Magic the Gathering
Magic the Gathering33757 medlemmar 718 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR You Look Upon the Tarrasque... Arcane Bombardment, hur funkar ...
Instant cascade
Senast läst: 04:45:12, 30/9 -22. Läst 792 gånger.
Kinggiblet
MEDLEM
@svm s. 19/10 -09

27 rubriker
258 svar

Instant cascade 20:25:04, 5/2 -12  
Om jag cascadear in i Living End med Violent Outburst i motsåtndarens end step kommer jag då kunna spela den eller kommer det inte att gå då Living End är en sorcery?

Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

1. Klart det går. Hade du inte få... 20:32:33, 5/2 -12  
Klart det går. Hade du inte fått för att timingen inte var rätt hade du inte kunnat casta ett enda kort (eftersom man gör det medan cascade abilityn resolvar och inte när man har prioritet).
 
SBA -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
302.5. Creatures can attack and block.
608.2c The controller of the spell or ability follows its instructions in the order written...
Uppdaterad: 20:33:51, 5/2 -12
Kinggiblet
MEDLEM
@svm s. 19/10 -09

27 rubriker
258 svar

2. Okej, då var det som jag trodd... 20:34:33, 5/2 -12  
Okej, då var det som jag trodde ändå. Tack för snabbt svar :)
yohaan81
MEDLEM
Örebro
@svm s. 10/4 -09

228 rubriker
485 svar

3. Jag som inte riktigt fattar än... 11:37:11, 7/8 -22  
Jag som inte riktigt fattar ändå... xD
Cascade skiter i vilken speed korten man får upp kan spelas i? den får spelas ändå?
så man kan spela en flash Cascade, o få in ett creature till om det är vad som kommer upp? även om det är på slutet av en motståndares tur?

exempel: och extra fråga.
om jag spelar Sweet-Gum Recluse på motståndarens tur hur sker alla steg?
blir det Cascade först, o säg att den hittar ett creature, då kommer den in före Sweet-Gum Recluse, sen kommer Sweet-Gum Recluse in och kan ge +1/+1 counters på både det creature som kom in via cascade och sig själv? och isåfall så lägger den 3st på dem creature jag väljer? så om jag droppar ett creature som kommer in med säg 3st 1/1or så blir alla +3/+3 från counters också?

Uppdaterad: 11:40:47, 7/8 -22
BYT BORD TILL


 
  Dominaria United! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!