Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Returadresser på kuver... Köpa Pokemon-singelkort? ...
Tjäna extra pengar?
Senast läst: 15:15:40, 23/4 -24. Läst 6290 gånger.
Isanion

Dimir
MEDLEM
@svm s. 3/1 -11

34 rubriker
328 svar

21. Vart/hur brukar du få sålt det... 08:19:02, 21/10 -18  
Plague_Spitter skrev 22:20, 20/10 -18
latsblaster skrev 22:05, 20/10 -18
Plague_Spitter skrev 20:43, 20/10 -18 Många bra förslag, aktiehandel, assisstent och reklam utdelning.

Har du en bra idé kan du kanske starta något eget? Behöver inte vara något stort och kan vara väldigt givande i slutändan.

Jag pysslar själv med måleri och skulptur vid sidan om, drar inte in några summor man kan leva på men det är kul och ger mig lite extra.

Vad är det för mysgöra?

Målar tavlor och skulpterar i keramik. Jag är ju uppväxt med magic, så några av mina influenser har varit bla Ron Spencer och Mark Tedin.

Målar kvinnoporträtt eller abstrakta ting och skulpterar fåglar och katter.

Har sålt en del till ok pris, men det är som sagt inget jag kan leva på.

Jag drömde tidigare om att bli illustratör, men insåg så småningom att jag inte kan jobba efter andras önskemål, blir bara sådant som jag själv känner för att göra, annars blir det bara tungt.

Edit: Är dålig på att ladda upp bilder, men har en del på min facebook.

Vart/hur brukar du få sålt det du gör? Har själv tänkt försöka få in några kronor på konst men vet inte riktigt hur man ska börja. Köper folk på tradera konst när det inte är av kända konstnärer?
Listrell

Selesnya
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 16/10 -17

17 rubriker
39 svar

22. Jag gör mystery shopping uppdr... 11:42:29, 21/10 -18  
Jag gör mystery shopping uppdrag och produktkollar i olika butiker i landet. Kan betala allt från 50 kr till 300kr för 5-30 mins arbete. Gör det i lite varierande mängd när man har lust eller orkar
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

23. Min erfarenhet av mystery shop... 12:24:09, 21/10 -18  
Min erfarenhet av mystery shoppers är att de ofta inte orkar anstränga sig för att låtsas vara en vanlig kund men det spelar ju mindre roll för den som bara vill ta några uppdrag.

Mitt softaste extrakneg var att åka runt på teknik/spelmässor (det var oftast på helgen). Många trodde att jag var någon slags skribent för nån nördig tidskrift och jag blev väldigt uppassad och daltad med. Jag förstod aldrig riktigt min egen roll men jag var väl där i form av någon slags inköpare som behövde inspiration.. Fick spela massa osläppta titlar, sitta i löjliga racerstolar och bli matad med energidrycker. Nackdelen var väl att man oftast fick bo på något närliggande trist konferenshotell då den typen av mässor oftast ligger utan för stadskärnan.
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
Listrell

Selesnya
MEDLEM
Mjölby
@svm s. 16/10 -17

17 rubriker
39 svar

24. Ja, Vissa krav de ställer kan ... 12:29:10, 21/10 -18  
Ja, Vissa krav de ställer kan vara löjliga när de vill att man ska spela intresserad kund. men de grejer man ska fråga är saker som en kund aldrig skulle frågat en arbetare där. Så känns ganska uppenbart.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

25. Läskig men underbar historia!!... 15:09:37, 21/10 -18  
mindtrix skrev 12:24, 21/10 -18 Min erfarenhet av mystery shoppers är att de ofta inte orkar anstränga sig för att låtsas vara en vanlig kund men det spelar ju mindre roll för den som bara vill ta några uppdrag.

Mitt softaste extrakneg var att åka runt på teknik/spelmässor (det var oftast på helgen). Många trodde att jag var någon slags skribent för nån nördig tidskrift och jag blev väldigt uppassad och daltad med. Jag förstod aldrig riktigt min egen roll men jag var väl där i form av någon slags inköpare som behövde inspiration.. Fick spela massa osläppta titlar, sitta i löjliga racerstolar och bli matad med energidrycker. Nackdelen var väl att man oftast fick bo på något närliggande trist konferenshotell då den typen av mässor oftast ligger utan för stadskärnan.

Läskig men underbar historia!!! Hur kunde det gå så?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

26. Vad är Mystery Shopping Uppdra... 16:09:12, 21/10 -18  
Vad är Mystery Shopping Uppdrag för något? Aldrig hört termen förut.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Uppdaterad: 16:09:23, 21/10 -18
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

27. Tja, min dåvarande chef insåg ... 17:11:25, 21/10 -18  
latsblaster skrev 15:09, 21/10 -18
mindtrix skrev 12:24, 21/10 -18 Min erfarenhet av mystery shoppers är att de ofta inte orkar anstränga sig för att låtsas vara en vanlig kund men det spelar ju mindre roll för den som bara vill ta några uppdrag.

Mitt softaste extrakneg var att åka runt på teknik/spelmässor (det var oftast på helgen). Många trodde att jag var någon slags skribent för nån nördig tidskrift och jag blev väldigt uppassad och daltad med. Jag förstod aldrig riktigt min egen roll men jag var väl där i form av någon slags inköpare som behövde inspiration.. Fick spela massa osläppta titlar, sitta i löjliga racerstolar och bli matad med energidrycker. Nackdelen var väl att man oftast fick bo på något närliggande trist konferenshotell då den typen av mässor oftast ligger utan för stadskärnan.

Läskig men underbar historia!!! Hur kunde det gå så?

Tja, min dåvarande chef insåg att gaming var framtiden och visste att jag var intresserad av sånt. Jag fick någon påhittat flashig titel och var alltid tvungen att flyga business class fast jag helst ville åka ekonomi eller tåg om möjligt. Tydligen var det värt det fast det kostade minst det dubbla biljettpriset, men man fick ju en kaffe, en Dagens Industri och lite bonuspoäng.. Eftersom min titel var helt ny (och påhittad) fanns det inga direkta krav eller önskemål från min arbetsgivare på vad jag skulle få uträttat. I slutändan var det en helt galen förlustaffär då min tjänst inte genererade något vettigt på tre år och att det var så hård prispress på både hård och mjukvara under den perioden att det var helt omöjligt att tjäna pengar. Då tyckte min chef att jag gjort ett bra jobb och att gaming mer skulle ses som ett trevlig komplement som drog in en yngre målgrupp till kedjans butiker.. Slutligen fick jag en ny chef som insåg att jag inte hade gjort ett skit på över 3 år. Han ställde krav och massa ultimatum och jag var tokigt trött på jobbet så jag sa upp mig direkt, eller tekniskt sett köpte han ut mig och gav mig några månadslöner för att slippa mig :D
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

28. Mystery shopping är när exempe... 17:15:43, 21/10 -18  
psykopatmullvad skrev 16:09, 21/10 -18 Vad är Mystery Shopping Uppdrag för något? Aldrig hört termen förut.

Mystery shopping är när exempelvis en hemelektronikkedja vill testa sin personal och betalar ett annat företag för att skicka dit personal som ska låtsas agera kunder. Många gånger får mysteryshoppern specifika instruktioner och ska fiska efter något speciellt, tex om säljaren erbjuder en försäkring till alla kunder osv. Som säljare vet man oftast när någon är en mystery shopper för de är så tillmötesgående och tackar ja till allt :P
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

29. Ah, ok. Tack!... 20:45:48, 21/10 -18  
mindtrix skrev 17:15, 21/10 -18
psykopatmullvad skrev 16:09, 21/10 -18 Vad är Mystery Shopping Uppdrag för något? Aldrig hört termen förut.

Mystery shopping är när exempelvis en hemelektronikkedja vill testa sin personal och betalar ett annat företag för att skicka dit personal som ska låtsas agera kunder. Många gånger får mysteryshoppern specifika instruktioner och ska fiska efter något speciellt, tex om säljaren erbjuder en försäkring till alla kunder osv. Som säljare vet man oftast när någon är en mystery shopper för de är så tillmötesgående och tackar ja till allt :P

Ah, ok. Tack!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

30. Dock kan mystery shoppers vara... 21:23:24, 21/10 -18  
Dock kan mystery shoppers vara riktigt dåliga, eftersom de ofta är vanliga personer, och ej insatta. Vi får en varje år ungefär på restaurangen, och flera gånger har vi fått minus på saker som vi antingen inte har, eller inte serverar vid t.ex lunch. Vet inte om det är krav at sätta sig in i stället man ska besöka.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

31. Bah, vilka soffpotatis förslag... 23:05:15, 21/10 -18  
Bah, vilka soffpotatis förslag du har fått. 2018 är så mjukis.
Jag vet bättre: Kolla upp äldre/handikappade som behöver hjälp me vedklyvning, snöröjning etc etc , dvs kroppsarbete. ( är det nån här på tråden som vet vad det är)
Det finns inget bättre för självförtroendet som att klyva ved i svettig bar överkropp eller röja 1 meter snö med hjälp av en liten spade. . +poäng om du samtidigt svär på finska och drar en snaps då och då.

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

32. Finns nog en hel del damer som... 08:00:59, 22/10 -18  
vivalatapioca skrev 23:05, 21/10 -18 Bah, vilka soffpotatis förslag du har fått. 2018 är så mjukis.
Jag vet bättre: Kolla upp äldre/handikappade som behöver hjälp me vedklyvning, snöröjning etc etc , dvs kroppsarbete. ( är det nån här på tråden som vet vad det är)
Det finns inget bättre för självförtroendet som att klyva ved i svettig bar överkropp eller röja 1 meter snö med hjälp av en liten spade. . +poäng om du samtidigt svär på finska och drar en snaps då och då.
^^

Finns nog en hel del damer som vill bli tillfredsställda i sängen också, det måste ju räknas som kroppsarbete?
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Uppdaterad: 08:42:46, 22/10 -18
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

33. Kan du skriva? https://app.tra... 11:44:42, 23/10 -18  
Kan du skriva? https://app.traxlation.com/login

Sånt tjänar jag pengar på.
 
Anthrox utvecklar spel och pratar om nörderier.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!