Magic the Gathering
Magic the Gathering31676 medlemmar 924 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Duplicant + Crash of rhino Bee... Wall of Roots tech? ...
Formidable som activated ability
Senast läst: 11:00:58, 22/9 -19. Läst 319 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

493 rubriker
8498 svar

Formidable som activated ability 22:24:21, 9/8 -19  
Om ett creature-kort har en activated ability som är formidable (kan bara aktiveras om jag har creatures med total power 8 eller högre), kan Necrotic Ooze (för enkelhetens skull kan vi säga att man kontrollerar två Necrotic Ooze) se och räkna abilityn som den gör med alla vanliga activated abilities?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn

partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

150 rubriker
6937 svar

1. Svaret blir rätt så trivialt o... 08:35:00, 12/8 -19  
Svaret blir rätt så trivialt om man har ett kort med formidable som konkret exempel.

Atarka Beastbreaker


Ooze kopierar alltså abilityn. Vad säger den? Måste du ha totalt 8 power för att få aktivera den?


Bra att komma ihåg är att text i kursiv text kan man lika gärna ta bort och kortet gör ändå samma sak


Btw, abilityn är en vanlig activated ability.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Uppdaterad: 08:37:40, 12/8 -19
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

493 rubriker
8498 svar

2. Det finns ju en del abilities ... 08:37:38, 12/8 -19  
Det finns ju en del abilities som Necrotic Ooze missar för att de är inbakade i andra abilities.

Jag antar att den inte kan få förmågan att förstöra som Evil Twin kan få med tanke på dess wording?

Men alla activated abilities som säger activate this ability only if ser oozen som vanligt?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 08:38:52, 12/8 -19
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

150 rubriker
6937 svar

3. Evil Twin har inte en activate... 08:40:29, 12/8 -19  
latsblaster skrev 08:37, 12/8 -19 Det finns ju en del abilities som Necrotic Ooze missar för att de är inbakade i andra abilities.

Jag antar att den inte kan få förmågan att förstöra som Evil Twin kan få med tanke på dess wording?

Men alla activated abilities som säger activate this ability only if ser oozen som vanligt?

Evil Twin har inte en activated ability. Den har en static ability som kan ge den själv en triggered ability (som den då ännu inte har!).


Dvs i graven så har den bara abilityn som står på kortet; Den har ännu inte fått sin activated ability.


Ett annat bra exempel är abilityn "This creature has flying on your turn". Det är inte samma sak som att ha flying, och man påverkas inte av t ex Warden of Evos Isle.

Dvs att kunna GE något är inte detsamma som att HA något.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Uppdaterad: 08:43:42, 12/8 -19
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

493 rubriker
8498 svar

4. Jo, jag är med på det här, men... 09:00:04, 12/8 -19  
partysmurphen skrev 08:40, 12/8 -19
latsblaster skrev 08:37, 12/8 -19 Det finns ju en del abilities som Necrotic Ooze missar för att de är inbakade i andra abilities.

Jag antar att den inte kan få förmågan att förstöra som Evil Twin kan få med tanke på dess wording?

Men alla activated abilities som säger activate this ability only if ser oozen som vanligt?

Evil Twin har inte en activated ability. Den har en static ability som kan ge den själv en triggered ability (som den då ännu inte har!).


Dvs i graven så har den bara abilityn som står på kortet; Den har ännu inte fått sin activated ability.


Ett annat bra exempel är abilityn "This creature has flying on your turn". Det är inte samma sak som att ha flying, och man påverkas inte av t ex Warden of Evos Isle.

Dvs att kunna GE något är inte detsamma som att HA något.

Jo, jag är med på det här, men så länge det bara är aktiveringsvillkor så är det inga problem för oozen att se den?

Oozen ser: Activate this ability only if you control four or more lands.

Oozen ser inte: As long as you control four or more lands, X has ": Y."
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

150 rubriker
6937 svar

5. Typ så. Det är lättare att sva... 10:29:35, 12/8 -19  
Typ så. Det är lättare att svara på frågor som rör existerande kort eftersom du inte har stenkoll på hur ability templates ser ut.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!