Magic the Gathering
Magic the Gathering31741 medlemmar 833 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Archangel of Thune och trigger... Knights' Charge ...
Aminatou och Wishclaw
Senast läst: 19:58:35, 19/10 -19. Läst 295 gånger.
olofbrandt
MEDLEM
Storvreta
@svm s. 20/11 -18

6 rubriker
10 svar

Aminatou och Wishclaw 19:07:00, 5/10 -19  
Hej.
Ni som har ordning på era regler. Jag kör Commander med Aminatou och tittar på nya Wishclaw Talisman. Två frågor.
1. Kan jag aktivera Aminatous minus ett och som svar aktivera Wishclaw och på så sätt både få leta och behålla Wishclaw?
2. Om jag aktiverar Wishclaw och ger den till en opponent. Kan jag då aktivera Aminatous -1 eftersom jag ju är owner och så blinkar den tollbaka på mitt bräde?

MODediterat för kortlänkning: Aminatou, the Fateshifter


Uppdaterad: 10:15:54, 6/10 -19

Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

114 rubriker
4536 svar

1. Ja på båda. Det relevanta ä... 19:21:25, 5/10 -19  
Ja på båda.

Det relevanta är "you own" och "your control".
olofbrandt
MEDLEM
Storvreta
@svm s. 20/11 -18

6 rubriker
10 svar

2. Då är ju det kortet helt sjukt... 19:28:15, 5/10 -19  
Då är ju det kortet helt sjukt i min Commanderlek...
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

57 rubriker
1779 svar

3. notera att du inte "behåller" ... 10:17:09, 6/10 -19  
notera att du inte "behåller" wischclaw i första frågan. Det blir exakt samma som i andra, du ger den till en motståndare och sedan flickras den tillbaka till dig.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

magic1981 presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!