Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Nygammal spelare försöker sig ... DtB uppdaterad ...
Feedback på Azorius/Bant Prison - Standard
Senast läst: 08:13:23, 11/4 -24. Läst 2474 gånger.
Erschke

Simic
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 6/4 -16

11 rubriker
38 svar

Feedback på Azorius/Bant Prison - Standard 20:43:31, 5/3 -19  
Hej!

Jag önskar ta emot tips och idéer på min lek som ser ut enligt nedan.
Den kretsar mycket kring Verity Circle samt tappa ner motståndaren och köra exile/counter på resten och slutligen slå med Sphinx of Foresight. Efter ett gäng speltester mot diverse lekar så har den funkat rätt bra, dock med ganska långa matcher och ett gnetande med Sphinx och även Thopters från Depose // Deploy.
Många matcher är kontrollerade men jag upplever att det saknas ett riktigt starkt vinnardrag (combo/kort). Typ Hydroid Krasis. Men som blivit snordyr nu.

Vad tror ni om en del "moddande" i grundidén och sedan klämma in några starkare vinnarkort/combos? Gärna tips på de som kan eller bör vara 3 istället för 4 etc. Korten i sidoboard är de jag funderar på att testa med.

Till sist är länderna mest ett ihopplock av det jag har och hittills har inte manan varit ett problem.

Tack på förhand!

/Erik


 
Här är en signatur
Uppdaterad: 08:31:33, 6/3 -19

Zorgyn

Orzhov
FANTASY KING
Västerås
@svm s. 24/3 -03

161 rubriker
1867 svar

1. Skulle nog börja med att släng... 22:29:05, 5/3 -19  
Skulle nog börja med att slänga in 3-4 länder till :) Med massa kontringar där på 3 får du verkligen inte missa ett land drop.
Erschke

Simic
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 6/4 -16

11 rubriker
38 svar

2. Fler länder har jag funderat p... 16:35:15, 6/3 -19  
Fler länder har jag funderat på Zorgyn, men just nu upplever jag inte som ett problem. Men såklart värt att testa! Vad ska i så fall ut?
 
Här är en signatur
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

3. Sleep... 17:27:44, 6/3 -19  
Sleep
ben
MEDLEM
Västra Frölunda
@svm s. 26/5 -17

14 rubriker
180 svar

4. Sleep... 17:27:45, 6/3 -19  
Sleep
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

5. Då har du väldig tur när du dr... 19:37:37, 6/3 -19  
Erschke skrev 16:35, 6/3 -19 Fler länder har jag funderat på Zorgyn, men just nu upplever jag inte som ett problem. Men såklart värt att testa! Vad ska i så fall ut? :)

Då har du väldig tur när du drar. 21 länder kör man i typ mono röd/vit aggro, när man vill sluta dra dem efter det fjärde. Är inte helt 100 på varför du spelar Wilderness Reclamation när du inte har några payoffs för att tappa upp länderna, förutom någon enstaka kontring. Inga av dina tappa ner saker tappas ju upp med länderna, Sleep är en sorcery, och cirkeln kostar 5 att aktivera, och vill du trixa med reclamation i endstep kommer gubbarna tappas upp ändå i motståndarens uppkeep.
Du har ju ingen sweeper, som Cleansing Nova, så vad gör du när du inte kan spela 2 kontringar i rad, och motsåndaren kör över dig med bättre gubbar, eller burn? En 4/4 är rätt litet i standard.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Zorgyn

Orzhov
FANTASY KING
Västerås
@svm s. 24/3 -03

161 rubriker
1867 svar

6. What Jonas said eller nåt :)... 22:40:16, 6/3 -19  
JonasHob skrev 19:37, 6/3 -19
Erschke skrev 16:35, 6/3 -19 Fler länder har jag funderat på Zorgyn, men just nu upplever jag inte som ett problem. Men såklart värt att testa! Vad ska i så fall ut? :)

Då har du väldig tur när du drar. 21 länder kör man i typ mono röd/vit aggro, när man vill sluta dra dem efter det fjärde. Är inte helt 100 på varför du spelar Wilderness Reclamation när du inte har några payoffs för att tappa upp länderna, förutom någon enstaka kontring. Inga av dina tappa ner saker tappas ju upp med länderna, Sleep är en sorcery, och cirkeln kostar 5 att aktivera, och vill du trixa med reclamation i endstep kommer gubbarna tappas upp ändå i motståndarens uppkeep.
Du har ju ingen sweeper, som Cleansing Nova, så vad gör du när du inte kan spela 2 kontringar i rad, och motsåndaren kör över dig med bättre gubbar, eller burn? En 4/4 är rätt litet i standard.

What Jonas said eller nåt :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!