Sveriges största community för Magic: The Gathering
0
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
Senast läst: 19:03:14, 10/11 -25. Läst 1342 gånger.
Naikiizz
12 rubriker, 15 svar
Medlem
Örebro
@svm s. 11/9 -10
Aether Revolt; Yaheeni, Undying Partisan och Kari Zev, Skyship Raider 08:55:24, 6/3 -17
 
En fråga;

Om jag sitter med Kari Zev, Skyship Raider och motståndaren sitter med Aether Poisoner, jag spelar sen Yahenni, Undying Partisan och sen deklarar attackares. I mitt anfall tack vare Kari Zev, Skyship Raider får jag en token "2/1 Red Legendary Monkey Creature Token" tappad och anfaller. Han deklar blockers mot Yahenni, Undying Partisan. Som svar, kan jag offra min Ragavan?
Choper
94 rubriker, 2241 svar
Judge L2
Redax
FSVM - Ledamot
Axvall
@svm s. 26/5 -04
Ja. Innan skada ges har ni båda möjlighet att spela spells/aktivera abilitys.
Kolla gärna på sticky posten om hur en tur är strukturerad.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
ottifant
91 rubriker, 1242 svar
Hedersmedlem
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02
Absolut, det är en creature som vid det tillfället befinner sig på battlefield.
Naikiizz
12 rubriker, 15 svar
Medlem
Örebro
@svm s. 11/9 -10
Tackar alla :)


BYT BORD TILL