Magic the Gathering
Magic the Gathering31378 medlemmar 995 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Colour identity... Altered art ...
Tappa något mellan Declare attackers och Combat Damage faserna?
Senast läst: 15:06:24, 18/6 -19. Läst 615 gånger.
Thermoptic
MEDLEM
@svm s. 23/7 -10

7 rubriker
22 svar

Tappa något mellan Declare attackers och Combat Damage faserna? 21:44:04, 8/1 -19  
Jag är inte helt insatt i hur alla faserna fungerar och när man kan göra saker mellan dessa så passar på och frågar ang en kombo här som jag är osäker på om den funkar.

Kombon involverar följande kort:
Dauntless Aven
Beacon Hawk
Prodigal Sorcerer

Så frågan är, funkar följande:
- Tappa Prodigal Sorcerer för att göra 1 i skada
- Anfalla med Beacon Hawk och Dauntless Aven
- När Dauntless Aven akiveras (vilket jag gissar är i Declare attackers step) så tappar jag upp Prodigal Sorcerer igen.
- I mellan Declare attackers step och Combat damage step så tappar jag Prodigal Sorcerer IGEN för 1 i skada.
- slutligen så går skadan igenon på Combat Damage step och Beacon Hawk aktiverar sin förmåga och tappar upp Prodigal Sorcerer IGEN
- Sen så tappar jag Prodigal Sorcerer igen för 1 i skada.

ember

Azorius
VäKTARE
REDAX
FSVM - ORDFöRANDE
Limmared
@svm s. 26/10 -02

178 rubriker
10757 svar

1. Combat phase har fem steg som ... 22:44:17, 8/1 -19  
Combat phase har fem steg som man följer:

  • Beginning of Combat Step
  • Declare Attackers Step
  • Declare Blockers Step
  • Combat Damage Step
  • End of Combat Step


I varje steg får spelare prioritet och kan spela spells eller aktivera abilities. Så ja, det går utmärkt att göra så som du beskriver :)
 
Läs mina artiklar på EDHREC.com!
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

143 rubriker
6854 svar

2. Det du beskriver går utmärkt. ... 07:55:46, 9/1 -19  
Det du beskriver går utmärkt.

Extra:
Om du har 2 Dauntless Aven så läggs båda på stacken och resolvar separat. Du kan tappa Prodigal Sorcerer mellan dessa resolves, dvs få en skada per trigger.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Thermoptic
MEDLEM
@svm s. 23/7 -10

7 rubriker
22 svar

3. Toppen! Tack så jätte mycket f... 10:54:01, 9/1 -19  
Toppen! Tack så jätte mycket för hjälpen ember och partysmurphen :)
Yes SimonSpawnOfEvil detta är till min pauper lek som jag håller på och tweakar nu som bland annat innehåller Goldmeadow Harrier Stonybrook Schoolmaster Betrayal och massa andra tap och untap kort. En stor variation av kombos och lås :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!