Post Nord förstörde brev och kort. Och nekar reklamation22:08:05, 22/10 -19
Hej
Gjorde en snabb sökning, men jag hittade inget. Men har för mig att jag läst en liknande tråd. Ber om ursäkt för multipla trådar :-( Men ivf. Såhär är det...
Brevet som låg på hallmattan såg ut som om hunden (har ingen) varit framme. Nästan helt sönder. Ett under att korten var kvar eller inte mer skadade.
Själva skadan på korten är inte katastrofal, men ändå tydlig. Av någon märklig orsak har korten smällt i en hörnet. Troligtvis har de fastnat under något transportband och har av friktionen smällt. Korten hade också blivit lite böjda.
Jag reklamerar försändelsen (vanligt brev) på Post Nords hemsida och får svaret.
"Innehållet i försändelsen är oförsäkrat. Det innebär att du inte har rätt till ersättning".
1. Vad har egentligen Post Nord för ansvar? Jag köper en tjänst av dem som jag upplever att de inte levererar fullt ut.
2. Vad kan jag göra nu? Det känns som ett autosvar från deras sida.
3. Varför har de ens en möjlighet att reklamera vanliga brev???