Magic the Gathering
Magic the Gathering31676 medlemmar 928 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Duel decks?... En hydra som gick totalt out o ...
Regelfråga om Nahiri's ult + Transform
Senast läst: 20:29:50, 23/9 -19. Läst 323 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

62 rubriker
186 svar

Regelfråga om Nahiri's ult + Transform 23:05:49, 3/9 -19  
Tjipp!

Om jag ultar Nahiri, the Harbinger i en högst casual edh-match och vill hitta Conqueror's Galleon , samt dessutom lyckas slå med den och flippa den till sitt land

*pust pust* ( komplicerad beskrivning :P )

kommer Nahiris ult ändå dra upp kortet till hand sen?

Jag har för mig att om det handlar om att flickra kortet eller så, så är svaret nej. Men jag är inte helt säker på hur Transform fungerar där. Tacksam för svar

knuwtz0ne

Orzhov
MEDLEM
Kode
@svm s. 7/9 -10

11 rubriker
99 svar

1. Den kommer att stanna på plane... 23:37:25, 3/9 -19  
Den kommer att stanna på planen då Galleon exilas när den flippar och är då ett nytt objekt.
 
Din mamma är en pappa.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

62 rubriker
186 svar

2. Jag hade för mig att transform... 23:39:14, 3/9 -19  
Jag hade för mig att transform inte exilerade
wonko
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 27/10 -02

19 rubriker
155 svar

3. Exilas Bara om det står specif... 23:49:54, 3/9 -19  
Exilas Bara om det står specifikt på kortet :)

Uppdaterad: 23:50:33, 3/9 -19
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

150 rubriker
6937 svar

4. Det är helt korrekt. Om du jäm... 11:00:15, 4/9 -19  
Iniovan skrev 23:39, 3/9 -19 Jag hade för mig att transform inte exilerade

Det är helt korrekt. Om du jämför med Treasure Map som bara transformas så är det samma objekt.

Men kortet du nämner exilas och kommer tillbaks i sin transformade tillstånd. Det är en variant som även används på Jace, Vryn's Prodigy; Hade den bara transformats hade den ju inte fått några loyalty counters och dött på fläcken.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

62 rubriker
186 svar

5. Justja herregud det står ju i ... 11:12:25, 4/9 -19  
Justja herregud det står ju i kortet! Tack!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!