Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Noll Rod och bilar... Thriving Ibex ...
Possessed Portal och Paradoxical Outcome
Senast läst: 05:08:26, 16/4 -24. Läst 1173 gånger.
magnus76
MEDLEM
Vallentuna
@svm s. 24/1 -04

112 rubriker
1794 svar

Possessed Portal och Paradoxical Outcome 12:48:11, 15/10 -16  
Jag kontrollerar en Possessed Portal, en Uba Mask, en Spirit of the Labyrinth och en Chains of Mephistopheles och spelar Paradoxical Outcome med alla fyra som targets. Får jag dra kort?

Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

1. Ja, inget av de fyra korten är... 15:59:42, 15/10 -16  
Ja, inget av de fyra korten är på spelplanen när Paradoxical Outcome vill låta dig dra kort.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

2. Detta fick mig att tänka på re... 13:16:35, 18/10 -16  
Detta fick mig att tänka på regeln om att "titta tillbaka i tiden", vad gäller triggered abilities

603.6d Normally, objects that exist immediately after an event are checked to see if the event matched any trigger conditions. Continuous effects that exist at that time are used to determine what the trigger conditions are and what the objects involved in the event look like. However, some triggered abilities must be treated specially. Leaves-the-battlefield abilities, abilities that trigger when a card leaves a graveyard, abilities that trigger when a permanent phases out, abilities that trigger when an object that all players can see is put into a hand or library, abilities that trigger specifically when an object becomes unattached, abilities that trigger when a player loses control of an object, and abilities that trigger when a player planeswalks away from a plane will trigger based on their existence, and the appearance of objects, prior to the event rather than afterward. The game has to “look back in time” to determine if these abilities trigger.
Example: Two creatures are on the battlefield along with an artifact that has the ability “Whenever a creature dies, you gain 1 life.” Someone plays a spell that destroys all artifacts, creatures, and enchantments. The artifact’s ability triggers twice, even though the artifact goes to its owner’s graveyard at the same time as the creatures.


Finns det nån liknande variant vad gäller replacement effects, eller ska vi helt enkelt inte jämföra äpplen och päron?
 
Vill du engagera dig i SvM? Hjälp oss sprida SvenskaMagic över landet:

Uppdaterad: 13:17:14, 18/10 -16
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

3. 614.1614.1. Some continuous ef... 16:39:22, 18/10 -16  
614.1614.1. Some continuous effects are replacement effects. Like prevention effects (see rule 615), replacement effects apply continuously as events happen--they aren't locked in ahead of time. Such effects watch for a particular event that would happen and completely or partially replace that event with a different event. They act like "shields" around whatever they're affecting.


Summa kardemumma, replacement gäller i ögonblicket någonting händer till skillnad från triggers som händer efter ett event. Därav måste det som skapar replacementen vara aktiv när någonting händer för att gälla.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 16:40:58, 18/10 -16
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!