Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 644 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ARTIKEL-FEEDBACK [Feedback] Tips och tricks i G... [Feedback] Det bästa kortet: M ...
[Feedback] Det bästa kortet: Magic 2013 – Magic 2015
Senast läst: 02:03:14, 20/4 -24. Läst 662 gånger.
Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

621 rubriker
10801 svar

[Feedback] Det bästa kortet: Magic 2013 – Magic 2015 12:50:21, 12/11 -18  
Feedback, ris och ros på artikeln Det bästa kortet: Magic 2013 – Magic 2015 av Snurvel_ tas här
 
Strätz!

jarger

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 12/8 -12

7 rubriker
62 svar

1. Bra artikel! Jag har varit lit... 16:24:19, 12/11 -18  
Bra artikel! Jag har varit lite sugen på att skriva om Thragtusk jag med men nu hann du före Det enda som jag tror blivit lite fel är att leken med Return to the Ranks du länkar till är en modernlek, inte standard. Du får det också att låta som att arketypen inte döpts förrän på senare dagar, men vad jag vet så dök den upp några år tidigare i RtR-standard och hade redan då sitt namn, efter Cartel Aristocrat och Falkenrath Aristocrat .
 
I always love casting Thragtusks. The best part about Thragtusk is that he comes with a little friend. Even a beast deserves a friend. - @MagicBobRoss
Snurvel_

Orzhov
REDAX
Enskede
@svm s. 16/4 -02

18 rubriker
267 svar

2. Jag ska fixa det där med lek-l... 20:27:02, 12/11 -18  
jarger skrev 16:24, 12/11 -18 Bra artikel! Jag har varit lite sugen på att skriva om Thragtusk jag med men nu hann du före :) Det enda som jag tror blivit lite fel är att leken med Return to the Ranks du länkar till är en modernlek, inte standard. Du får det också att låta som att arketypen inte döpts förrän på senare dagar, men vad jag vet så dök den upp några år tidigare i RtR-standard och hade redan då sitt namn, efter Cartel Aristocrat och Falkenrath Aristocrat .

Jag ska fixa det där med lek-länken. Formatet bör ju vara rätt.

Du är välkommen att författa ett inlägg i serien!
 
I know I believe in nothing but it is my nothing
Uppdaterad: 20:52:54, 12/11 -18
Felix

Dimir
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 5/9 -02

24 rubriker
249 svar

3. Fantastiskt som alltid. #broma... 10:21:43, 13/11 -18  
Fantastiskt som alltid. #bromance
 
"You've got a generation raised on the welfare state - enjoyed all its benefits and did just great. But as soon as they were settled as the richest of the rich - they kicked away the ladder, told the rest of us that life's a bitch." -Frank Turner
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

4. Texten om Waste Not får det at... 11:58:16, 13/11 -18  
Texten om Waste Not får det att låta som att det är det enda kortet skapat av communityt. Det är fjärde "You make the card" som gjordes. Innan dess skapades Forgotten Ancient, Crucible of Worlds och Vanish into Memory på samma/liknande sätt. En föregångare till experimentet resulterade också i Spiritmonger. Tmyk.

Annars bra :)
 
Anthrox utvecklar spel och pratar om nörderier.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

5. Som en anekdot till det jag sk... 12:08:16, 13/11 -18  
Som en anekdot till det jag skrev så var Crucible of Worlds ungefär 200 röster ifrån att ha följande text istället:
Mechanic F
M: You may pay target creature's mana cost. If you do, you gain control of that creature. (This effect doesn't end at end of turn. Mana cost includes color.)
 
Anthrox utvecklar spel och pratar om nörderier.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

6. Precis, jag reagerade också på... 08:56:54, 14/11 -18  
anthrox skrev 11:58, 13/11 -18 Texten om Waste Not får det att låta som att det är det enda kortet skapat av communityt. Det är fjärde "You make the card" som gjordes. Innan dess skapades Forgotten Ancient, Crucible of Worlds och Vanish into Memory på samma/liknande sätt. En föregångare till experimentet resulterade också i Spiritmonger. Tmyk.

Annars bra :)

Precis, jag reagerade också på detta, men jag trodde att i fallet CoW röstades den fram som spelarnas reprintval för Xth, kan ha blandat ihop det.

Om det skulle snackas midrange och walletslayer i den tidigare artikeln borde man kanske här kommenterat mer hur reparationsängeln är ett galet powercreep, utan den hade Thragtusk inte varit totalt odräglig i standard.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 00:30:36, 15/11 -18
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

7. More, I must have more!... 23:39:06, 14/11 -18  
More, I must have more!
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!