Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 630 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Extra regelfråga om Hardened S... Interaktion Goldnight Commande ...
Exila Commander spell
Senast läst: 06:19:23, 17/4 -24. Läst 1298 gånger.
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

85 rubriker
232 svar

Exila Commander spell 18:32:32, 27/1 -20  
Vad händer om man kontrar en spelares commander, när den kastas från Commander Zone, med användning utav Deny Existance, eller annan exilande kontring? Som jag förstått det får man bara välja att lägga tillbaka commandern i Command zone, om den lämnar battlefield. Men hur är det om man sabbar den på stacken?

Tacksam för svar?
Jim
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!

Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

85 rubriker
232 svar

1. Deny Existence... 18:34:46, 27/1 -20  
Deny Existence
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

2. Om din commander hamnar i exil... 18:51:48, 27/1 -20  
Om din commander hamnar i exil, på handen, i graven eller i biblan så får du lägga tillbaka den i commandzone. Står på wizards egna sida om du googlar commander rules.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

85 rubriker
232 svar

3. Detta känner jag till. Nu önsk... 18:55:30, 27/1 -20  
JonasHob skrev 18:51, 27/1 -20 Om din commander hamnar i exil, på handen, i graven eller i biblan så får du lägga tillbaka den i commandzone. Står på wizards egna sida om du googlar commander rules.

Detta känner jag till. Nu önskar jag specifik information om förutsättningarna för hur commandern lämnar spel. Från battlefield till exil, självklart får man välja att ta tillbaka den till command zone. Men hur är det med från stacken till exil? Eller för den delen från graveyard till exil?
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

4. Spelar ingen roll vart den var... 18:57:54, 27/1 -20  
Rumpshear skrev 18:55, 27/1 -20
JonasHob skrev 18:51, 27/1 -20 Om din commander hamnar i exil, på handen, i graven eller i biblan så får du lägga tillbaka den i commandzone. Står på wizards egna sida om du googlar commander rules.

Detta känner jag till. Nu önskar jag specifik information om förutsättningarna för hur commandern lämnar spel. Från battlefield till exil, självklart får man välja att ta tillbaka den till command zone. Men hur är det med från stacken till exil? Eller för den delen från graveyard till exil?

Spelar ingen roll vart den var från början. Om den byter zon till handen, exil, biblan eller graven så får du lägga den i commandzone.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

85 rubriker
232 svar

5. Check, tack!... 19:26:15, 27/1 -20  
JonasHob skrev 18:57, 27/1 -20
Rumpshear skrev 18:55, 27/1 -20
JonasHob skrev 18:51, 27/1 -20 Om din commander hamnar i exil, på handen, i graven eller i biblan så får du lägga tillbaka den i commandzone. Står på wizards egna sida om du googlar commander rules.

Detta känner jag till. Nu önskar jag specifik information om förutsättningarna för hur commandern lämnar spel. Från battlefield till exil, självklart får man välja att ta tillbaka den till command zone. Men hur är det med från stacken till exil? Eller för den delen från graveyard till exil?

Spelar ingen roll vart den var från början. Om den byter zon till handen, exil, biblan eller graven så får du lägga den i commandzone.

Check, tack!
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!