Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 644 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LIMITED Bästa guildet?... Drafta coreset 2019,vilka alte ...
Låt oss drafta detta tillsammans
Senast läst: 03:39:22, 20/4 -24. Läst 11682 gånger.
Snurvel_

Orzhov
REDAX
Enskede
@svm s. 16/4 -02

18 rubriker
267 svar

61. I det diskuterade picket hade ... 06:53:14, 23/11 -18  
I det diskuterade picket hade jag också tagit dead weight, men hade du haft noll douser hade det varit en annan fråga.
Child of night är bättre än den någonsin varit i GoR, life gain är bra i Dimir, antingen bara när den byter med ett två-drop eller börjar slå runda tolv (med eller utan Passwalls hjälp). Hade nog klämt in en sådan.

När det gäller mig och Felix och våra respektive styrkor så är det omöjligt att inte erkänna att han är äldre än mig (född ett årtionde tidigare!), men det är bara jag av oss som haft 1900+ Mtgo- rating i limited flera gånger :)
 
I know I believe in nothing but it is my nothing
Beneficium
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 27/4 -15

12 rubriker
72 svar

62. Kompentent hjälp har jag haft ... 11:00:35, 24/11 -18  
Kompentent hjälp har jag haft helt klart haft och som sagt var det både kul och lärorikt. Än en gång, varmt tack!!

Viktigaste insikten är att det finns en bred fåra av fillers som må vara spelbara, men som jag helt klart överskattat. Jag tänker på Bartizan Bats och Veiled Shade i denna draft. Min överskattning beror nog på att det är kort som iofs kräver svar, men många sådana finns och många gånger med manaförlust (höken mot fladermusen etc). I ett lategame kan shaden glänsa, men rundorna 4-8 (minst) finns det annat man vill använda manan till och den är dyr i drift.

I lekbygget bytte jag ut Wall of Mist mot vampyren, viktade manan lite åt svart och slog förväntansfullt igång turneringen.

Match 1 var leken som om man slagit på en väloljad maskin. Jag kurvar mig till in midnight reaper och vinner kort därefter, detta mot en boroslek som inte kom igenom tidigaa försvaret (tror det var dead weight och whispering snitch)

Match 2 mot en annan kontrollek står och väger. Jag bekymrar mig för mitt andra blå mana ett tag (borde nog kört tre guildgates ) Men när jag fick det, spelade Watcher in the Mist och hade Chemisters Insight på handen insåg jag att loppet var vunnet. Rundan därpå dör internetuppkopplingen.

Härefter vinner jag två och förlorar två. Vinsterna är det inte mycket att orda om-det är ju en vinnarlek ni hjälpt mig att få ihop. Båda matcherna grindar jag ut motståndaren. Vid en given tidpunkt leder jag på brädet och har ett marginellt kortövertag.

Bägge förlusterna är i lategame. Båda gångerna är jag lite flooded, har mött tonvis av bra removal. TONVIS. Har fyra gubbar inlåsta i konklaver och luminos bonds i den ena av dem. Jag blir lite flooded med länder och i båda lekarna hamnar vi i ett läge där topdeck avgör. Den ena förlorar jag mot en Glaive of the Guildpack på en flygare (jag har en flygare minns ej vilken ute). Total boardstall. Minns inte hur mycket den ökade power, men menace i ett sånt läge var avgörande. Andra förlusten var det en Watcher in the Mist som fällde avgörandet. Ena matchen jag förlorade var Dimir och den andre Golgari.

Tråkigt utfall på en så bra lek. Har säkert begått några spelmisstag på vägen men men känner att jag inte riktigt hade turen med mig. Drog mycket land men det hade väl inte varit klokt att spela 16 länder?
Snurvel_

Orzhov
REDAX
Enskede
@svm s. 16/4 -02

18 rubriker
267 svar

63. Tråkigt med internetuppkopplin... 13:36:40, 25/11 -18  
Tråkigt med internetuppkopplingen.
Jag skulle aldrig spela 16 land när jag har Chemisters Insight (eller Radical Idea)
 
I know I believe in nothing but it is my nothing
Felix

Dimir
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 5/9 -02

24 rubriker
249 svar

64. Det där gick ju fint till slut... 13:29:57, 27/11 -18  
Det där gick ju fint till slut. En ungefär lagom bra Dimirlek, de tre Dead Weight gjorde den bättre. Håller helt med Janne angående landantalet dess orsak och Child of Night. Synd med uppkopplingen men gör gärna om det här, det gav mersmak.

Å andra sidan har Janne dessvärre lite otur när han tänker angående mig/han/oss; fyra år är så vitt jag vet inte ett årtionde, han "glömmer" nämna mina tre Pro Tours (varav en var VM) jämfört med hans noll, och att även jag varit 1900+ i limited på modo (endast en gång dock) och utöver det legat på top-10 i composite.

För att begrava vår glimten-i-ögat stridsyxa här är Janne tveklöst den bästa av oss idag och kommer nog så förbli ett bra tag framöver. <3
 
"You've got a generation raised on the welfare state - enjoyed all its benefits and did just great. But as soon as they were settled as the richest of the rich - they kicked away the ladder, told the rest of us that life's a bitch." -Frank Turner
Snurvel_

Orzhov
REDAX
Enskede
@svm s. 16/4 -02

18 rubriker
267 svar

65. Haha! Nu blir det fight! (All... 10:42:12, 28/11 -18  
Felix skrev 13:29, 27/11 -18 Det där gick ju fint till slut. En ungefär lagom bra Dimirlek, de tre Dead Weight gjorde den bättre. Håller helt med Janne angående landantalet dess orsak och Child of Night. Synd med uppkopplingen men gör gärna om det här, det gav mersmak. :)

Å andra sidan har Janne dessvärre lite otur när han tänker angående mig/han/oss; fyra år är så vitt jag vet inte ett årtionde, han "glömmer" nämna mina tre Pro Tours (varav en var VM) jämfört med hans noll, och att även jag varit 1900+ i limited på modo (endast en gång dock) och utöver det legat på top-10 i composite.

För att begrava vår glimten-i-ögat stridsyxa här är Janne tveklöst den bästa av oss idag och kommer nog så förbli ett bra tag framöver. <3

Haha!
Nu blir det fight! (Alltså, på låtsas, jag tycker om Felix och vet att han har bättre meriter än mig). Låt mig fullständigt plocka sönder dina argument:

1970-talet är definitivt ett tidigare årtionde än 1980-talet!
Sure, PTs. Bara för att Mats öppnar Jittar och jag ägnade ett decennium åt att döma PTQer så ni andra kunde spela...
Alla vet att constructed är för nördar, har du inte som jag legat topp fem i limited förstår jag inte varför du ens tar upp detta.
Och om jag får citera dig ”jag spelade ju i början på Mtgo när alla spelare var dåliga” gällande din Constructed-rating

Jag är inte heller säker på att jag är bättre av oss idag, jag kan nog tänkas spela lite mer men Magic är lite som att cykla, inget man glömmer när man en gång lärt sig :)
 
I know I believe in nothing but it is my nothing
Felix

Dimir
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 5/9 -02

24 rubriker
249 svar

66. Gillandet är såklart ömsesidig... 11:30:29, 28/11 -18  
Gillandet är såklart ömsesidigt, mycket gillande från min sida till och med, vår låtsasrivalitet är charmig. <3

Tänker inte argumentera tillbaka här och utsätta oskyldiga civila för vad som utifrån kan upplevas som en hätsk debatt så jag föreslår en agree to disagree och tackar för mig. #bromance
 
"You've got a generation raised on the welfare state - enjoyed all its benefits and did just great. But as soon as they were settled as the richest of the rich - they kicked away the ladder, told the rest of us that life's a bitch." -Frank Turner

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!