Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
GUILDS OF RAVNICA Sealed-codes ...
Shattergang Duo i allegience?
Senast läst: 19:18:40, 18/4 -24. Läst 2397 gånger.
plumpsmurfen
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 15/4 -18

3 rubriker
4 svar

Shattergang Duo i allegience? 20:10:12, 19/10 -18  
Mina älsklings-granatsmurfar och tillika favvo-commanders ( Shattergang Brothers ) har ju en story om sig där trillingarna blir två efter att krenko mördar en av dom i ett slagsmål. Originalkortet är jund där varje brorsa kan antas stå för en av de tre färgerna. Att en av bröderna dött gör att vättarna nu passar extremt bra in i ravnicas set med tvåfärgslegendarer, varför jag tror att vi kommer få se shattergang duo som champions för antingen gruul eller rakdos. Shattergang känns mer gruul än rakdos lorewise men rakdos har haft en historia av att offra gubbar for benefit.

mitt förslag är att de kommer vara 4 cmc rakdos. 2/2 med menace och 1, sacrifice a permanent: gör x skada på en gubbe... typ

Eller något keywordigt, vad vet jag

Vad tror du? Kommer dom komma tillbaka? Kommer dom i så fall komma tillbaks i allegience? hur kommer dom se ut?

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Låter som en kul idé, men jag ... 08:41:10, 20/10 -18  
Låter som en kul idé, men jag tror att vi får bli besvikna den här gången.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

2. Jag ville verkligen gilla Shat... 10:39:27, 20/10 -18  
Jag ville verkligen gilla Shattergang Brothers när jag såg kortet första gången men kostnaden för dess abilitys är lite väl saftig i mitt tycke. Hoppas gärna på en uppdatering men tror inte det kommer hända.
 
Forumsignaturer är bara störande, rajt?
Dunderlunke

Dimir
MEDLEM
Älvsbyn
@svm s. 24/10 -18

5 rubriker
13 svar

3. Jag har börjat luta mer åt " s... 22:33:49, 9/11 -18  
Jag har börjat luta mer åt " screw anythin competetive" och bygger bara skit jag tycker är kul, tex prova helt onödiga potentiellt värdelösa combos, helt enkelt bara leka runt, har spelkvällar nog ofta så jag kan slösa tid på sånt, haha.

Men on topic bröderna är något jag länge vela prova spela det börjar bli lite samma sak varenda gång vi spelar och mitt mål är inte längre att vinna utan att få in lite luft i en kvävd grupp, där var jag djup, haha..

Nej men märks att folk blir uttråkade då många bygger sina edh för competetive och spelar på en öppen rollspelsförening.

Så nu bygger jag en chaos med "zndrsplt" och "okaun"
Och bröderna blir nog nästa lek.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!