Magic the Gathering
Magic the Gathering31600 medlemmar 941 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Tallowisp fråga... Fråga om Incubation Druid ...
Finale of Promise
Senast läst: 04:10:05, 22/8 -19. Läst 598 gånger.
redmaster
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 17/6 -03

89 rubriker
846 svar

Finale of Promise 23:42:39, 27/4 -19  
Om jag kastar Finale of Promise targetar en Traverse the Ulvenwald och en instant tex Lightning Bolt. Läggs båda spells på stacken samtidigt eller kastas var för sig? och är Finale of Promise i graven när Traverse the ulvenwald resolvar?

Till sist kan Delirium bli sed av traverse när detta sker om Min graveyard är gubbe, land, bolten och Traverse? Blir snurrig i huvudet när jag försöker lösa det.

Uppdaterad: 23:47:07, 27/4 -19

Denbo
MEDLEM
Timmersdala
@svm s. 21/10 -16

0 rubriker
4 svar

1. Om jag förstått finale rätt så... 00:49:01, 28/4 -19  
Om jag förstått finale rätt så resolvar (hamnar i graven) finale först. Sedan väljer du själv i vilken ordning.dom andra spellsen resolvar.
Med andra ord borde finale räknas till delerium.
CertifiedOsprey

Azorius
MEDLEM
Lund
@svm s. 23/12 -15

6 rubriker
2 svar

2. Svaret på din andra fråga är a... 14:33:40, 1/5 -19  
Svaret på din andra fråga är att du inte kommer att ha delirium Sorceries med delirium kollar efter det när de resolvar. Vid det tillfället kommer bolten ligga på stacken, och promise i graven tillsammans med din gubbe och ditt land. I det läget behöver du alltså en annan korttyp till för att få delirium effekten från traverse.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!