Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 681 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LINCON 2006 Linconburgare is the shit ...
Vad tyckte du om Lincon?
Senast läst: 08:56:00, 16/4 -24. Läst 22900 gånger.
Juntu
REDAX
HEDERSMEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/11 -01

75 rubriker
1369 svar

Vad tyckte du om Lincon? 01:13:09, 8/6 -06  
Vi är nyfikna på vad ni tyckte om Lincon, och framförallt vad vi kan göra bättre till nästa gång. Så om du var där, tala om vad du tyckte var bra och vad som var mindre bra. Om du *inte* var där, så tala om varför och vad som skulle få dig att komma nästa gång.
 
Something Positive - din dagliga cynism serverad

Erik_A80
MEDLEM
Södertälje
@svm s. 1/3 -05

80 rubriker
1217 svar

1. Jag tyckte att det var riktigt... 01:16:06, 8/6 -06  
Jag tyckte att det var riktigt bra, kanske lite mycket med 2 sealed turneringar bara.
 
"...that's an island, son...."
moonlite

Rakdos
SHAGGY
REDAX
Göteborg
@svm s. 5/11 -02

185 rubriker
5115 svar

2. Erik: Tja, det var ju faktiskt... 01:56:08, 8/6 -06  
Erik: Tja, det var ju faktiskt mer än dubbelt så många Constructed-turneringar.
 
Bjud på Min auktion!
Foil templegarden, 4 Bop, 2 Adarkar Wastes, 3 Llanowar Wastes.

Internet Explorer är antik. Använd Firefox eller Opera istället.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

3. Min första reaktion var att si... 03:00:34, 8/6 -06  
Min första reaktion var att side eventsen inte var alls lika strukturerade som förr. Innan har det ju varit ett race om vem som vinner flest, nu visste man knappt att det fanns nån som förde statistik.

Lyckades själv i sista stund platsa bland de som vunnit flest side events med hela 2 (!) vinster. Har det någonsin varit så dålig uppslutning?


Stort plus att det faktiskt inte blev så utdragna turneringar och att tiderna hölls ovanligt perfekt. Creds till kungen måntro?
 
Det finns ett raffinerat begrepp för det här:
Broken!
Wollblad
MEDLEM
Bromma
@svm s. 1/4 -02

109 rubriker
1484 svar

4. Jag skulle vilja hålla med Par... 07:52:05, 8/6 -06  
Jag skulle vilja hålla med Partysmurfen om att det vore värt att göra mer reklam för sideeventsen. Det är klart att allt sådant kostar jobb från någons sida, och om det betyder att man måste prioritera bort något annat som arangerades nu så tycker jag nog att det var i det närmaste optimalt.

Jag tyckte personligen att det var bra att Vintage och Legacy låg ihop. Jag skulle gissa på att de som spelar Legacy främst är personer som spelar och har spelat Vintage eftersom det är de som äger dubbelländer och massa gamla obskyra kort. Det kan ju också vara folk som hottar upp sina extendedlekar. Det kunde därför vara kanske ännu bättre att lägga contructedtunerngarna i ordningen:
Standard - Extended - Legacy - Vintage
eller för all del tvärt om med Vintage först. Då blir det lättare för folk som bara har tid att åka på delar av konventet. Resonemanget är som ovan att de som spelar Standard också i stor utsträckning spelar Extended osv. Men jag kan ju ha fel för all del.

Bra att alla stora constructedformat fans med och att även de som helst spelar Limited fick sin del. Synd bara att informationen blev fel i konventshäftet. Det ställde till med en hel del förvirring och strul.

Tack för ett utärkt arrangerat konvent.
 
Och så är det
/Wollblad
Oldboy
MEDLEM
Uddevalla
@svm s. 7/7 -05

54 rubriker
230 svar

5. Håller med Wollblad. Klart ett... 10:48:34, 8/6 -06  
Håller med Wollblad. Klart ett av det roligaste konventen. Mycket för att alla fick något som passade magen.
Kanske mera struktur på side eventsen. Men det funkade ju ändå tack vare bra insatts från många glada små Jordös.

Tack sa Lås Dan och vi ses nästa år
 
Cash only and fuck off....

"Låset med pinnen" sa Lås Dan
Drafur
MEDLEM
Ljusdal
@svm s. 27/2 -02

119 rubriker
1571 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2011-01-10
T.o.m: 2111-02-10


6. JO det var väl inte så himla b... 21:03:11, 8/6 -06  
partysmurphen skrev 03:00, 8/6 -06 Min första reaktion var att side eventsen inte var alls lika strukturerade som förr. Innan har det ju varit ett race om vem som vinner flest, nu visste man knappt att det fanns nån som förde statistik.

Lyckades själv i sista stund platsa bland de som vunnit flest side events med hela 2 (!) vinster. Har det någonsin varit så dålig uppslutning?


Stort plus att det faktiskt inte blev så utdragna turneringar och att tiderna hölls ovanligt perfekt. Creds till kungen måntro?

JO det var väl inte så himla bra med side event biten från min sida men jag visste lika lite som ni om hur det skulle gå till. Men jag hade kunnat fixa så att det blev mycket bättre. Men det verkade fungera bra ändå hoppas jag. Om jag ska jobba med det nästa år så ska jag försöka ha mera information själv också.



Sen så var det ett kanon konvent. Det var längesen magic på lincon fungerade så bra som det gjorde nu.

Kungen ska ha alla Creds som går att ge han för att han styrde upp allt nästan iaf.

Sen Creds till alla magic spelarna som stod ut med mig som side events ansvarig på fredagen och lördagen.
 
«..»º©º«..»º©º« Tycker om dig vännen »º©º«..»º©º«..»º©º«..»º©º« Vänner är som nallar, sköna att krama, men det gör helvetes ont att mista dom! Sänd detta till de vänner du ALDRIG vill mista. ©º«..»º©º«..»º©
Oldboy
MEDLEM
Uddevalla
@svm s. 7/7 -05

54 rubriker
230 svar

7. Word Niclas....... 21:10:13, 8/6 -06  
Word Niclas....
 
Cash only and fuck off....

"Låset med pinnen" sa Lås Dan
Drafur
MEDLEM
Ljusdal
@svm s. 27/2 -02

119 rubriker
1571 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2011-01-10
T.o.m: 2111-02-10


8. hmm okej.... 21:13:27, 8/6 -06  
Oldboy skrev 21:10, 8/6 -06 Word Niclas....

hmm okej.
 
«..»º©º«..»º©º« Tycker om dig vännen »º©º«..»º©º«..»º©º«..»º©º« Vänner är som nallar, sköna att krama, men det gör helvetes ont att mista dom! Sänd detta till de vänner du ALDRIG vill mista. ©º«..»º©º«..»º©
westerlund
MEDLEM
Östersund
@svm s. 18/11 -04

64 rubriker
727 svar

9. Mitt första besök, tyckte det ... 19:39:04, 10/6 -06  
Mitt första besök, tyckte det riktigt kul och bra.

bra med side events så man kunnde droppa från andra tuneringar om man tjännde för det och drafta istället.

Kul med two-headded tuneringen där jag och cloudscraper vann. XD
 
I didn't come to play. I came to win
Deicide
MEDLEM
@svm s. 25/4 -05

23 rubriker
12778 svar

10. Det vore nice om man kunde få ... 22:22:23, 10/6 -06  
Det vore nice om man kunde få ta en öl inne där man spelar kort nästa år!
 
Gillar du hård musik? Kolla in det här...

Rösta och hjälp till att förbättra leken!


Har även ett antal FBB-kort från 4th som jag säljer så kontakta mig om du undrar över något kort som jag kanske har!
Erik_A80
MEDLEM
Södertälje
@svm s. 1/3 -05

80 rubriker
1217 svar

11. Det låter som en riktigt risig... 22:25:37, 10/6 -06  
Deicide skrev 22:22, 10/6 -06 Det vore nice om man kunde få ta en öl inne där man spelar kort nästa år!

Det låter som en riktigt risig idé. Vill man dricka kan man gå nånannanstans.
 
"...that's an island, son...."
Deicide
MEDLEM
@svm s. 25/4 -05

23 rubriker
12778 svar

12. okej då... 22:33:24, 10/6 -06  
okej då
 
Gillar du hård musik? Kolla in det här...

Rösta och hjälp till att förbättra leken!


Har även ett antal FBB-kort från 4th som jag säljer så kontakta mig om du undrar över något kort som jag kanske har!
Jönsson
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/12 -01

108 rubriker
2154 svar

13. MODJag gick 4-1-1 på kvalet id... 23:15:03, 11/6 -06  
MODJag gick 4-1-1 på kvalet idag och är på bra humör. Hade jag fizzlat hade spammarna vars poster jag precis raderat åkt på tempbans. Fattar ni hinten?

 
Se, därför skall jag uträcka min hand mot dig och giva dig till byte åt hedningarna och utrota dig ifrån folken och utplåna dig ur länderna; jag skall förgöra dig, och du skall förnimma att jag är HERREN.
- Ezekiel 25:7
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

14. Riktigt kul även för oss (om d... 14:31:04, 14/6 -06  
Riktigt kul även för oss (om det nu var någon mer än mig) som bara gled runt på konventet och mös...
 
Used and Abused
Juzzam
MEDLEM
Kållered
@svm s. 23/7 -02

78 rubriker
805 svar

15. Jag var inte där för att folk ... 18:44:53, 11/2 -07  
Jag var inte där för att folk hade för dålig hygien men kan tänkas komma nästa gång om alla är nyduschade och klara.

Billigare Burgare hade varit ett plus. Och den där ölvagnen som fanns för ett par år sedan var ju kanon.

Jag vill även ha sallad till min burgare, verkar aldrig finnas när det blir min tur.

Det finns väl inget annat att klaga på. Ett pokerevent på toppen av allt kanske.
 
It doesn´t matter what everbody else plays! Cause i am doing my thing and i am going to win!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!