Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 669 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Lekbygge: Kort liknande Bitter... Moderna roliga lekar ...
Hjälp med UWR lek
Senast läst: 06:52:57, 25/4 -24. Läst 6394 gånger.
BamseMaster
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 13/11 -17

6 rubriker
18 svar

Hjälp med UWR lek 12:22:13, 22/4 -22  
Hej!
Har kollat närmare på att bygga en UWR control, vad tycker ni? Vad skulle ni ändra och varför?

https://www.svenskamagic.com/lekladan/index.php?ID=256497

Jimmey

Boros
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 5/6 -15

8 rubriker
187 svar

1. Jag tror det finns bättre sätt... 15:57:10, 22/4 -22  
Jag tror det finns bättre sätt att bygga UWR. Mer controlligt skal med solitude är nog bättre. Men om du ska behålla denna typen av lek hade jag nog gjort följande:
+1 Murk -1Snap
Snap är nice som value plan men vill du klara dig igenom till mid game för att sen vinna så stänger murktide kiosken snabbare.

+1 Ending
+1-2 lightning helix
- 2 cryptic
+1-2 March of other
- 2 Fire/ice
- 3 Path
+ 1-3 Expressive iteration
Ending är det bästa du har, spela 4. Helix är bättre än fire tror jag. Är lite osäker men iaf om burn spelas. Cryptic är i princip ej spelbar i modern längre, counterspell och archmage fyller tomrummet. Path är generellt sämre än Ending och March i dagens meta. March kan även plocka saga vilket är bra. Expressive iteration vore bra att kunna trimma in som draw/value.

-4 Opt
+4 Consider
Spelar du Murktide och snap använder du graven och bör såldes fylla med consider.

PWs:
Tror 2 Jace och 2 pappa Teferi är för hög kurva. Hade nog kört med 2 t3feri och cuttar en av varje.

Landbas
Mountain känns svårmotiverad i en lek med archmage. Plains km vara bra om ngn spelar moon men annars bör nog alla länder tappa för U.

Det var bara en snabbtitt av mig och min spontana reaktion :)
4Blackout

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 9/5 -16

3 rubriker
55 svar

2. Svårt för alla att veta vad al... 17:27:35, 22/4 -22  
Svårt för alla att veta vad all slang betyder om man inte är väldig insatt. Förmodligen bättre att skriva ut fullständiga kortnamn när man ger förslag i trådar som denna, speciellt om man inte vet hur insatt trådskaparen är. T3feri förmodar jag betyder Teferi, Time Raveler? I övrigt bra förslag tycker jag!
BamseMaster
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 13/11 -17

6 rubriker
18 svar

3. Tack för tipsen, väldigt intre... 17:38:46, 22/4 -22  
Jimmey skrev 15:57, 22/4 -22 Jag tror det finns bättre sätt att bygga UWR. Mer controlligt skal med solitude är nog bättre. Men om du ska behålla denna typen av lek hade jag nog gjort följande:
+1 Murk -1Snap
Snap är nice som value plan men vill du klara dig igenom till mid game för att sen vinna så stänger murktide kiosken snabbare.

+1 Ending
+1-2 lightning helix
- 2 cryptic
+1-2 March of other
- 2 Fire/ice
- 3 Path
+ 1-3 Expressive iteration
Ending är det bästa du har, spela 4. Helix är bättre än fire tror jag. Är lite osäker men iaf om burn spelas. Cryptic är i princip ej spelbar i modern längre, counterspell och archmage fyller tomrummet. Path är generellt sämre än Ending och March i dagens meta. March kan även plocka saga vilket är bra. Expressive iteration vore bra att kunna trimma in som draw/value.

-4 Opt
+4 Consider
Spelar du Murktide och snap använder du graven och bör såldes fylla med consider.

PWs:
Tror 2 Jace och 2 pappa Teferi är för hög kurva. Hade nog kört med 2 t3feri och cuttar en av varje.

Landbas
Mountain känns svårmotiverad i en lek med archmage. Plains km vara bra om ngn spelar moon men annars bör nog alla länder tappa för U.

Det var bara en snabbtitt av mig och min spontana reaktion :)

Tack för tipsen, väldigt intressant!

Har tagit bort följande:

2 Fire/ice blev 2 lightning helix
3 Path to Exile blev 2 March of Otherworldly Light
kotodx
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 30/8 -19

6 rubriker
70 svar

4. https://www.mtggoldfish.com/ar... 00:35:07, 23/4 -22  
https://www.mtggoldfish.com/archetype/jeskai-control-42a2c2ee-6eb3-4db1-8da6-eaec7077a1e0#paper

Där är en metalek en kan kolla på för lite inspiration, skrollar en längre ner på sidan ser du hur ofta olika kort dyker upp i arketypen och ännu längre ner ser du olika versioner av leken med resultat från olika turneringar.

Kan ju kännas tråkigt att net-decka ibland men i ett kompetitativt formar kan det vara fördelaktigt. Är tråkigare att köpa dyra kort och förlora.
 
Sent from Samsung Smart Fridge.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!