Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Elder Scrolls Legends-spelare?... Hjälp med OneDrive till Mac! ...
Artifact
Senast läst: 04:53:34, 19/4 -24. Läst 1938 gånger.
Nillo
HEDERSMEDLEM
Hedemora
@svm s. 5/9 -05

104 rubriker
858 svar

Artifact 22:37:49, 4/12 -18  
Är det någon här som spelar Valves nya digitala kortspel, Artifact? Jag skulle vara intresserad att köra några games.

Spelet är gjort av Richard Garfield och då vet man ju att det är bra. Jag tycker han gjort ett snyggt jobb med att skapa ett spel som lockar både folk som gillar kortspel och Dota. Dock är det betydligt mer komplicerat än Hearthstone så det kommer inte vara lika många som spelar det jämfört med HS. Artifact är riktat till lite mer seriösa spelare och dessutom är det inte free to play, man måste köpa korten.
 
"We should forgive our enemies, but not before they are hanged.” -Heinrich Heine

Griddy RPG

kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

1. Äger man korten oavsett eller ... 07:12:14, 5/12 -18  
Äger man korten oavsett eller är man beroende av servrar, deras humör osv?
Blir allt mer fientligt inställd till "betala köpepriser men du bara hyr"-produkter.
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

2. Testade de ett tag men dom mås... 08:25:59, 5/12 -18  
Testade de ett tag men dom måste se över UI både ingame och menyer. Att jag inte kunnde stänga av auto zoom till lane gjorde mig tokig.

Game play va kul och hade mer djup, men matcherna drog ut på tiden ofta.

Sen vet jag inte va de va men de saknade känsla på något sätt, spelar många olika kortspel och inte upplevt den känslan för. Men vare sig man van eller förlora så saknades känslan av att man haft ett bra parti, de känndes "meh".


Kommer prova de igen efter några patcher och efter de öppnats fler boosters så korten kostar mindre.

2/5 so far, lirar hellere Eternal just nu.
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
r1kka
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/8 -14

26 rubriker
135 svar

3. är helt ny inom artifact så ha... 11:20:26, 5/12 -18  
är helt ny inom artifact så har inte så bra lek men kan tänka mig lira lite
oscarlundberg

Simic
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 24/6 -15

25 rubriker
167 svar

4. Håller mig undan allt Richard ... 17:15:20, 5/12 -18  
Nillo skrev 22:37, 4/12 -18 Är det någon här som spelar Valves nya digitala kortspel, Artifact? Jag skulle vara intresserad att köra några games.

Spelet är gjort av Richard Garfield och då vet man ju att det är bra. Jag tycker han gjort ett snyggt jobb med att skapa ett spel som lockar både folk som gillar kortspel och Dota. Dock är det betydligt mer komplicerat än Hearthstone så det kommer inte vara lika många som spelar det jämfört med HS. Artifact är riktat till lite mer seriösa spelare och dessutom är det inte free to play, man måste köpa korten.

Håller mig undan allt Richard Garfield skulle gör nu förtiden. med undantag för magic och kanske roborally tycker jag inte han har producerat mycket av värde.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

5. King of Tokyo är ju najs för v... 17:54:55, 5/12 -18  
oscarlundberg skrev 17:15, 5/12 -18
Nillo skrev 22:37, 4/12 -18 Är det någon här som spelar Valves nya digitala kortspel, Artifact? Jag skulle vara intresserad att köra några games.

Spelet är gjort av Richard Garfield och då vet man ju att det är bra. Jag tycker han gjort ett snyggt jobb med att skapa ett spel som lockar både folk som gillar kortspel och Dota. Dock är det betydligt mer komplicerat än Hearthstone så det kommer inte vara lika många som spelar det jämfört med HS. Artifact är riktat till lite mer seriösa spelare och dessutom är det inte free to play, man måste köpa korten.

Håller mig undan allt Richard Garfield skulle gör nu förtiden. med undantag för magic och kanske roborally tycker jag inte han har producerat mycket av värde.

King of Tokyo är ju najs för va de är, KeyForge är najs med
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
oscarlundberg

Simic
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 24/6 -15

25 rubriker
167 svar

6. Tycker king of tokyo är riktig... 18:57:55, 5/12 -18  
Stolpeman skrev 17:54, 5/12 -18
oscarlundberg skrev 17:15, 5/12 -18
Nillo skrev 22:37, 4/12 -18 Är det någon här som spelar Valves nya digitala kortspel, Artifact? Jag skulle vara intresserad att köra några games.

Spelet är gjort av Richard Garfield och då vet man ju att det är bra. Jag tycker han gjort ett snyggt jobb med att skapa ett spel som lockar både folk som gillar kortspel och Dota. Dock är det betydligt mer komplicerat än Hearthstone så det kommer inte vara lika många som spelar det jämfört med HS. Artifact är riktat till lite mer seriösa spelare och dessutom är det inte free to play, man måste köpa korten.

Håller mig undan allt Richard Garfield skulle gör nu förtiden. med undantag för magic och kanske roborally tycker jag inte han har producerat mycket av värde.

King of Tokyo är ju najs för va de är, KeyForge är najs med

Tycker king of tokyo är riktigt tråkigt. typ ett pimpat yatzy. key forge har väl i teorin lite spännande idéer men har fått alldeles för stor hype pga. att det står Richard på lådan.
Nillo
HEDERSMEDLEM
Hedemora
@svm s. 5/9 -05

104 rubriker
858 svar

7. Han designade ju även Netrunne... 16:33:25, 6/12 -18  
oscarlundberg skrev 17:15, 5/12 -18
Nillo skrev 22:37, 4/12 -18 Är det någon här som spelar Valves nya digitala kortspel, Artifact? Jag skulle vara intresserad att köra några games.

Spelet är gjort av Richard Garfield och då vet man ju att det är bra. Jag tycker han gjort ett snyggt jobb med att skapa ett spel som lockar både folk som gillar kortspel och Dota. Dock är det betydligt mer komplicerat än Hearthstone så det kommer inte vara lika många som spelar det jämfört med HS. Artifact är riktat till lite mer seriösa spelare och dessutom är det inte free to play, man måste köpa korten.

Håller mig undan allt Richard Garfield skulle gör nu förtiden. med undantag för magic och kanske roborally tycker jag inte han har producerat mycket av värde.

Han designade ju även Netrunner (i alla fall den första editionen av det) och det var ett riktigt mysspel tyckte jag. Synd att Android Netrunner dog pga att FFG och WotC håller på och bråkar med varandra. Fantasy Flight har förlorat licensen till massor med deras spel på senaste tiden och det är inte så kul när populära spel som Netrunner och Forbidden Stars stängs ner helt utan förvarning.

Det jag hoppas på i Artifact är att dom lägger till lite fler sociala funktioner (kunna chatta och titta på games som vänner spelar vore fint) samt någon form av levels/exp med kosmetiska belöningar. Sen blir det ju självklart roligare när de släpper nya kort också, finns inte så mycket att stoppa i kortleken ännu.
 
"We should forgive our enemies, but not before they are hanged.” -Heinrich Heine

Griddy RPG
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!