Magic the Gathering
Magic the Gathering31201 medlemmar 928 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Regeneration... Feather, the Redeemed frågor! ...
Mortarpod och deathtouch!?
Senast läst: 19:33:53, 18/4 -19. Läst 407 gånger.
BrunoBatta
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 5/3 -19

3 rubriker
5 svar

Mortarpod och deathtouch!? 18:01:06, 10/4 -19  
Hej!
Har en fråga angående Mortarpod. Har läst att om den är equippad till en creature med deathtouch, så har den andra abilityn ”dödlig utgång” gentemot target creature.

Equipped creature gets +0/+1 and has "Sacrifice this creature: This creature deals 1 damage to target creature or player."

Min fråga gäller den första abilityn tillsammans med den andra.
När Mortarpod entrar battelfield sätter man den på en 0/0 germ creature token, vilket iom ability 2 blir en 0/1.
Frågan jag har är om jag equippar denna 0/1 token med deathtouch och aktiverar andra abilityn, kommer 0/1 germ token ge en damage med deathtouch?

Svarat borde vara ja, då abilityn ger en damage (i mitt fall med deathtouch). Är dock lite osäker med tanke på att creaturen har power 0. Antar att power 0 endast påverkas under combat damage? Och att andra abilityn inte tar hänsyn creaturens power?

Tack på förhand!

Knaz
MEDLEM
Sollentuna
@svm s. 1/7 -07

127 rubriker
1517 svar

1. Ja, när en creature med deatht... 18:32:15, 10/4 -19  
Ja, när en creature med deathtouch gör skada så dödar den och det gör den när du offrar din creature.
Att din creature har 0 i power spelar ingen roll när du använder abilityn som mortapod ger (att kunna offra för att göra 1 skada).
 
Julkalendern 2015

Julkalendern 2016
BYT BORD TILL


 
  War of the Spark! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!