Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 635 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL 4* friend quest i Hearthstone... web-baserade aviseringar i win ...
Köp REK via postnord.se
Senast läst: 07:27:30, 19/4 -24. Läst 2064 gånger.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

Köp REK via postnord.se 14:28:34, 29/10 -18  
Det verkar vara många som fortfarande skickar REK genom att betala 82:- hos postombudet. Så jag tänkte de kan vara en samhällstjänst att informera att ni inte behöver göra detta!

Istället så kan man via Postnords hemsida köpa denna tjänst för 67:-, utan att man själv har skrivare eller dyligt.

Man går bara in på https://portal.postnord.com/skickadirekt/ sen så väljer man REK (från 67
trycker på "skicka rek" och sedan fyller man i uppgifterna.

När man gjort detta kan man välja att själv skriva ut och klistra på lappen på brevet, eller bara ta med sig sin telefon med mailet till närmaste postombud och visa dom streckkoden så skriver dom ut en lapp som dom klistrar på.

Det är även väldigt smidigt om man har flera REK att skicka, det är bara att lägga till alla på ett köp via postnord.se sedan får man samtiga utskrivna hos ombudet.

Vet att det är många som redan vet om detta, men långt från alla! Det är supersmidigt och tänker man på hur mycket REK vi skickar årligen på denna sida så finns det kollektivt stora summor att spara

//Lennart
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.

WilleMagic
MEDLEM
Bromma
@svm s. 24/2 -11

17 rubriker
454 svar

1. [...] eller bara ta med sig si... 15:17:26, 29/10 -18  
[...] eller bara ta med sig sin telefon med mailet till närmaste postombud och visa dom streckkoden så skriver dom ut en lapp som dom klistrar på.

Att PostNord nu äntligen fått ut den lösningen på alla ombud är något av det bästa som hänt sedan skivat bröd

...och jag håller helt med dig om ovan! Nu finns det inte längre några ursäkter att inte använda lösningen online
 
Gillar du gamla samlarkort- och brädspel? Kolla då in vår nostalgispels-kanal på YouTube!
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar
Fyller år idag! 34 år! Grattis!


2. Värt att notera är att alla po... 17:44:10, 29/10 -18  
Värt att notera är att alla postombud har inte koll på att de ska och hur de ska, skriva ut REK-köp som gjorts online. För någon vecka sedan när jag försökte just detta, svarade personen bakom kassan förvirrat att något sådant kunde de inte göra så jag fick skriva ut själv på jobbet istället (vilket dock inte var hela världen).

EDIT: Jag håller dock helt med dig om att man borde köpa online. Och ombuden *kan* ju skriva ut talongen och ska göra detta så stöter man på patrull som jag så får man väl tjata lite bara :)
 
"Who's the crazy one now?"-Torgle, mountaintop boatmaker
Uppdaterad: 17:45:46, 29/10 -18
Lazarus

Azorius
MEDLEM
@svm s. 25/11 -09

58 rubriker
549 svar

3. Går det att skriva ut på plats... 18:29:00, 29/10 -18  
Går det att skriva ut på plats??? Jag har ingen skrivare och har därför aldrig skickat via hemsidan. Bra att veta, tack för informationen!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!