Magic the Gathering
Magic the Gathering31300 medlemmar 963 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Finale of Promise... Mortarpod och deathtouch!? ...
Fråga om Incubation Druid
Senast läst: 17:29:56, 21/5 -19. Läst 591 gånger.
Eldor

Simic
MEDLEM
@svm s. 23/2 -05

44 rubriker
263 svar

Fråga om Incubation Druid 20:50:23, 29/4 -19  
Jag spelar Incubation Druid och vill använda Adapt förmågan när den kommer in i spel. Min motståndare vill svara på det genom att döda druiden med Electrify innan jag använder Adapt förmågan. Kan han det, eller blir det 4 damage som inte räcker till när väl druiden blir en 3/5?

Uppdaterad: 09:59:09, 30/4 -19

AJN

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 7/7 -14

5 rubriker
41 svar

1. Adaptförmågan hamnar på stacke... 21:52:23, 29/4 -19  
Adaptförmågan hamnar på stacken, innan den går igenom så får din motståndare en chans att svara på det. Electrify hamnar ovanför aktiveringen av adaptförmågan i ordningen och händer därför före Incubation Druids förmåga.

Så den kommer tyvärr hinna dö innan den får counters.
Det du kan göra (om du har mana nog) är aktivera adapt igen. Då händer den aktiveringen först och Druid överlever.
 
"Jag kastar den engelska ordboken mot dig! Du blir krossad ordagrant."
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

154 rubriker
6087 svar

2. Nästa gång du spear: Om du ve... 10:01:33, 30/4 -19  
Nästa gång du spear:
Om du vet at din motståndare spelar burnspells, kan du passa prioritet efter du spelat druiden och hoppas på att motståndaren försöker bolta din druid, då kan du i respons använda Adapt 3-förmågan på druiden.
 
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/2 -13

65 rubriker
319 svar

3. Skulle man kunna aktivera adap... 10:10:52, 30/4 -19  
Skulle man kunna aktivera adapt igen som svar på spear? Om man har tillräckligt med mana för det dvs.
 
"Drog inga land"
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

154 rubriker
6087 svar

4. Yes, det går utmärkt. Om ingen... 10:26:24, 30/4 -19  
ztrider skrev 10:10, 30/4 -19 Skulle man kunna aktivera adapt igen som svar på spear? Om man har tillräckligt med mana för det dvs.

Yes, det går utmärkt. Om ingen vill göra något mer efter det så får druiden tre stycken +1/+1-counters, sen får den fyra skada. Sen ska nästa Adapt-aktivering resolva, men då händer inget eftersom druiden redan har minst en +1/+1-counter på sig.

Resultatet: En 3/5 druid med 4 skada på sig, som kan tappa för tre mana.
 
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
Uppdaterad: 10:26:56, 30/4 -19
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

192 rubriker
1828 svar

5. Du får aktivera adapt hur ofta... 13:42:50, 30/4 -19  
ztrider skrev 10:10, 30/4 -19 Skulle man kunna aktivera adapt igen som svar på spear? Om man har tillräckligt med mana för det dvs.

Du får aktivera adapt hur ofta du vill, även om du har counters, det är bara att om du har counters på gubben vid resolv händer inget.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!