Magic the Gathering
Magic the Gathering34873 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT SHOW DOWN - Lagring... Vem var du som ville ha Picatc ...
Stora förändringar i comp play
Senast läst: 06:04:36, 15/4 -24. Läst 3342 gånger.
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

118 rubriker
2465 svar

Stora förändringar i comp play 07:22:40, 7/12 -18  
Moderskeppet

Uppdaterad: 07:23:31, 7/12 -18

Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

621 rubriker
10801 svar

1. Sjukt trist att de fimpar Nati... 08:53:52, 7/12 -18  
Sjukt trist att de fimpar Nationals (igen!) och World Magic Cup etc etc för att fokusera mer på e-sport som jag personligen finner rätt ointressant (och där jag inte riktigt tycker Magic som spel passar in).

Fast med tanke på att det är Wizards vi har att göra med så kommer säkert allt tillbaka igen om 2 år :D
 
Strätz!
Uppdaterad: 08:54:35, 7/12 -18
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

2. Det sjukaste är ju att de tar ... 08:55:08, 7/12 -18  
Det sjukaste är ju att de tar bort Pro points och Pro tours. Någon som tror magic online finns om 2-3år?
 
Ranking av svenska magispelare 1996-2014 2015 2016 2017

Auktion av Standard, EDH och Modern!
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

3. Jag tänkte direkt på ManaTrade... 09:15:44, 7/12 -18  
Sajkobeer skrev 08:55, 7/12 -18 Det sjukaste är ju att de tar bort Pro points och Pro tours. Någon som tror magic online finns om 2-3år?

Jag tänkte direkt på ManaTraders och dom som skapar jobb åt andra genom att erbjuda schyssta lösningar för comp-spel på MTGO. Om Arena inte löser ett tradingsystem typ igår kommer ju deras värld rasera då proffsen nu blir tvingade att spela Arena mer eller mindre på heltid för att hänga med.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

4. visst låter säkert bra... vet ... 09:40:12, 7/12 -18  
visst låter säkert bra... vet inte vad man ska tro. Men seriöst vem kommer på alla namnen? Först MagicFest och nu Mythic Championship. Pro Tour låter så mycket mer prestigefullt.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Kort auktion med lite av varje. BO på allt. Slutar 18 nov 23:00.
Teddie
MEDLEM
@svm s. 31/12 -13

16 rubriker
97 svar

5. Tragiskt och faktiskt väldigt ... 10:08:53, 7/12 -18  
Tragiskt och faktiskt väldigt tråkigt att se sitt älskade spel gå ner sig mer och mer.
Upplever att Wizards of the Coast de senaste fyra åren, desperat har famlat runt i mörkret efter någonting som kan inbringa pengar i Heartstones klass. De borde satsa på att göra sin egna grej istället för att blint stirra sig avundsjuk på Blizzards skapelse.

Har länge undrat om Mtg Arena och Mtgo kan samexistera i samma universum. Tror vi precis fick svaret. Alla ni som har stora samlingar online, passa på att sälja medan ni kan. I nästa uppdatering kommer Wizards presentera att de lämnar Magic Online bakom sig med sista uppdateringen.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

6. Har hört ett tag nu att man bo... 11:54:30, 7/12 -18  
Teddie skrev 10:08, 7/12 -18 Tragiskt och faktiskt väldigt tråkigt att se sitt älskade spel gå ner sig mer och mer.
Upplever att Wizards of the Coast de senaste fyra åren, desperat har famlat runt i mörkret efter någonting som kan inbringa pengar i Heartstones klass. De borde satsa på att göra sin egna grej istället för att blint stirra sig avundsjuk på Blizzards skapelse.

Har länge undrat om Mtg Arena och Mtgo kan samexistera i samma universum. Tror vi precis fick svaret. Alla ni som har stora samlingar online, passa på att sälja medan ni kan. I nästa uppdatering kommer Wizards presentera att de lämnar Magic Online bakom sig med sista uppdateringen.

Har hört ett tag nu att man borde sälja sin MTGO samling, men samtidigt möjliggör MTGO just nu formaten som inte finns på Arena.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

7. Så länge det bara finns standa... 13:46:04, 7/12 -18  
Så länge det bara finns standard i arena är det ju inte samma sak men det är väl bara en tidsfråga innan det finns fler alternativ. Men att typ skapa animationer för alla mythics osv lär ta tid.. mtgo är och var ett failkoncept de klamrade sig fast vid alldeles för länge. Är de snälla kommer man kanske kunna porta eller redeema.
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

8. Ska de stänga MTGO lär en migr... 13:59:58, 7/12 -18  
mindtrix skrev 13:46, 7/12 -18 Så länge det bara finns standard i arena är det ju inte samma sak men det är väl bara en tidsfråga innan det finns fler alternativ. Men att typ skapa animationer för alla mythics osv lär ta tid.. mtgo är och var ett failkoncept de klamrade sig fast vid alldeles för länge. Är de snälla kommer man kanske kunna porta eller redeema.

Ska de stänga MTGO lär en migrering av samlingarna vara aktuell att lösa först, något annat finns ju inte, så det lär ju ta tid.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

9. Man kan ”tvinga” ut folk också... 14:42:55, 7/12 -18  
Olly skrev 13:59, 7/12 -18
mindtrix skrev 13:46, 7/12 -18 Så länge det bara finns standard i arena är det ju inte samma sak men det är väl bara en tidsfråga innan det finns fler alternativ. Men att typ skapa animationer för alla mythics osv lär ta tid.. mtgo är och var ett failkoncept de klamrade sig fast vid alldeles för länge. Är de snälla kommer man kanske kunna porta eller redeema.

Ska de stänga MTGO lär en migrering av samlingarna vara aktuell att lösa först, något annat finns ju inte, så det lär ju ta tid.

Man kan ”tvinga” ut folk också. Om det sällan/aldrig spelas turneringar/drafter online så försvinner suget för många, priserna lär dumpas och det blir i princip ett tomt landskap.

Hoppas dock att det inte blir så.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

10. Enligt Epicstream är man redan... 16:49:27, 7/12 -18  
mindtrix skrev 13:46, 7/12 -18 Så länge det bara finns standard i arena är det ju inte samma sak men det är väl bara en tidsfråga innan det finns fler alternativ. Men att typ skapa animationer för alla mythics osv lär ta tid.. mtgo är och var ett failkoncept de klamrade sig fast vid alldeles för länge. Är de snälla kommer man kanske kunna porta eller redeema.

Enligt Epicstream är man redan på väg att frångå "endast standard" på Arena:

http://epicstream.com/news/JakeVyper/Magic-Arena-Will-Have-A-Standard-Plus-Format

Jag hade inte vågat hoppas på nån migrering, känns väll bättre företagsekonomiskt att få sälja sammakort till samma person igen?
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 16:51:18, 7/12 -18
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

11. Jag fattar inte, är magic ett ... 18:58:21, 7/12 -18  
Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?
 
Anthrox utvecklar spel och pratar om nörderier.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

12. De är både ock! :) Bra dom sat... 20:47:24, 7/12 -18  
anthrox skrev 18:58, 7/12 -18 Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?

De är både ock! Bra dom satstar digitalt med!
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
Teddie
MEDLEM
@svm s. 31/12 -13

16 rubriker
97 svar

13. Tror inte det blir bra i längd... 13:27:11, 8/12 -18  
Stolpeman skrev 20:47, 7/12 -18
anthrox skrev 18:58, 7/12 -18 Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?

De är både ock! :) Bra dom satstar digitalt med!

Tror inte det blir bra i längden utifrån ett designperspektiv att vara både ett samlarkortspel och ett datorspel. Längs med vägen kommer speldesignen definitivt få lida. Någonstans kommer de behöva designa spelet med tanken i bakhuvudet att det antingen är ett samlarkortspel eller datorspel. Och då kommer det bli fel.
Heartstones styrka är att det är ett datorspel och inte ett kortspel, bortsett från det att figurerna är fyrkantiga.

Wizards verkar inte ha en tydlig framtidsvision med deras planer utan det här framstår som ytterligare ett irrationellt utfall. Som någon sa, varför kommer dagens kids välja att spela kopian Mtg Arena framför Heartstone?
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

14. Inte mig emot ifall framtiden ... 13:42:00, 8/12 -18  
Teddie skrev 13:27, 8/12 -18
Stolpeman skrev 20:47, 7/12 -18
anthrox skrev 18:58, 7/12 -18 Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?

De är både ock! Bra dom satstar digitalt med!

Tror inte det blir bra i längden utifrån ett designperspektiv att vara både ett samlarkortspel och ett datorspel. Längs med vägen kommer speldesignen definitivt få lida. Någonstans kommer de behöva designa spelet med tanken i bakhuvudet att det antingen är ett samlarkortspel eller datorspel. Och då kommer det bli fel.
Heartstones styrka är att det är ett datorspel och inte ett kortspel, bortsett från det att figurerna är fyrkantiga.

Wizards verkar inte ha en tydlig framtidsvision med deras planer utan det här framstår som ytterligare ett irrationellt utfall. Som någon sa, varför kommer dagens kids välja att spela kopian Mtg Arena framför Heartstone?

Inte mig emot ifall framtiden för MTG blir 100% digital. För min del skulle de göra det intressant för mig att spela nyare format igen.

Men det kanske är som att svära i kyrkan här
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
Teddie
MEDLEM
@svm s. 31/12 -13

16 rubriker
97 svar

15. Men sen har ju du Lennart valt... 15:18:33, 8/12 -18  
Stolpeman skrev 13:42, 8/12 -18
Teddie skrev 13:27, 8/12 -18
Stolpeman skrev 20:47, 7/12 -18
anthrox skrev 18:58, 7/12 -18 Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?

De är både ock! :) Bra dom satstar digitalt med!

Tror inte det blir bra i längden utifrån ett designperspektiv att vara både ett samlarkortspel och ett datorspel. Längs med vägen kommer speldesignen definitivt få lida. Någonstans kommer de behöva designa spelet med tanken i bakhuvudet att det antingen är ett samlarkortspel eller datorspel. Och då kommer det bli fel.
Heartstones styrka är att det är ett datorspel och inte ett kortspel, bortsett från det att figurerna är fyrkantiga.

Wizards verkar inte ha en tydlig framtidsvision med deras planer utan det här framstår som ytterligare ett irrationellt utfall. Som någon sa, varför kommer dagens kids välja att spela kopian Mtg Arena framför Heartstone?

Inte mig emot ifall framtiden för MTG blir 100% digital. För min del skulle de göra det intressant för mig att spela nyare format igen.

Men det kanske är som att svära i kyrkan här ;)

Men sen har ju du Lennart valt att bo ute i vischan där det inte finns några spelare :D

Just nu med både papper och mtgo så finns ju samma spel både i papper och digitalt. Det finns inget som hindrar dig att endast spela på mtgo. Sen att det finns andra spelare som spelar papper borde inte påverka dig då.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

16. Har inget emot att folk spelar... 17:07:16, 8/12 -18  
Teddie skrev 15:18, 8/12 -18
Stolpeman skrev 13:42, 8/12 -18
Teddie skrev 13:27, 8/12 -18
Stolpeman skrev 20:47, 7/12 -18
anthrox skrev 18:58, 7/12 -18 Jag fattar inte, är magic ett tv-spel nu?

De är både ock! Bra dom satstar digitalt med!

Tror inte det blir bra i längden utifrån ett designperspektiv att vara både ett samlarkortspel och ett datorspel. Längs med vägen kommer speldesignen definitivt få lida. Någonstans kommer de behöva designa spelet med tanken i bakhuvudet att det antingen är ett samlarkortspel eller datorspel. Och då kommer det bli fel.
Heartstones styrka är att det är ett datorspel och inte ett kortspel, bortsett från det att figurerna är fyrkantiga.

Wizards verkar inte ha en tydlig framtidsvision med deras planer utan det här framstår som ytterligare ett irrationellt utfall. Som någon sa, varför kommer dagens kids välja att spela kopian Mtg Arena framför Heartstone?

Inte mig emot ifall framtiden för MTG blir 100% digital. För min del skulle de göra det intressant för mig att spela nyare format igen.

Men det kanske är som att svära i kyrkan här

Men sen har ju du Lennart valt att bo ute i vischan där det inte finns några spelare

Just nu med både papper och mtgo så finns ju samma spel både i papper och digitalt. Det finns inget som hindrar dig att endast spela på mtgo. Sen att det finns andra spelare som spelar papper borde inte påverka dig då.

Har inget emot att folk spelar papper

Jag spelar papper med men mest över skype pga "Vischan" som du säger

Men min kommentar va ju baserad på att jag höll med dig att det på sikt kan vara negativt att "utifrån ett designperspektiv att vara både ett samlarkortspel och ett datorspel."

Och måste jag få välja fortsatt papper eller 100% digitalt framåt så väljer jag personligen digitalt Eller i alla fall att de sätter digitalt i förstahand och papper i andra hand.

Men det är min högst personliga åsikt och fritt fram att ha andra åsikter
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

17. Det enda pappersformat som gyn... 17:34:36, 8/12 -18  
Det enda pappersformat som gynnas av detta är 93/94!
 
Ranking av svenska magispelare 1996-2014 2015 2016 2017

Auktion av Standard, EDH och Modern!
Iseeturtles

Rakdos
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 11/7 -08

50 rubriker
290 svar

18. Som någon sa, varför kan de in... 21:05:10, 9/12 -18  
Som någon sa, varför kan de inte göra sin egen grej istället? Den har de gjort bra i många år och den är ju bevisligen omtyckt av väldigt många spelare.

Sen tycker jag att deras fokus i artikeln låg alldeles för mycket på prispengar, och det är ganska frånstötande. Hur många promille av alla som spelar MTG och som ser till att Wizards kan dra in pengar på det befinner sig i den gruppen som är aktuell för de där prissummorna, och som de verkar utforma hela spelets framtid efter?

Jag brukar inte bry mig så mycket om vad de hittar på, men det här fick mig att känna mig genuint ledsen över att ett spel jag tyckt så mycket om i över tio år devalverats till ett jävla tevespel. Jag vill inte ha någon luddig Ajani-animation, jag vill ha stämningsfull artwork där man ser konstnärernas olika särprägel. Ge mig Ravnica: city of guilds eller Lorwyn varje dag i veckan istället för det där kacket.
 
Your signet is no symbol of power. It marks only your need for numbers to aid you. What do you do, guild-rat, now that you face my blade alone?
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!