Magic the Gathering
Magic the Gathering30770 MEDLEMMAR 1102 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Status + Chainwhirler = boardw... Saga Enchantments...
Phyrexian devourer
Senast läst: 15:28:09, 10/12 -18. Läst 711 gånger.
Glider
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/11 -16

35 rubriker
42 svar

Phyrexian devourer 05:04:40, 12/10 -18  
Jag undrar hir denna triggar.

Phyrexian Devourer och Jarad, Golgari Lich Lord

Den combon hade jag föeut . Men vad kag förstår så funkar inte den längre.

Mwn vad händer om man använder

Phyrexian Devourer med nya commandern
Lazav, the Multifarious

//Glider

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

472 rubriker
8211 svar

1. Vad menar du inte går numera?... 07:54:20, 12/10 -18  
Vad menar du inte går numera?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

180 rubriker
1737 svar

2. Jodå, combon fungerar om du gö... 08:31:44, 12/10 -18  
Jodå, combon fungerar om du gör saker i rätt ordning. Om du aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken kommer det inte fungerara, då "When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it." är en trigger, och kommer då lägga sig överst på stacken när du nått 7 power. Om du därimot aktiverar den en gång i taget, tills den fått 7 power, så kan du svara på triggern med att aktiverar den tills du är nöjd, sen offra den till Jarad.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Boo116

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 14/1 -18

7 rubriker
59 svar

3. Jodå, bra combo för övrigt!... 09:15:41, 12/10 -18  
Jodå, bra combo för övrigt!
 
I don’t need to have the perfect plan. My for just has to have an imperfect one
-Jace Beleren
toriv

Golgari
VäKTARE
Märsta
@svm s. 9/3 -11

128 rubriker
3386 svar

4. Förstår inte skillnaden på "ak... 09:19:39, 12/10 -18  
JonasHob skrev 08:31, 12/10 -18 Jodå, combon fungerar om du gör saker i rätt ordning. Om du aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken kommer det inte fungerara, då "When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it." är en trigger, och kommer då lägga sig överst på stacken när du nått 7 power. Om du därimot aktiverar den en gång i taget, tills den fått 7 power, så kan du svara på triggern med att aktiverar den tills du är nöjd, sen offra den till Jarad.

Förstår inte skillnaden på "aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken" och "svara på triggern med att aktiverar den". Har du lust att förklara?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 09:19:57, 12/10 -18
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

180 rubriker
1737 svar

5. När PD (phyrexian dev) nått 7 ... 09:28:10, 12/10 -18  
toriv skrev 09:19, 12/10 -18
JonasHob skrev 08:31, 12/10 -18 Jodå, combon fungerar om du gör saker i rätt ordning. Om du aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken kommer det inte fungerara, då "When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it." är en trigger, och kommer då lägga sig överst på stacken när du nått 7 power. Om du därimot aktiverar den en gång i taget, tills den fått 7 power, så kan du svara på triggern med att aktiverar den tills du är nöjd, sen offra den till Jarad.

Förstår inte skillnaden på "aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken" och "svara på triggern med att aktiverar den". Har du lust att förklara?

När PD (phyrexian dev) nått 7 power eller mer, så skapas en trigger (kolla nya oracle) som tvingar dig att offra den. Kombon fungerar inte om du bara hux flux håller prioritet och aktiverar den, säg 20 gånger. Så fort den börjat resolva dina 20 aktiveringar och den når 7 power, kommer dödstriggern lägga sig överst och den offras, och resten fizzlar. Om du i stället aktiverar PD en i taget, och låter den resolva, kommer du kunna svara på dödstriggern när den når 7 power med att aktiverar den X gånger till, som då kommer resolva först. Så fort PD dödstrigger lagts på stacken, kommer den inte trigga igen förens första dödstriggern resolvat.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
toriv

Golgari
VäKTARE
Märsta
@svm s. 9/3 -11

128 rubriker
3386 svar

6. Ah, så klart! EDIT: Tack! :... 09:30:01, 12/10 -18  
JonasHob skrev 09:28, 12/10 -18
toriv skrev 09:19, 12/10 -18
JonasHob skrev 08:31, 12/10 -18 Jodå, combon fungerar om du gör saker i rätt ordning. Om du aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken kommer det inte fungerara, då "When Phyrexian Devourer's power is 7 or greater, sacrifice it." är en trigger, och kommer då lägga sig överst på stacken när du nått 7 power. Om du därimot aktiverar den en gång i taget, tills den fått 7 power, så kan du svara på triggern med att aktiverar den tills du är nöjd, sen offra den till Jarad.

Förstår inte skillnaden på "aktiverar Phyrexian Devourer massa gånger på raken" och "svara på triggern med att aktiverar den". Har du lust att förklara?

När PD (phyrexian dev) nått 7 power eller mer, så skapas en trigger (kolla nya oracle) som tvingar dig att offra den. Kombon fungerar inte om du bara hux flux håller prioritet och aktiverar den, säg 20 gånger. Så fort den börjat resolva dina 20 aktiveringar och den når 7 power, kommer dödstriggern lägga sig överst och den offras, och resten fizzlar. Om du i stället aktiverar PD en i taget, och låter den resolva, kommer du kunna svara på dödstriggern när den når 7 power med att aktiverar den X gånger till, som då kommer resolva först. Så fort PD dödstrigger lagts på stacken, kommer den inte trigga igen förens första dödstriggern resolvat.

Ah, så klart!

EDIT: Tack! :)
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 09:30:31, 12/10 -18
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!