kastar en Priest of Gix med en Heartless Summoning och en Equilibrium på spelplanen, kan jag då,

1. Välja Priest of Gix som target på Equilibriums ability och betala för att studsa den tillbaka till handen innan den hinner dö?

2. Använda manan från Priest of Gix etb-trigger för att betala för Equilibrium?

knuwtz0ne

Orzhov
MEDLEM
Kode
@svm s. 7/9 -10

11 rubriker
102 svar

1. 1. Priest of Gix dör som en st... 20:10:10, 23/10 -19  
1. Priest of Gix dör som en state based effect när den resolvat pga Heartless Summoning. Vilket betyder att den är i graven innan du kan göra någonting med några av dina triggers.

2. Sedan kan du inte betala equilibriums trigger med triggern ifrån priest of gix då triggern händer när du spelar spellen och inte efter den resolvat.
 
Din mamma är en pappa.
Seasinger
MEDLEM
Malmö
@svm s. 13/2 -12

18 rubriker
123 svar

2. Allright, tack så mycket för s... 20:30:04, 23/10 -19  
Allright, tack så mycket för svar!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!