Magic the Gathering
Magic the Gathering31475 medlemmar 940 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Kethis ... Chalice of the Void och Finale ...
Without paying + extra kostnad
Senast läst: 00:26:22, 18/7 -19. Läst 315 gånger.
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

45 rubriker
63 svar

Without paying + extra kostnad 23:19:09, 24/6 -19  
Om man har ex: Golos, Tireless Pilgrim i spel samt effekter som t.ex.: Sphere of Resistance, Thalia, Guardian of Thraben eller Damping Sphere, hur funkar detta? får man spela lallt grastis ändå eller måste man lägga till dessa korts effekter.

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

56 rubriker
1738 svar

1. "Mana cost" betyder det som st... 23:48:54, 24/6 -19  
"Mana cost" betyder det som står uppe i hörnet av kortet.
Det är detta som man slipper betala och inget annat. Thalia mm som du har annget ger en kostnad som inte står uppe i hörnet på kortet, därmed måste de betalas. De är inte "mana cost" utan en "additional cost in the form of mana".


Det här är tyvärr enligt mig den svagaste delen av regelsystemet då "mana cost" är en väldigt tvetydig formulering som lätt blandas ihop med tex "total mana cost" som betyder någonting helt annat.
Tyvärr något man bara får acceptera i nuläget tills de skapar en bättre term för vad som är vad.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 23:51:07, 24/6 -19
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

45 rubriker
63 svar

2. Förståeligt, tack för svar. Tr... 15:08:47, 25/6 -19  
Choper skrev 23:48, 24/6 -19 "Mana cost" betyder det som står uppe i hörnet av kortet.
Det är detta som man slipper betala och inget annat. Thalia mm som du har annget ger en kostnad som inte står uppe i hörnet på kortet, därmed måste de betalas. De är inte "mana cost" utan en "additional cost in the form of mana".


Det här är tyvärr enligt mig den svagaste delen av regelsystemet då "mana cost" är en väldigt tvetydig formulering som lätt blandas ihop med tex "total mana cost" som betyder någonting helt annat.
Tyvärr något man bara får acceptera i nuläget tills de skapar en bättre term för vad som är vad.

Förståeligt, tack för svar. Tråkigt att man inte kan spela tax effekter effektivt i Golos, Tireless Pilgrim i commander :/
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!