Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Kari Zevs expertise... När avläses +1/+1 counters på ...
Regler kring triggers vid death i multiplayer
Senast läst: 02:58:02, 24/4 -24. Läst 1662 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

187 rubriker
522 svar

Regler kring triggers vid death i multiplayer 15:22:15, 9/2 -20  
Hej!

( utifall tydlighet senare i frågan behövs så är jag spelare 1, anna spelare 2 och marit lage är spelare 3 )

Som titeln, undrar jag hur det funkar med vissa triggers vid death i multiplayer. Jag har en kombo lek som kör med Fraying Sanity och jag vill veta vad som händer med den i vissa situationer.

1) Vad händer med min curse när jag millat ut anna? Kommer den exileras eller hamna i grav?

2) vad händer om anna exilerat min curse under Oblivion Ring och sen dör på annat vis ? Jag vet att wording skiljer mellan o-ring o Banishing Light så båda versionerna behöver svar

3) vad händer ( oavsett death egentligen ) om min curse kommer tillbaka in i spel från studs eller exil? Får jag re-attacha från anna till marit lage eller hamnar min curse på mig själv?

Uppdaterad: 15:24:17, 9/2 -20

AJN

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 7/7 -14

7 rubriker
70 svar

1. 1) Fraying Sanity hamnar i din... 17:17:29, 9/2 -20  
1) Fraying Sanity hamnar i din grav om Anna åker ut på något sätt (t.ex genom skada eller mill)

303.4C303.4c. If an Aura is enchanting an illegal object or player as defined by its enchant ability and other applicable effects, the object it was attached to no longer exists, or the player it was attached to has left the game, the Aura is put into its owner's graveyard. (This is a state-based action. See rule 704.)



2) Oblivion Ring andra förmåga är en trigger och om spelaren som kontrollerar O-ring dör så kommer den triggern aldrig hända. Kan tyvärr inte uttala mig om Banishing Light

3) Kommer cursen in igen från exile/studs så får du välja en ny target.
 
"Jag kastar den engelska ordboken mot dig! Du blir krossad ordagrant."
Uppdaterad: 17:19:37, 9/2 -20
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

2. Banishing Light har en duratio... 08:05:35, 10/2 -20  
Banishing Light har en duration. Precis som Giant Growth varar till end of turn, så varar BL tills den lämnar battlefield.

Så med Oblivion Ring så förblir kortet exilat precis som AJN säger. Med BL så kommer kortet tillbaks.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

187 rubriker
522 svar

3. Tack!... 08:08:09, 10/2 -20  
Tack!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!