Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 682 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Regelfråga om en kombo är infi... Ridgeline Rager ...
När X är 0
Senast läst: 01:44:12, 13/4 -24. Läst 531 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

187 rubriker
522 svar

När X är 0 17:27:11, 4/6 -23  
Hejhopp!

Invasion of New Phyrexia // Teferi Akosa of Zhalfir har Teferi på baksidan, vars -3 säger att jag kan tappa X gubbar.
"When you do", säger den sen. Kan jag tappa 0 gubbar i X, men ändå få fortsätta med abilityn? T.ex för att blanda in ett token med mana value 0 ?

Tjipp! :)

Gladjolt

Azorius
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 1/7 -14

2 rubriker
19 svar

1. −3: Tap X untapped creatures y... 17:52:17, 4/6 -23  
−3: Tap X untapped creatures you control. When you do, shuffle target nonland permanent an opponent controls with mana value X or less into its owner's library.

Kortspecifika regler:

You activate Teferi Akosa’s last ability without choosing a target or tapping any creatures. As it resolves, you choose which untapped creatures you control to tap, if any. If you don’t tap any creatures (including if you don’t control any), X is 0. After you tap creatures or not, the reflexive triggered ability triggers. You choose the target for that ability as it’s put on the stack.

Det tolkar jag som att man kan låta X vara 0 och den kan resolva med en token som target.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

187 rubriker
522 svar

2. Jag hittade inte kortspecifika... 17:58:05, 4/6 -23  
Jag hittade inte kortspecifika reglerna när jag letade, i vanliga fall syns interfacet i popup fönstret på datorn men inte denna gång. I mobilen ser jag nu!
( Även på datorn ser jag nu, vad egendomligt )

Uppdaterad: 18:38:47, 4/6 -23



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!