Magic the Gathering
Magic the Gathering31676 medlemmar 929 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR En hydra som gick totalt out o... Brackwater Elemental och Undyi ...
Teferi + Spell Queller
Senast läst: 20:31:29, 23/9 -19. Läst 638 gånger.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

114 rubriker
4529 svar

Teferi + Spell Queller 23:09:27, 26/8 -19  
Om man har Teferi, Time Raveler i spel och en Spell Queller med valfri spell under sig och sen studsar sin Spell Queller med Eldrazi Displacer på motståndarens main phase, får hen spela sin spell då?

Olly

Azorius
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

16 rubriker
98 svar

1. Nej, eftersom Quellers ability... 23:32:27, 26/8 -19  
Nej, eftersom Quellers ability håller att resolva är inte stacken tom och sorcerys kan icke nyttjas. Teferis statiska effekt gör då att din op inte kan använda quellerns trigger.

Uppdaterad: 23:34:27, 26/8 -19
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

638 rubriker
5039 svar

#18 PT Points Yearly

2. Detta innebär också att om jag... 08:53:40, 27/8 -19  
Detta innebär också att om jag bouncar tillbaka min Spell Queller i min tur med valfri spell exilad så kommer den aldrig gå att spela för motståndaren?
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

56 rubriker
1767 svar

3. Om du har en teferi i spel så ... 09:20:20, 27/8 -19  
Om du har en teferi i spel så ja.
You may play vs you cant play.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

KaktusenBerit presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion
Utrensning! Mycket billiga playsets, något foilat mythic, och annat smått och gott.
6 dagar kvar
Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!