Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Moxlös Affinity ... Stoneforge Mystic unbanned! Wo ...
Feedback Monovit Humans i Modern
Senast läst: 16:49:19, 22/4 -24. Läst 5422 gånger.
MathJuice

Selesnya
MEDLEM
Kalix
@svm s. 9/3 -10

22 rubriker
78 svar

Feedback Monovit Humans i Modern 22:59:05, 24/10 -19  


Denna har fungerat ganska bra, men vill finslipa den mer. Vissa kort har knappt sett spel och vissa är väldigt situationsberoende så vill ha några tips på hur man kan tweaka den. Det som håller ihop leken är Champion of the Parish, Thalia's Lieutenant och båda Thalia-varianterna så vill ha den kärnan kvar. Några bubblare att kanske byta in är Kytheon, Hero of Akros & Declaration in Stone.
 
Nowa Nowa ~

Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

18 rubriker
175 svar

1. Jag är lite modernnoob, men Gi... 00:18:21, 25/10 -19  
Jag är lite modernnoob, men Giver of Runes funderade jag på. Känns som ett starkt kort att ha en eller två av. Kan vara ett dåligt tips, så vi väntar på input från mer erfarna modernlirare.
 
Jag tycker om att spela Magic.
Uppdaterad: 00:19:45, 25/10 -19
JAS
MEDLEM
Morgongåva
@svm s. 16/11 -01

212 rubriker
887 svar

2. Skulle nog spela 4x Field of R... 06:59:19, 25/10 -19  
Skulle nog spela 4x Field of Ruin i vilken monofärgad lek som helst.
 
Mvh // JAS
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Gideon Blackblade är inte så d... 07:48:51, 25/10 -19  
Gideon Blackblade är inte så dyr. kanske 2 st istället för 2 Oblivion Ring. -4 Gideon's Sacrifice, +4 Thraben Inspector för tidig aggro och kortdrag.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
hells_cream

Boros
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 9/12 -17

27 rubriker
154 svar

4. Om du vill streamline-a leken ... 10:50:42, 25/10 -19  
Om du vill streamline-a leken lite mer följ dessa steg:

Step 1 cutta allt som kostar 3 eller mer mana. (Du kan behålla 2 Thalia, Heretic Cathar)
Step 2: cutta alla enchantments och Gideon's Sacrifice
Step 3: Cutta Emeria, the Sky ruin och 7 plains
Step 4: lägg till fler 1 drop humans (Kyhteon, Hero of Akros, Soldier of the Pantheon, Boros Elite, Thraben Inspector, Dauntless Bodyguard)
Step 5: Lägg till 3 Shefet Dunes, 1 Castle Ardenvale (totalt 18 länder, billigare alternativ: 18 plains)
Step 6: fylll ut till 4x av Thalia guardian of Thraben (anti combo)
Step 7: Ta bort allt som kostar 4 eller mer i brädan, och ut med Day of Judgement specifikt som kontrar din egen game plan att spela gubbar och döda motståndaren
Step 8: Lägg till Gideons i sideboard, Gideon, Ally of Zendikar och kanske Gideon Blackblade
Step 9: Lägg till 4x Kor Firewalker i brädan (bra mot burn)

Gather the Townsfolk är också ett tänkbart kort att stoppa in

Fram till och med steg 5 borde inte kosta dig mer än 100kr och göra den största nyttan!

Länder som inte producerar vitt går bort, det är väldigt viktigt att kunna spela så många gubbar som möjligt tur 1 till 3!

Där har du många tips på en gång, men mono white humans game plan brukar vara - gör många billiga gubbar, väx dem större och hugg igenom med Brave the Elements. White weenies som det brukar kallas är en av mina favoritarketyper, hope you like it :)

Uppdaterad: 10:54:26, 25/10 -19
IJK

Golgari
MEDLEM
@svm s. 8/12 -03

15 rubriker
192 svar

5. Potentiella länder, troligen i... 10:51:59, 25/10 -19  
Potentiella länder, troligen inte ihop
Castle Ardenvale
Mutavault
hells_cream

Boros
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 9/12 -17

27 rubriker
154 svar

6. Mutavault är tänkbar som en on... 10:55:09, 25/10 -19  
Mutavault är tänkbar som en one of om man går på weenie spåret
MathJuice

Selesnya
MEDLEM
Kalix
@svm s. 9/3 -10

22 rubriker
78 svar

7. Några tankar på feedback så hä... 11:06:23, 25/10 -19  
Några tankar på feedback så här långt:

* Gillar och tror jag kommer adapta Gideon Blackblade och Thraben Inspector.
* Vill inte pilla för mycket i landen då kostnaderna där kan skena iväg och göra leken mer krånglig för mig än nödvändig, och sen är jag osäker om jag vågar gå under 20 stycken. Med det sagt så kan Field of Ruin vara bra att prova på.
* Vill inte gå full weenie då Oblivion Ring och Hero of Bladehold hjälpt mig extremt mycket.
* Day of Judgment och Gideon's Sacrifice går bort.
* Söker lite visdom i om man ska ha mer Disenchant och om det är värt att ha kvar Condemn och Fiendslayer Paladin.
 
Nowa Nowa ~
IJK

Golgari
MEDLEM
@svm s. 8/12 -03

15 rubriker
192 svar

8. Nu vet jag inte vad som brukar... 11:20:32, 25/10 -19  
Nu vet jag inte vad som brukar spelas där du lirar, men kan remkommendera Fragmentize istället för disenchant :)
hells_cream

Boros
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 9/12 -17

27 rubriker
154 svar

9. Det hela beror ju på vad du sp... 11:56:45, 25/10 -19  
MathJuice skrev 11:06, 25/10 -19 Några tankar på feedback så här långt:

* Gillar och tror jag kommer adapta Gideon Blackblade och Thraben Inspector.
* Vill inte pilla för mycket i landen då kostnaderna där kan skena iväg och göra leken mer krånglig för mig än nödvändig, och sen är jag osäker om jag vågar gå under 20 stycken. Med det sagt så kan Field of Ruin vara bra att prova på.
* Vill inte gå full weenie då Oblivion Ring och Hero of Bladehold hjälpt mig extremt mycket.
* Day of Judgment och Gideon's Sacrifice går bort.
* Söker lite visdom i om man ska ha mer Disenchant och om det är värt att ha kvar Condemn och Fiendslayer Paladin.

Det hela beror ju på vad du spelar mot och hur competitive-inriktad du vill göra leken! Om du bara spelar denna mot en kompis som har en lek som är på ungefär samma power level vill du inte göra för mycket! Om du köper Gideon Blackblade skulle jag stoppa dessa i main istället för några av dina dyra kort, typ Hero of Bladehold eller något enchantments.

Ang. Länder: Castle Ardenvale kostar 5 kr , shefet dunes ca 3kr :) De kommer att hjälpa dig otroligt mycket i att grinda ut matcher (castle) eller stänga matcher (shefet). Field of ruin är monetärt dyrare och effekten mer intressant för en mid range / control lek än din relativt aggresiva.

Skulle rekommendera Kor Firewalker eller Auriok Champion istället för Fiendslayer Paladin (2-mana alternativ). K F är väl billigast av dom
hells_cream

Boros
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 9/12 -17

27 rubriker
154 svar

10. Faran med att spela 4-drops so... 12:01:05, 25/10 -19  
Faran med att spela 4-drops som inte gör något när de kommer in i spel är att motståndaren spenderar 1 mana sin nästa tur eller nuvarande tur och exilar / destroyar den. I och med att det finns så mycket bra removal i modern är det väldigt få 4-drops som spelas som inte har en direkt effekt.

Vill du verkligen spela 4 drops skulle jag säga att Restoration Angel är ett av de bästa. Benalish Marshal på 3 kan vara tänkbar om du vill spela en lite dyrare lek, manamässigt.

Med 4-drops bör du behålla land-antalet runt 22. Ska du spela många 4-drops bör du öka antalet ännu mer.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

11. Runed Halo är ett hus mot rätt... 14:47:52, 25/10 -19  
Runed Halo är ett hus mot rätt kort. Som Boggles eller Eidolon.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

12. Odric är bra i creature matchu... 14:22:09, 26/10 -19  
Odric är bra i creature matchups men en vanilla 3/4 för 4 i andra. Skulle inte ha den i main. Eventuellt i bräda. Sen bör ju garanterat ha 4 Thalia, Guardian of Thraben i main. Benalish Marshal kan vara ett bättre alternativ som pushar aggroplanen mot alla motståndare, inte bara de som blockar.
ma316
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 22/10 -13

0 rubriker
6 svar

13. Hej. Har spelat en hel del hum... 17:34:42, 26/10 -19  
Hej. Har spelat en hel del humans i modern, som första lek i rödvit men numera 5färgad. Många kort är coola men skulle tips om att hålla dig till creatures +möjligheten att spela Path to Exile main.

Skulle försöka hålla en låg kurva i mana,

Ca 8 kort cmc 1
Ca 18 kort cmc 2
Ca 10 kort cmc 3

Om du spelar budget rekomenderar jag dig starkt att spela 4 st Militia Bugler. Sjukt bra kort. Gather the Townsfolk är också ett riktigt bra budget kort. Att tänka på är att Thalia, Guardian of Thraben och Militia Bugler gör sig som bäst ju mer creatures du spelar.

Brave the Elements kan man absolut spela 1-2 kan verkligen göra det där sista.

Jag vet själv hur mycket det sved när jag skulle köpa den men gillar du creatures finat det inget bättre kort tur1 än Aether Vial

20 Plains

4 Aether Vial
4 Champion of the Parish
4 Thraben Inspector
4 Thalia's Lieutenant
4 Thalia, Guardian of Thraben
4 Charming Prince
4 Militia Bugler
4 Gather the Townsfolk
2 Benalish Marshal
2 Thalia, Heretic Cathar
4 Path to Exile


Andra kort som är coola

Thraben Doomsayer
Brave the Elements
Giver of Runes
 
Till replätt!!!!
Uppdaterad: 17:43:43, 26/10 -19
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!