Magic the Gathering
Magic the Gathering34872 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
TURNERINGAR SvM på VäsCon... Ravnica Weekend i Uppsala ...
BSK Synpunkter & allmänt tyckande
Senast läst: 04:49:36, 16/4 -24. Läst 4836 gånger.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

BSK Synpunkter & allmänt tyckande 09:39:39, 6/11 -18  
BSk är som känt slut för i år.
Hur var konventet i år? Vad tyckte ni som var där om schemat & 10 rundor legacy? Vad tyckte ni som var med själsligen om streamen? Hur skötte sig funktionärerna?

Vad tycker folk allmänt om Legacy SM? Vad skulle ni vilja se utvecklades/avvecklades?


All återkoppling ökar möjligheten till förbättringar nästa år.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

Atold

Golgari
MEDLEM
Sundsvall
@svm s. 8/7 -17

0 rubriker
1 svar

1. Skulle vart kul om leklistirna... 10:35:32, 6/11 -18  
Skulle vart kul om leklistirna gick att se nånstans för dom olika top 8orna
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

2. Det kan man. Dock endast t4 fö... 10:47:43, 6/11 -18  
Det kan man. Dock endast t4 för de små turneringarna :)

Ska vara behjälplig och lägga upp länkar till alla i nyheter så fort man tagit fram alla länkarna. Får dock bli om någon timme.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Erik_Sundberg
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 1/6 -06

63 rubriker
431 svar

#16 PT Points Yearly

3. 10 rundor borde splittas på tv... 10:48:44, 6/11 -18  
10 rundor borde splittas på två dagar. Eller färre rundor. Fanns inte en chans att man i bakfyllan ens övervägde att ställa upp
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

4. Jag tycker det är bra att hela... 11:10:12, 6/11 -18  
Jag tycker det är bra att hela SM var på en dag, det gör det lättare att kunna vara med. 10 rundor är verkligen max vad man hinner och orkar dock, 8 rundor med en paus för att äta på hade jag personligen föredragit även om det var kul att få spela så mycket :)
 
"Not Gruul? Then die!"
Landgraf
3-KORTSKUNG
ETERNALKUNGEN 2012
Linköping
@svm s. 2/11 -02

103 rubriker
2665 svar

5. 10 rundor är inte klokt. Borde... 11:17:45, 6/11 -18  
10 rundor är inte klokt. Borde bara vara 7 som är motiverat av deltagarantalet.
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

6. 10 rundor var sweet tycker jag... 11:46:05, 6/11 -18  
10 rundor var sweet tycker jag. Dock hade jag föredragit en paus efter femte rundan eller ngt sådant. Delar man upp det på två dagar så kan man tappa momentum.

Dåligt med uppdateringar på SVM om vad som händer. Inte ens en nyhet om vem som vann. Det är ändå en ära att vinna Legacy-SM och då tycker jag sånt ska uppmärksammas. Och det kan bidra till att fler villa ställa upp nästa år.

I övrigt bra arrangerat och organiserat över hela helgen.
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Rolex
SM-VINNARE 2016
Malmö
@svm s. 24/9 -09

55 rubriker
927 svar

7. Att köra SM på en dag verkar v... 12:38:49, 6/11 -18  
Att köra SM på en dag verkar vara en bra selling point. Inte minst för tillresta skåningar. Sedan kan man väl diskutera antal rundor. Tycker inte att man dog rent mentalt efter 10, men en t8 hade nog tagit knäcken på en.
Timecode
ETERNALKUNGEN 2011
REDAX
HEDERSMEDLEM
FANTASY KING
TEAMMäSTARE 2011
Hisings backa
@svm s. 19/3 -02

169 rubriker
1839 svar

#9 PWP Yearly

8. 10 rundor är galenskap. Hade j... 12:46:27, 6/11 -18  
10 rundor är galenskap. Hade jag vetat det innan hade jag nog inte deltagit om jag ska vara ärlig. I övrigt ett bra roddat konvent.

Ett tips kan vara att fixa coverage-personal som kan jobba hela kvällen. Kvalitén sjönk avsevärt på kvällen.

"Nu sitter vi kommentatorer och ritar. Det händer inte så mycket. Alverna spelar alver och storm gör stormsaker. Och där scoopas korten upp." Så lät det när David från en sönderryckt hand utan spells och typ 2 power i spel topdeckar natural order och slår ihjäl mig för exakt lethal skada från ca 15 liv.
 


Välkommen in till Mindstage!
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

9. Jag är en sån som aldrig är me... 13:21:22, 6/11 -18  
Jag är en sån som aldrig är med och spelar men gillar att ha något att läsa om eller titta på. Mer info, mer coverage (det behöver inte vara seriöst, kommentatorerna får gärna prata om annat men något slags ljud och bild är alltid trevligt).
lyzio

Selesnya
REDAX
Osby
@svm s. 16/4 -12

67 rubriker
232 svar

10. Ska ta det senare till mig där... 13:24:17, 6/11 -18  
Timecode skrev 12:46, 6/11 -18 10 rundor är galenskap. Hade jag vetat det innan hade jag nog inte deltagit om jag ska vara ärlig. I övrigt ett bra roddat konvent.

Ett tips kan vara att fixa coverage-personal som kan jobba hela kvällen. Kvalitén sjönk avsevärt på kvällen.

"Nu sitter vi kommentatorer och ritar. Det händer inte så mycket. Alverna spelar alver och storm gör stormsaker. Och där scoopas korten upp." Så lät det när David från en sönderryckt hand utan spells och typ 2 power i spel topdeckar natural order och slår ihjäl mig för exakt lethal skada från ca 15 liv.

Ska ta det senare till mig där, har inte lyssnat igenom hela. Nu hade vi tre för hela dagen men kanske är värt att ha fler.

Tyvärr är det svårt att hitta den mängden personal som behövs.
 
// Oliver Sundström
oliver.sundstrom@sverok.se
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

11. 10 rundor var intressant att t... 13:25:30, 6/11 -18  
10 rundor var intressant att testa. Det var på begäran från när Discus först lade upp information om Legacy-Sm & kval i typ maj.
Då lade någon förslag om 10 rundor vilket fick medhåll och därmed testades.

Ni får gärna forsätta säga om ni gillade det eller inte. Det gör det lättare att utvärdera om det skall slopas till nästa år eller inte (vi noterar redan att vissa hatar det andra gillar det, bra att veta procenten också).

Släppte lite att bry sig om text uppdateringar då jag inte riktigt kände för att lägga tid & energi på att lösa mitt photobucket problem samt då vi hade stream team på plats. Ska ta med mig återkoppling om att försöka få med båda till nästa år (och avlösning till castarna).


Tack för all feedback folk. Fortsätt gärna att ösa på. Allting som vi kan ta med och fundera på hur vi kan göra annorlunda nästa år är något som potentiellt kan hjälpa oss göra ett bättre event.


För övrigt, Atold, nu finns det behjälpliga länkar till alla leklistor.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

12. chrono Hela lördagen & sön... 13:28:09, 6/11 -18  
chrono Hela lördagen & söndagen streamades. Skulle nog gjort mer reklam för det i förhand. Lagts upp en del notiser om det dock.

Borde gå att se i efterhand på svms twitchkanal (länk finns i nyheterna)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Isanion

Dimir
MEDLEM
@svm s. 3/1 -11

34 rubriker
328 svar

13. Tycker 10 rundor var riktigt g... 13:30:19, 6/11 -18  
Tycker 10 rundor var riktigt gött, hade verkligen inte föredragit färre rundor.

En sak jag tycker hade varit bra om möjligt är om det fanns något liknande som på GothCon där man kan betala en del av konventsavgiften på varje turnering istället för vanliga inträdet för dom som bara är intresserade av någon enstaka turnering eller två.

Vet att vissa gärna hade varit med på en turnering på fredagen men tyckte att det kändes väldigt ovärt med 200:- för ett dagspass bara för att vara med på en enda turnering.
Rolex
SM-VINNARE 2016
Malmö
@svm s. 24/9 -09

55 rubriker
927 svar

14. Ett tips när det gäller stream... 13:56:33, 6/11 -18  
Choper skrev 13:25, 6/11 -18 10 rundor var intressant att testa. Det var på begäran från när Discus först lade upp information om Legacy-Sm & kval i typ maj.
Då lade någon förslag om 10 rundor vilket fick medhåll och därmed testades.

Ni får gärna forsätta säga om ni gillade det eller inte. Det gör det lättare att utvärdera om det skall slopas till nästa år eller inte (vi noterar redan att vissa hatar det andra gillar det, bra att veta procenten också).

Släppte lite att bry sig om text uppdateringar då jag inte riktigt kände för att lägga tid & energi på att lösa mitt photobucket problem samt då vi hade stream team på plats. Ska ta med mig återkoppling om att försöka få med båda till nästa år (och avlösning till castarna).


Tack för all feedback folk. Fortsätt gärna att ösa på. Allting som vi kan ta med och fundera på hur vi kan göra annorlunda nästa år är något som potentiellt kan hjälpa oss göra ett bättre event.


För övrigt, Atold, nu finns det behjälpliga länkar till alla leklistor.

Ett tips när det gäller streamen är ju att göra lite reklam för den i diverse kanalen innan eventet. Jag hade själv missat att det skulle streamas. Det såg dock ut som bra kvalitet och kunniga kommentatorer det lilla jag tittat i efterhand.

Just Legacy haglar det ju inte med på svenska streams eller från svenska turneringar, så där hade man nog kunnat få lite mer intresse om man SKRIKIT ut i alla kanaler att nu jävlar, ska det streamas från LEGACY-SM!

Samma med 93/94 egentligen skulle jag tro.
Squeakyshoes

Dimir
MEDLEM
Ingelstad
@svm s. 28/8 -12

42 rubriker
1669 svar

15. Tycker 10 rundor var bra, men ... 14:00:14, 6/11 -18  
Tycker 10 rundor var bra, men som czypher kommenterade var det lite jobbigt utan paus. En mindre 45-60 minuters paus hade varit väldigt bra för att kunna hämta en frukt och dryck eller dylikt. Annars tycker jag att hela evenemanget var väl organiserat och flöt på mycket bra.

Och nej, jag kommer inte reffa er.
 

"3 minuter, hinner du vinna på det?

.... Mja."

- lynkan spelar Chains i Legacy


Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Burk3n

Dimir
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/6 -05

116 rubriker
2265 svar

16. Finns det någon rimlig anledni... 14:22:47, 6/11 -18  
Finns det någon rimlig anledning till att det var 10 rundor?

Känns osannolikt att jag kommer spela igen om det är 10 rundor under en och samma dag. Vill man ha fler rundor så sprid ut det över dagarna.
 
Inget jag säger är sant och om det mot förmodan skulle gå
att använda i verkligheten så var inte det meningen
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

17. X-2 istället för X-1 för att t... 14:25:53, 6/11 -18  
X-2 istället för X-1 för att ta sig till t8.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
fluffy
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 22/3 -02

116 rubriker
1587 svar

#19 PWP Yearly

18. Först vill jag börja med att s... 15:53:49, 6/11 -18  
Först vill jag börja med att säga att jag tyckte ni som roddade konventet gjorde ett grymt jobb! Det gör ni varje år! Mer BSK år folket!

Angående 9394: Hade gärna sett att den börjat ännu tidigare, 15 kanske? Vet inte riktigt hur tidigt som är rimligt för utsocknes dock. Jättekul med priser i form av lottning både till t8 och resten! Bra arrat Svante!

Angående Legacy: Jag föreslog från början 12 rundor, precis som modern-SM. Ni som klagar kom ändå lindrigt undan! Jag tyckte det var skoj med 10 rundor men sen kanske jag gillar magic mer än snittspelaren. Säger som Olle att 10 rundor pallade man men en t8 på det hade kanske varit tufft. Antal rundor i år var ju = korrekt antal + 3, kanske testa +2 nästa år.

Angående Vintage: Hade gärna spelat men var fortfarande live i Legacyn när den började. Hade spelat om jag dött r8 istället för r10.

Angående Söndagen: Jag ville spela både premodern och vintage men valde tillslut premodern. Drar inte de här 2 formaten samma spelare? Kanske dumt att lägga de samtidigt. Hade jag kvalat till draften hade jag kanske valt den men inte helt säker. Gillar folk draften eller kan man kanske skippa den och lägga de pengarna på annat istället?

Älskar för övrigt att det inte är en massa PPTQer och liknande på BSK, bara raka turneringar utan chans att kvala en vidare till något random. Hoppas ni behåller det så!
 
i/0=NaN + Infi
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

19. Var inte på plats men följde p... 18:48:30, 6/11 -18  
Var inte på plats men följde periodvis streamen av legacyn. Det är kanske mycket begärt men jag hade gärna sett lite mer mellansnack efter vinnarintervjuerna. I legacy kan en match vara över väldigt fort om två linjära combolekar möts. Det blir en hel massa dötid att vänta in de grindiga kontrollmatcherna som går till time. Istället för ett tomt bås hade jag gärna sett korta intervjuer med alla möjliga spelare, inte bara de i toppen, kika på udda leklistor, lite decktech, roliga plays, folk får berätta om när de spelade bort sig osv.
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

20. Kan konstatera att det är anta... 19:41:42, 6/11 -18  
Kan konstatera att det är antalet rundor på Legacy SM som engagerar! Det är som ni kan läsa ut ovan omöjligt att göra alla nöjda! Sedan är ju då frågan hur man gör för att maximera nyttan! Alltså, göra att så många som möjligt får en positivare upplevelse...

Fluffy nämner något viktigt och det är krocken mellan Premodern och Vintage. Anledningen till krocken är att när jag gjorde schemat, så var jag inte medveten om att Premodern vuxit fram till ett format som spelades. När det lyftes fram, så valde jag då att lägga den parallellt på söndagen. Det kommer bli en förändring med det nästa år och det kommer vara Vintage som drabbas, så att det bara blir ett Vintage event. Sedan är då frågan om det blir Vintage på lördagen och sedan Premodern på söndagen eller omvänt.

När det gäller vidarekval, så tappade vi Noobcon inbjudan för 93/94 och den önskar jag faktiskt att den ska komma tillbaka.

När det gäller att ha Legacy SM på en eller två dagar, så kommer det enligt det jag kan se när det gäller föranmälningar och endagspass vara kvar på en dag. Då minst hälften av deltagare enbart kommer till BSK över dagen. Det blir en avsevärd kostnadsökning att delta en hel helg i jämförelse med en dag. Givetvis skulle jag uppskatta om alla väljer att vara på plats hela helgen, men det känns som att vi tills vidare ska fortsätta med en dag!

Antalet rundor låter jag er fortsätta diskutera, men när ni håller diskussionen igång, ska ni vara medvetna om att turneringen är något speciellt och det ska återspeglas i antalet rundor. Så vi kommer inte köra ett event som följer normalstrukturen där X-1-1 räcker för Top8. Målsättningen är att X-2 ska räcka för att komma in. I år blev det till slut så att 7-2-1 räckte (en 7-3 kom in om jag minns rätt). Det gör att om jag vetat det innan, så hade jag valt att köra nio rundor istället ut det perspektivet.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!

latsblaster presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Wheel of Fortune (EX)

Lightning Bolt (EX) 20:-

Flooded Strand

4 Polluted Delta (Spanska)

Shivan Reef (EX) 25:-

Shivan Reef (EX, Ryska) 35:-

Verdant Catacombs

6 Windswept Heath

Wooded Foothills (Franska)

2 Breeding Pool

Breeding Pool

2 Psychotic Fury 5:-

2 Spellweaver Helix (EX) 10:-

Thrashing Wumpus (PR)

Vorrac Battlehorns (EX) 2:-

Howling Mine (EX, Ryska) 40:-

Dissipate (EX) 2:-

2 Dissipate 3:-

Inquisition of Kozilek (EX) 25:-

2 Shimian Specter 3:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!