Magic the Gathering
Magic the Gathering34874 medlemmar 676 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Grindstone - legal i Commander... Lägga till kort på auktioner. ...
Kortpärmen
Senast läst: 11:27:38, 6/4 -24. Läst 921 gånger.
Falconer

Rakdos
MEDLEM
Jämshög
@svm s. 1/1 -18

17 rubriker
104 svar

Kortpärmen 10:15:51, 9/7 -19  
Hej och god morgon allesammans!

Satt precis och tittade på Core Set 2020 i Kortpärmen, när jag insåg något som egentligen stört mig ett tag nu... Nämligen den sk originalordningen.
Det känns lite fel att kalla den originalordning då det snarare är en "först färg, sedan bokstavs"-ordning.
Jag skulle vilja ha möjlighet att sortera korten efter nummerordning, dvs den i den ordning korten är numrerade. Detta skulle göra det mycket lättare att se vilka kort som finns i boosters, resp är precon-exklusiva.

För att ta just M20 som exempel. Setet består som bekant av 280 kort. Men sen tillkommer ju följande: 1st buy-a-box promo, 20 st Planeswalker deck exclusives, 43 st introductory product cards, 10 st tokens samt 2 st emblems. Dessa kort, förutom tokens och emblems, är numrerade 281/280 till 344/280.
Jag skulle vilja kunna sortera korten i KP så att de hamnade i denna nummerordning. Om möjligt med en kommentar ovanför varje "avsnitt" var korten finns att hitta (t.ex. Base cards, Planeswalker Deck exclusives, Spellslinger Starter Kit exclusives etc.). Som samlare skulle det göra det mycket enklare för mig att se vilka kort jag saknar, samt hur jag lättast får tag på dem.

Jag vet inte om detta är genomförbart, men jag skulle verkligen uppskatta om det går att ordna.

Ha det gott!
Christian

Ps. Saknar bl.a Vampire Opportunist (#326/280) i KP.
 
I am Groot!

MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

1. Tyvärr så verka vi inte har de... 13:19:28, 9/7 -19  
Tyvärr så verka vi inte har de uppgifterna i vårt system vilket nummer ett kort har, jag kan kolla med Beakid också, men i korthet ifall det finns några uppgifter om kort nummer i SVM så går ovan säkert att lösa, annars troligen inte utan att någon behöver lägga in den info för +40000 kort,
Blastoderm

Golgari
HEDERSMEDLEM
Östersund
@svm s. 6/12 -01

16 rubriker
1272 svar

2. Ett problem med numreringen är... 21:26:20, 9/7 -19  
Ett problem med numreringen är att den fysiska tillkom först i Exodus.
 
"War is God's way of teaching Americans geography."
-- Ambrose Bierce
Uppdaterad: 21:36:00, 9/7 -19
Falconer

Rakdos
MEDLEM
Jämshög
@svm s. 1/1 -18

17 rubriker
104 svar

3. Jag förstår att det är en väld... 23:04:28, 9/7 -19  
Jag förstår att det är en väldans massa kort det handlar om, och att de inte var fysiskt numrerade från början. Min tanke var att man kanske kunde börja med M20, och så sakteliga jobba sig bakåt.

Vet inte hur långt bakåt man behöver gå, men problemet uppkom när Planeswalker Decks o.dyl. kom in i bilden. Innan dess utgår jag ifrån att färg- och bokstavsordning är detsamma som nummerordning.

Jag jobbar på ett excel-dokument där jag lägger in alla M20-kort med nummer, namn, färg, raritet, manakostnad samt förekomst. Vet inte om någon annan skulle ha nytta av det, men om så är fallet så bara hojta till så skickar jag det gärna. Så fort jag är klar med det alltså
 
I am Groot!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!