Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 679 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Circu dimir lobotomist... How to Shuffle a Commander Dec ...
Hur slutför jag dessa lekar?
Senast läst: 05:03:05, 14/4 -24. Läst 3201 gånger.
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

Hur slutför jag dessa lekar? 11:59:58, 9/9 -19  
Hej!

Jag håller på att slutföra mina två första egenbyggda lekar och behöver lite assistans.

Den första är en landfall-lek som har Mina and Denn, Wildborn som commander.
Här är nuvarande lista: https://www.mtggoldfish.com/deck/2247035#paper

Den känns i nuläget lite rörig. Skulle vilja rampa upp och få ut massa stora coola gubbar.

Den andra är en goblinlek som har Squee, the Immortal som commander.
https://www.mtggoldfish.com/deck/2247054#paper

Tycker Goblin som tribe verkar skitkul. Gillar konceptet av goblins som saccar sig själva och buffar upp varandra.

Skulle behöva hjälp med att färdigställa dessa, just nu är dom rätt oslipade och saknar synergi tycker jag.

Tack på förhand!

Butiken
REDAX
Göteborg
@svm s. 19/10 -05

66 rubriker
149 svar

1. Har du någon budget i åtanke m... 13:32:04, 9/9 -19  
Har du någon budget i åtanke man bör hålla sig till ?

Butiken // Flax
MosaicDryhop

Golgari
MEDLEM
Piteå
@svm s. 2/8 -17

1 rubriker
7 svar

2. Jag spelar själv en landfallek... 13:46:57, 9/9 -19  
Jag spelar själv en landfallek i edh, men med Lord Windgrace som general. Spontant känns det som du saknar lite kort som låter dig dra mer kort så Tireless Tracker är ett hett tips. Sen är ju ingen landlek komplett utan Scapeshift. Skyshroud Claim är svinbra också. Du har även glömt Sol Ring. Du kan kika på min lista om du vill, tror dock inte den stämmer till 100% http://tappedout.net/mtg-decks/03-06-19-the-landlord/
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

3. Tänker en 1000lapp (inte medrä... 14:40:01, 9/9 -19  
Butiken skrev 13:32, 9/9 -19 Har du någon budget i åtanke man bör hålla sig till ?

Butiken // Flax

Tänker en 1000lapp (inte medräknat det jag redan har) på landfall-leken och några hundra på goblin-leken.

Uppdaterad: 14:40:47, 9/9 -19
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

4. Grymt! Tireless tracker, scape... 14:50:25, 9/9 -19  
MosaicDryhop skrev 13:46, 9/9 -19 Jag spelar själv en landfallek i edh, men med Lord Windgrace som general. Spontant känns det som du saknar lite kort som låter dig dra mer kort så Tireless Tracker är ett hett tips. Sen är ju ingen landlek komplett utan Scapeshift. Skyshroud Claim är svinbra också. Du har även glömt Sol Ring. Du kan kika på min lista om du vill, tror dock inte den stämmer till 100% http://tappedout.net/mtg-decks/03-06-19-the-landlord/

Grymt! Tireless tracker, scapeshift och skyshroud åker in. Gillar också Borborygmos Enraged som ett sätt att pinga av gubbar.
Har nog inte budget för att ta din lista rakt av, men den känns igenomtänkt och kul. Nåt sånt jag hade tänkt från början.

Kan hända jag tar bort alla "until end of turn"-kort i min lek och istället fokuserar på fuska ut land för att spela stora creatures som drar fördelar av hela landmekaniken.
Butiken
REDAX
Göteborg
@svm s. 19/10 -05

66 rubriker
149 svar

5. Jag antog något sådant, då de ... 15:10:45, 9/9 -19  
Jag antog något sådant, då de flesta kort jag snabbt tänkte på var ganska dyra.

Men kort som Horn of Greed kan vara roliga för att "gå loss" om man kan fuska in fler land drops med Exploration, Azusa etc.

Liten lista med kort jag först tänkte på:
Azusa, Lost but Seeking Boundless Realms Baru, Fist of Krosa Burgeoning Constant Mists Exploration Explore Life from the Loam Lotus Cobra Nantuko Cultivator Nissa's Triumph Oracle of Mul Daya Rampaging Baloths Scute Mob Tireless Tracker Yavimaya Elder
Gruul Turf

Life from the loam är främst för cycling länder etc.

Butiken // Flax
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

6. Ser bra ut! Vad är en bra rati... 16:41:47, 9/9 -19  
Butiken skrev 15:10, 9/9 -19 Jag antog något sådant, då de flesta kort jag snabbt tänkte på var ganska dyra.

Men kort som Horn of Greed kan vara roliga för att "gå loss" om man kan fuska in fler land drops med Exploration, Azusa etc.

Liten lista med kort jag först tänkte på:
Azusa, Lost but Seeking Boundless Realms Baru, Fist of Krosa Burgeoning Constant Mists Exploration Explore Life from the Loam Lotus Cobra Nantuko Cultivator Nissa's Triumph Oracle of Mul Daya Rampaging Baloths Scute Mob Tireless Tracker Yavimaya Elder
Gruul Turf

Life from the loam är främst för cycling länder etc.

Butiken // Flax

Ser bra ut! Vad är en bra ratio mellan fuska-in-land-kort och stora creatures/creatures som blir buffade av lands?
Och en regelfråga.. Om ett kort säger "You may play an additional land on each turn" betyder det att om jag har två kort som säger så, får jag spela två extra land (tre totalt)? Och är "on each turn" synonymt med "your turn"?
Butiken
REDAX
Göteborg
@svm s. 19/10 -05

66 rubriker
149 svar

7. Nu borde någon domare kanske s... 17:08:48, 9/9 -19  
Nu borde någon domare kanske svara på detta men jag har för mig du kan bara "play a land" på din runda och andra kort gör att du kan lägga in kort i spel, Burgeoning tex triggar inte Horn of Greed men triggar landfall då land kommer in i spel.

Och ja har du en Azusa och en Exploration får du spela fyra länder (1+2+1) spelar du sedan en Explore får du spela ett extra för en grand total av fem länder.

Butiken // Flax
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Jag tänkte att du kunde jämför... 18:27:45, 9/9 -19  
Jag tänkte att du kunde jämföra med Kessig Wolf Run i standard 2012 men den hade playset Primeval Titan, kan vara skevt att jämföra med (även playset Rampant Growth och Solemn Simulacrum (hög consistency).

Kan också vara skevt att jämföra med Valakut, the Molten Pinnacle från standard 2010 men också det kan bli skevt.

Men det brukar vara 15% stora win cons eller liknande och allt mellan 15-30% set Up/fix/ramp/enablers beroende på bygge.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 19:12:46, 9/9 -19
Skagen

Simic
MEDLEM
Upplands väsby
@svm s. 22/2 -07

37 rubriker
250 svar

9. Gå in på EDHrec.com, grym sida... 19:09:13, 9/9 -19  
Gå in på EDHrec.com, grym sida gällande rekommendationer tankar och idéer runt EDH/Commander, lycka till!
 
// Skagen
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

10. Så 15st stora gröna män, typ 4... 19:50:42, 9/9 -19  
latsblaster skrev 18:27, 9/9 -19 Jag tänkte att du kunde jämföra med Kessig Wolf Run i standard 2012 men den hade playset Primeval Titan, kan vara skevt att jämföra med (även playset Rampant Growth och Solemn Simulacrum (hög consistency).

Kan också vara skevt att jämföra med Valakut, the Molten Pinnacle från standard 2010 men också det kan bli skevt.

Men det brukar vara 15% stora win cons eller liknande och allt mellan 15-30% set Up/fix/ramp/enablers beroende på bygge.

Så 15st stora gröna män, typ 40 land och resten ramp, enablers, nån removal, några board wipes osv?

Butiken: Tack!

Skagen: Problemet är att vem som helst kan posta där, så lekarna kan teoretiskt sett vara gränslöst dåliga. Men bra sida för att få inspiration. Tack!

Uppdaterad: 19:51:08, 9/9 -19
Skagen

Simic
MEDLEM
Upplands väsby
@svm s. 22/2 -07

37 rubriker
250 svar

11. Kolla inte lekarna, kolla efte... 19:53:00, 9/9 -19  
Kolla inte lekarna, kolla efter vilka kort som spelas/har synergi med vilka kort och använd det som utgångspunkt.
 
// Skagen
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

12. Ja, något sånt borde stämma.... 21:18:30, 9/9 -19  
empan skrev 19:50, 9/9 -19
latsblaster skrev 18:27, 9/9 -19 Jag tänkte att du kunde jämföra med Kessig Wolf Run i standard 2012 men den hade playset Primeval Titan, kan vara skevt att jämföra med (även playset Rampant Growth och Solemn Simulacrum (hög consistency).

Kan också vara skevt att jämföra med Valakut, the Molten Pinnacle från standard 2010 men också det kan bli skevt.

Men det brukar vara 15% stora win cons eller liknande och allt mellan 15-30% set Up/fix/ramp/enablers beroende på bygge.

Så 15st stora gröna män, typ 40 land och resten ramp, enablers, nån removal, några board wipes osv?

Butiken: Tack!

Skagen: Problemet är att vem som helst kan posta där, så lekarna kan teoretiskt sett vara gränslöst dåliga. Men bra sida för att få inspiration. Tack!

Ja, något sånt borde stämma.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
empan
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 17/7 -19

13 rubriker
51 svar

13. Nu ser leken ut som såhär: ... 21:48:18, 10/9 -19  
Nu ser leken ut som såhär:

https://www.mtggoldfish.com/deck/2247035#paper

Är något tveksam över hur bra vissa av artifactsen är. Känner mig säker på Sol Ring och Seer's Sundial men inte dom andra riktigt.

Sen vet jag inte om jag är för bred. Finns en del elemental synergi mellan Omnath, Locus of Rage och Zendikar's roil. Men det kan hända att den är för oklar.

Skulle kunna satsa mer på att discarda lands och hålla på, men då får jag nog ta den linjen lite tydligare.

Sen är det en del +1 +1 grejer igång. Typ Tireless Tracker, Undergrowth Champion, Avenger of Zendikar och hydrorna, Nissorna, tillsammans med Karn's Bastion

Enchantementsen känns relativt svaga/oklara också, med undantag av Zendikar Resurgent

Vad skulle ni tagit bort/funderat på att lägga till? :)

Uppdaterad: 21:49:58, 10/9 -19
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!