Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
TURNERINGAR SvM på VäsCon... Ravnica Weekend i Uppsala ...
BSK Synpunkter & allmänt tyckande
Senast läst: 17:41:55, 18/4 -24. Läst 4840 gånger.
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

21. Vill tacka för allt arbete med... 20:07:46, 6/11 -18  
Vill tacka för allt arbete med förregistrering samt extra value till trialvinnare. Tycker ändå det är gött att mysdroppa legacy sm när man är live så hinner msn göra annat =)

Det gör väl inget om vintage och premodern krockar i en rak swiss, är man minst 6 pers funkar 5 rundor.
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
Uppdaterad: 20:11:37, 6/11 -18
Timecode
ETERNALKUNGEN 2011
REDAX
HEDERSMEDLEM
FANTASY KING
TEAMMäSTARE 2011
Hisings backa
@svm s. 19/3 -02

169 rubriker
1839 svar

#9 PWP Yearly

22. Jag hade gärna sett en omröstn... 02:15:08, 7/11 -18  
Jag hade gärna sett en omröstning om folk vill ha 8 eller 10 rundor. Jag har verkligen svårt att tro att en sån omröstning skulle bli särskilt jämn. 13 rundor var rätt mastigt vill jag lova.

Man kanske inte kan göra alla nöjda. Däremot tror jag att det finns risk att vissa spelare faller bort om man kör 10 rundor. Men jag tror ingen faller bort för att man begränsar det till 8 rundor.

Min uppfattning som turneringsarrangör är att folk generellt tycker att alla rundor som är efter runda 6 är 'lite på gränsen till för mycket magic på en dag'. Tio rundor är en sanslös overkill in my opinion.

En liten brainstorm: Om poängen är att ni vill göra något speciellt, bara för sakens skull, kör 8 rundor med en cut till top 16 istället?
 


Välkommen in till Mindstage!
Uppdaterad: 02:15:40, 7/11 -18
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

23. Bra synpunkt och förslag till ... 06:24:55, 7/11 -18  
mindtrix skrev 18:48, 6/11 -18 Var inte på plats men följde periodvis streamen av legacyn. Det är kanske mycket begärt men jag hade gärna sett lite mer mellansnack efter vinnarintervjuerna. I legacy kan en match vara över väldigt fort om två linjära combolekar möts. Det blir en hel massa dötid att vänta in de grindiga kontrollmatcherna som går till time. Istället för ett tomt bås hade jag gärna sett korta intervjuer med alla möjliga spelare, inte bara de i toppen, kika på udda leklistor, lite decktech, roliga plays, folk får berätta om när de spelade bort sig osv.

Bra synpunkt och förslag till förbättring. För egen del var det första gången på två år som jag gjorde coverage och har även själv insett att vi kunde förberett oss lite mer. Till vårt försvar så var det ett nytt gäng som gjorde coverage samt att vi hade en ny utrustning som eventuellt kunde haft begränsningar (men intervjuerna verkar ha funkat bra?).

Till framtida events så tror jag det är en bra idé med ett back up feature bord, lite mer scriptade mellanrundors akter samt att se till att få chatten engagerad i streamen (vet inte om den var det nu men på lördagen så kollade vi inte chatten).

Jag uppskattar all feedback på stream/coverage, det är så vi lär oss och blir bättre.
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

24. Jag vill ge elof en eloge för ... 08:46:01, 7/11 -18  
Jag vill ge elof en eloge för coveraget, under den tiden du satt och tjötade i båset var det riktigt kvalitativt tycker jag.

Det här är en personlig preferens men tycker (och har funderat på det efter jag kommenterade på Gothcon): skriv en lista i förväg på t.ex. relaterade legacy-händelser, anekdoter och annat att fylla mellantiden med. Ha en tävling för de i chatten. Dra in random profiler i båset för intervjuer, jag menar det finns folk som grindat samma lek i år och dar, det fanns spelare som kanske spelade sin första competitive turnering, det fanns personer med "lagtröjor".
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
Uppdaterad: 08:46:22, 7/11 -18
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

25. Nu var inte jag med på eventet... 09:20:07, 7/11 -18  
Nu var inte jag med på eventet, men som egenskap av inbiten legacyspelare så kan jag säga att jag inte skulle åka och spela 10 rundor. 8 känns som absolut max.

Sen tittade jag på coverage en del under lördagen. Och lite mer engagerade kommentatorer hade ju varit fint.
 
DON'T PANIC!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

26. Kul att du gillade det! :) ... 10:08:08, 7/11 -18  
aginamist skrev 08:46, 7/11 -18 Jag vill ge elof en eloge för coveraget, under den tiden du satt och tjötade i båset var det riktigt kvalitativt tycker jag.

Det här är en personlig preferens men tycker (och har funderat på det efter jag kommenterade på Gothcon): skriv en lista i förväg på t.ex. relaterade legacy-händelser, anekdoter och annat att fylla mellantiden med. Ha en tävling för de i chatten. Dra in random profiler i båset för intervjuer, jag menar det finns folk som grindat samma lek i år och dar, det fanns spelare som kanske spelade sin första competitive turnering, det fanns personer med "lagtröjor".

Kul att du gillade det! :)

Jag hade planer på lite sånt men i slutet så lyckades jag inte förberda något men låter definitivt som något man kan ha för framtiden. Jag övervägde köpa lite boosters och öppna med nån profil och fråga vad som är spelbart i legacy, lite sådant. Men samtidigt var det rätt skönt att hinna emellan och hämta kaffe, fråga folket, gå på toa och sådant. Men det går nog att planera in så det ska fungera. Jag hjälper gärna till fler gånger.
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

27. För anekdoter, ring in Mossber... 10:08:41, 7/11 -18  
aginamist skrev 08:46, 7/11 -18 Jag vill ge elof en eloge för coveraget, under den tiden du satt och tjötade i båset var det riktigt kvalitativt tycker jag.

Det här är en personlig preferens men tycker (och har funderat på det efter jag kommenterade på Gothcon): skriv en lista i förväg på t.ex. relaterade legacy-händelser, anekdoter och annat att fylla mellantiden med. Ha en tävling för de i chatten. Dra in random profiler i båset för intervjuer, jag menar det finns folk som grindat samma lek i år och dar, det fanns spelare som kanske spelade sin första competitive turnering, det fanns personer med "lagtröjor".

För anekdoter, ring in Mossberg!
baggeman
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 13/4 -09

15 rubriker
182 svar

28. Det var riktigt roligt att få ... 10:20:26, 7/11 -18  
Det var riktigt roligt att få se lite legacy för mig som inte kunde närvara.

En sak jag saknade var en inforuta i bild med vilken runda det är som visas, samt aktuell ställning i matchen. Detta är gott att ha om man man måste kila iväg och kommer tillbaks efter en stund (så man får en hum om vad som hänt).

Behövs ingen flashy grafik, bara något enkelt som era livtärningar :)
lyzio

Selesnya
REDAX
Osby
@svm s. 16/4 -12

67 rubriker
232 svar

29. Det var tanken från början, fö... 10:26:41, 7/11 -18  
baggeman skrev 10:20, 7/11 -18 Det var riktigt roligt att få se lite legacy för mig som inte kunde närvara.

En sak jag saknade var en inforuta i bild med vilken runda det är som visas, samt aktuell ställning i matchen. Detta är gott att ha om man man måste kila iväg och kommer tillbaks efter en stund (så man får en hum om vad som hänt).

Behövs ingen flashy grafik, bara något enkelt som era livtärningar :)

Det var tanken från början, första rundan var det så. Sen slutade det att fungera. Blir tyvärr så ibland om man inte hunnit köra in alla delarna ordentligt. Och just grafiken var det vi inte riktigt har hittat en bra lösning på ännu.

Men vi är på gång :)
 
// Oliver Sundström
oliver.sundstrom@sverok.se
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

30. Då har jag något att se fram e... 11:06:45, 7/11 -18  
Choper skrev 13:28, 6/11 -18 chrono Hela lördagen & söndagen streamades. Skulle nog gjort mer reklam för det i förhand. Lagts upp en del notiser om det dock.

Borde gå att se i efterhand på svms twitchkanal (länk finns i nyheterna)

Då har jag något att se fram emot nån tråkig eftermiddag på jobbet :)
Eksem
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 30/12 -08

68 rubriker
2614 svar

31. Jag spelade ganska många olika... 15:13:02, 7/11 -18  
Jag spelade ganska många olika events: 93/94 på fredagen, Legacy och Vintage på lördagen och Iconic Masters-draft på söndagen. Det var rätt jäkla mastigt (i Vintage-kvarten var jag öht inte mentalt närvarande och kollade typ i kors) men var väl roligt att ha något att göra hela tiden. Det mesta gick rätt snabbt och smidigt hursom.

Jag hade inga ambitioner i Legacyn mer än att ha något att göra på förmiddagen så jag droppade efter fyra rundor utan att bekymra mig mer om den saken; men 10 rundor lät ALLDELES för långt. Det som väl är bra med det är att det blir ett jätteevent som kan locka folk även om de bara är med i en turnering på BSK.

Det är lite synd att Premodern och Vintage kannibaliserade på varandra litegrann, men vet inte hur man annars skulle ha gjort när overlap mellan 93/94, Premodern och Vintage är så stort som det är, och att många som spelar de formaten nog också gärna ville testa hur långt de kan gå på Legacy SM. Var nog bästa möjliga som det var i år på den punkten trots allt.
 
Force of Will stops your opponent from winning, and it also stops your opponent from stopping you from winning.
Erik_Sundberg
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 1/6 -06

63 rubriker
431 svar

#16 PT Points Yearly

32. Måste tillägga. Grymt event. ... 23:09:55, 7/11 -18  
Måste tillägga. Grymt event. Bra positiv personal och en stor eloge till domarna som verkligen höll humöret uppe. Ser fram emot nästa år!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!