Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Vanlig/Foil/Etched!... [Löst] Magic Quiz ...
Planeswalker i Regelboken
Senast läst: 18:55:21, 5/4 -24. Läst 841 gånger.
Nr42

Golgari
MEDLEM
Vittinge
@svm s. 11/8 -04

99 rubriker
1774 svar

Planeswalker i Regelboken 02:48:36, 24/4 -21  
Texten för Planeswalker i Regelboken skulle behöva en uppdatering då det fortfarande står att man inte kan kontrollera två Planeswalkers med samma subtyp.

: PlaneswalkerPlaneswalker är en korttyp. Planeswalkers kan bara spelas av den aktive spelaren under hans/hennes main phase när stacken är tom. Planeswalker är permanenter och stannar alltså i spel precis som länder, enchantments, artifacts och creatures.



Varje planeswalker har ett loyalty-värde, som står längst ner till höger på kortet. Den kommer i spel med så många counters på sig. När den får skada förlorar den så många counters. När den har noll counters går den till graveyard.



Planeswalkers har activated abilities, vars kostnad är att antingen lägga på eller ta bort counters. Man kan bara spela en av dessa abilities per runda, och bara när man normalt kan spela en sorcery.



Motståndaren kan välja att anfalla antingen spelaren eller hans planeswalker. Man blockar som vanligt.



Om man kontrollerar en spell eller ability som skulle ge skada till en motståndare kan man välja att den ska ge skada till hans planeswalker i stället.



Om en spelare kontrollerar två planeswalkers med samma subtyp (till exempel två med subtypen Ajani) samtidigt så väljer den spelaren en att behålla och den andra går till graveyard.

: Chandra Nalaar


Tack och bock.

CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

1. Flyttar din tråd till S&S ... 10:48:08, 24/4 -21  
Flyttar din tråd till S&S där den hör hemma.
Jag kan tyvärr inte lösa problemet, men när en Admin ser tråden så kan hen lösa det.
 
Har du Facebook och bor i Medelpad / Västernorrland? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magicgrupp.
Uppdaterad: 10:48:38, 24/4 -21
Nr42

Golgari
MEDLEM
Vittinge
@svm s. 11/8 -04

99 rubriker
1774 svar

2. Tack CH. Jag var lite osäker v... 12:07:52, 24/4 -21  
CH skrev 10:48, 24/4 -21 Flyttar din tråd till S&S där den hör hemma.
Jag kan tyvärr inte lösa problemet, men när en Admin ser tråden så kan hen lösa det.

Tack CH. Jag var lite osäker var jag skulle posta.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!