Magic the Gathering
Magic the Gathering31205 medlemmar 839 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Instant Destroy Declared attac... Existerar Command Zone i Legac ...
Kan Magnigoth Treefolk få...wastewalk?
Senast läst: 08:36:45, 18/4 -19. Läst 440 gånger.
Yenx
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 9/12 -18

5 rubriker
10 svar

Kan Magnigoth Treefolk få...wastewalk? 23:32:42, 24/2 -19  
Wastes har ju egenheten att man inte kan *välja* det om man uppmanas välja ett basicland, till exempel. Emellertid har det ju fortfarande korttypen basicland. Betyder det att Magnigoth Treefolk kan få "wastewalk"?

HappyMagicHardcore

Golgari
JUDGE L1
Västerås
@svm s. 1/11 -02

476 rubriker
6662 svar

1. Nej, det får den inte. Det kan... 23:49:17, 24/2 -19  
Nej, det får den inte. Det kan se varför här på gatherer:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/Details.aspx?multiverseid=407693

Det relevanta där är: "Wastes is not a land type." Så ja, det är ett basic land men har ingen landtyp, dvs Wastes räknas inte till domain eller liknande så kort som Magnigoth Treefolk, Gaea's Might eller Coalition Victory bryr sig inte om Wastes.
 
Söker Disenchants i alla dess former! Har du att bli av med så tveka inte att höra av dig! =D
Uppdaterad: 23:51:18, 24/2 -19
Yenx
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 9/12 -18

5 rubriker
10 svar

2. Stort tack! :)... 23:52:37, 24/2 -19  
Stort tack! :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!