Magic the Gathering
Magic the Gathering31600 medlemmar 955 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Nettling Imp vs Tapped creatur... Förvirrad ...
Neheb + Drake Haven
Senast läst: 11:32:56, 22/8 -19. Läst 415 gånger.
Hainen

Gruul
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 31/1 -11

14 rubriker
89 svar

Neheb + Drake Haven 08:44:17, 13/7 -19  
Jag har en Drake Haven i spel. Jag slår motståndaren med min Neheb, Dreadhorde Champion. Triggern går på stacken. När den resolvar slänger jag fem kort och drar 5. Har jag rätt i att när den här triggern resolvat har jag 5 mana i poolen och 5 triggers från Drake Haven?

Kort sagt, kan jag använda Nehebs mana för Drake Havens triggers?

RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

69 rubriker
2050 svar

1. Japp! Du måste först resolva N... 13:56:24, 13/7 -19  
Japp! Du måste först resolva Nehebs förmåga för att få manan osv för att sen sätta Drake Haven triggers på stacken. Discard, draw cch få mana är del delarna som gör upp Nehebs förmåga. Du kan då använda den manan för att betala för haven triggers. Om du väljer att inte göra det så är det ok också i och med manan stannar kvar i din manapool genom faserna tills slutet av din nuvarande runda.

Uppdaterad: 13:58:18, 13/7 -19
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!