Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Goblin Welder med Cage... Krenko, Mob Boss + Illusionist ...
Reaping the Graves i end of turn
Senast läst: 15:41:42, 17/4 -24. Läst 1684 gånger.
mudrunner
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 6/12 -08

6 rubriker
17 svar

Reaping the Graves i end of turn 14:07:54, 7/2 -19  
Hej,

Om jag spelar en paupermatch paper G1 mot en cantriplek, till exempel monoB Delver, Låt oss säga att han spelar en Ponder, en Delver of Secrets följt av en Brainstorm för att fixa att den flippar i hans nästa tur.

Storm count är 3 och jag spelar en Reaping the Graves med 3 kopior end of turn. Hade jag behövt under hans cantripande högt announca Storm count och därmed också avslöja att jag sitter med en Reaping the Graves på hand?

Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

1. Nejdå, det är bara att kötta p... 14:16:07, 7/2 -19  
Nejdå, det är bara att kötta på

EDIT: Välkommen till SvM! :]
 
Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid.

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 14:16:27, 7/2 -19
mudrunner
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 6/12 -08

6 rubriker
17 svar

2. Gött! Tack och bock!... 14:20:22, 7/2 -19  
Ichorid skrev 14:16, 7/2 -19 Nejdå, det är bara att kötta på

EDIT: Välkommen till SvM! :]

Gött!

Tack och bock!
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

3. Ska man vara riktigt hård, dvs... 18:58:38, 7/2 -19  
mudrunner skrev 15:46, 7/2 -19
JackaBo skrev 15:22, 7/2 -19 Om du även spelar legacy kan jag bjuda in dig till Legacy i Farsta bordet

Tack för inbjudan, men just nu är det mest pauper och limited som är på tapeten

Ska man vara riktigt hård, dvs. tävlingar på competitive REL (rules enforcement level?) så måste du announca din storm-trigger när du spelar Reaping the Graves. Annars är triggern glömd och du får bara en kopia.

Alltså spelar du Reaping the Graves, när kortet ligger på bordet och manakostnaden är betald pekar du på kortet och säger nåt i stil med "storm" eller "X kopior".

Är det bara på vanlig FNM-nivå kommer ingen neka dig stormtriggern, men kan va bra att lära sig rätt från början ifall du tänkt åka på lite större turneringar.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

4. Känns ganska weird, tänk om mo... 19:19:27, 7/2 -19  
jd skrev 18:58, 7/2 -19
mudrunner skrev 15:46, 7/2 -19
JackaBo skrev 15:22, 7/2 -19 Om du även spelar legacy kan jag bjuda in dig till Legacy i Farsta bordet :)

Tack för inbjudan, men just nu är det mest pauper och limited som är på tapeten :)

Ska man vara riktigt hård, dvs. tävlingar på competitive REL (rules enforcement level?) så måste du announca din storm-trigger när du spelar Reaping the Graves. Annars är triggern glömd och du får bara en kopia.

Alltså spelar du Reaping the Graves, när kortet ligger på bordet och manakostnaden är betald pekar du på kortet och säger nåt i stil med "storm" eller "X kopior".

Är det bara på vanlig FNM-nivå kommer ingen neka dig stormtriggern, men kan va bra att lära sig rätt från början ifall du tänkt åka på lite större turneringar.

Känns ganska weird, tänk om motståndaren har något i spel som skulle kunna skada oss för varje stormkopia på något vis, då kan vi alltså undgå det genom att bara "whoops, jag glömde.."? :O
 
Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid.

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

5. Bra fråga, ingen judge så kan ... 19:34:37, 7/2 -19  
Ichorid skrev 19:19, 7/2 -19
jd skrev 18:58, 7/2 -19
mudrunner skrev 15:46, 7/2 -19
JackaBo skrev 15:22, 7/2 -19 Om du även spelar legacy kan jag bjuda in dig till Legacy i Farsta bordet

Tack för inbjudan, men just nu är det mest pauper och limited som är på tapeten

Ska man vara riktigt hård, dvs. tävlingar på competitive REL (rules enforcement level?) så måste du announca din storm-trigger när du spelar Reaping the Graves. Annars är triggern glömd och du får bara en kopia.

Alltså spelar du Reaping the Graves, när kortet ligger på bordet och manakostnaden är betald pekar du på kortet och säger nåt i stil med "storm" eller "X kopior".

Är det bara på vanlig FNM-nivå kommer ingen neka dig stormtriggern, men kan va bra att lära sig rätt från början ifall du tänkt åka på lite större turneringar.

Känns ganska weird, tänk om motståndaren har något i spel som skulle kunna skada oss för varje stormkopia på något vis, då kan vi alltså undgå det genom att bara "whoops, jag glömde.."?

Bra fråga, ingen judge så kan inte de specifika reglerna som gäller. Jag vet bara att alla rutinerade stormspelare ger rådet till nybörjare, surt att ha fightat sig genom en fow eller två för att sen torska på att motståndaren inte dör av tendrils pga. glömd stormtrigger.


Som sagt har det aldrig hänt mig, spelar nästan aldrig comp. rel och de få gånger jag gjort har jag varit tydlig med triggern.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

6. hur kommer det sig att folk al... 19:57:58, 7/2 -19  
Ichorid skrev 19:19, 7/2 -19
jd skrev 18:58, 7/2 -19
mudrunner skrev 15:46, 7/2 -19
JackaBo skrev 15:22, 7/2 -19 Om du även spelar legacy kan jag bjuda in dig till Legacy i Farsta bordet :)

Tack för inbjudan, men just nu är det mest pauper och limited som är på tapeten :)

Ska man vara riktigt hård, dvs. tävlingar på competitive REL (rules enforcement level?) så måste du announca din storm-trigger när du spelar Reaping the Graves. Annars är triggern glömd och du får bara en kopia.

Alltså spelar du Reaping the Graves, när kortet ligger på bordet och manakostnaden är betald pekar du på kortet och säger nåt i stil med "storm" eller "X kopior".

Är det bara på vanlig FNM-nivå kommer ingen neka dig stormtriggern, men kan va bra att lära sig rätt från början ifall du tänkt åka på lite större turneringar.

Känns ganska weird, tänk om motståndaren har något i spel som skulle kunna skada oss för varje stormkopia på något vis, då kan vi alltså undgå det genom att bara "whoops, jag glömde.."? :O

hur kommer det sig att folk alltid ignorerar vad cheating innebär? Att avsiktligt bryta mot eller glömma sina trigger är, har alltid varit och kommer nog alltid att vara cheating.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

7. För att folk alltid vill fuska... 20:27:09, 7/2 -19  
Choper skrev 19:57, 7/2 -19
Ichorid skrev 19:19, 7/2 -19
jd skrev 18:58, 7/2 -19
mudrunner skrev 15:46, 7/2 -19
JackaBo skrev 15:22, 7/2 -19 Om du även spelar legacy kan jag bjuda in dig till Legacy i Farsta bordet :)

Tack för inbjudan, men just nu är det mest pauper och limited som är på tapeten :)

Ska man vara riktigt hård, dvs. tävlingar på competitive REL (rules enforcement level?) så måste du announca din storm-trigger när du spelar Reaping the Graves. Annars är triggern glömd och du får bara en kopia.

Alltså spelar du Reaping the Graves, när kortet ligger på bordet och manakostnaden är betald pekar du på kortet och säger nåt i stil med "storm" eller "X kopior".

Är det bara på vanlig FNM-nivå kommer ingen neka dig stormtriggern, men kan va bra att lära sig rätt från början ifall du tänkt åka på lite större turneringar.

Känns ganska weird, tänk om motståndaren har något i spel som skulle kunna skada oss för varje stormkopia på något vis, då kan vi alltså undgå det genom att bara "whoops, jag glömde.."? :O

hur kommer det sig att folk alltid ignorerar vad cheating innebär? Att avsiktligt bryta mot eller glömma sina trigger är, har alltid varit och kommer nog alltid att vara cheating.

För att folk alltid vill fuska såklart, moahaha >:D
 
Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid.

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!