Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 682 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Dubletter eller fler? ... Mannish? Humen? Manic? ...
Bästa sättet att sälja ett enskilt kort på
Senast läst: 18:07:33, 14/4 -24. Läst 2084 gånger.
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

Bästa sättet att sälja ett enskilt kort på 10:42:14, 1/10 -18  
Jag och ett par vänner diskuterade igår svårigheten att sälja ett enskilt (lite värdefullare) kort på. Vissa anser att man ska använda facebook trådar för detta, andra säger "gör en auktion". MCM är tyvärr inte riktigt en möjlighet för den som inte är riktigt inne i den svängen.

Hur skulle ni göra?

jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

1. Beror så klart på vad det är f... 10:53:51, 1/10 -18  
Beror så klart på vad det är för kort. Jag hade börjat med en tråd i köp/sälj forumet här på svm, är kortet någorlunda eftertraktat brukar man kunna sälja där. Snackar vi ryskfoil sign av nåt äldre kort blir det knivigare att kränga på svm öht. Men duals/power osv finns det alltid folk som är intresserade av.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

"Det är mitt problem att alla kort ligger hemma hos gamla gubbar som aldrig kommer iväg för att spela eftersom dom har en grinig klimakteriekärring och 2 snorungar hemma." -214
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

2. Tack. Det gäller en foilad Ass... 11:00:43, 1/10 -18  
jd skrev 10:53, 1/10 -18 Beror så klart på vad det är för kort. Jag hade börjat med en tråd i köp/sälj forumet här på svm, är kortet någorlunda eftertraktat brukar man kunna sälja där. Snackar vi ryskfoil sign av nåt äldre kort blir det knivigare att kränga på svm öht. Men duals/power osv finns det alltid folk som är intresserade av.

Tack. Det gäller en foilad Assassin's Trophy. Jag säljer väldigt sällan kort, men detta är ett kort som jag tror är värt lite pengar och som jag vet att jag inte kommer att spela själv.

Jag har gjort en post på köp/sälj för kortet. Det är min bästa väg än så länge, men det känns som att det borde finnas något bättre sätt typ :/

Uppdaterad: 11:01:00, 1/10 -18
axbjaaaa
MEDLEM
Sjuntorp
@svm s. 10/1 -06

159 rubriker
2201 svar

3. Att sälja kort i 100-kr klasse... 11:21:56, 1/10 -18  
Att sälja kort i 100-kr klassen är svm perfekt för. Det gör medlemmarna dagligen, inget att fundera på.
Köp/sälj eller auktion är perfekt för detta, så det är inget att oroa sig för, kör bah!
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
679 svar

4. nvm, felpost... 11:27:55, 1/10 -18  
nvm, felpost

Uppdaterad: 11:28:33, 1/10 -18
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

5. Jag hade lagt upp den som "til... 12:06:11, 1/10 -18  
Jag hade lagt upp den som "till salu" på din have. När jag själv letar kort tittar jag alltid i kortpärmen snarare än att söka i köp&sälj-forumet.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

6. Tycker också man skall tänka l... 15:49:52, 1/10 -18  
Tycker också man skall tänka lite på vilken tid man vill lägga ner på att försöka få kortet sålt.
Har man orken och vill få ut så mycket pengar som möjligt så är det i diverse Facebook sidor för rariteter.
Känner man att tid inte är något man gärna lägger utan hellre gör något annat med den kan man gå direkt till exempelvis mindstage och sälja den.

Någonstans mittemellan detta finns svm och även här olika varianter. Man kan ju antingen försöka i en säljpost på forumet försöka få ur så mycket pengar som möjligt, hålla tråden uppdaterad med trendande priser man sett på andra marknader och här på svm.

Eller så kan man starta en auktion på svm med en slutdatum, lågt startpris. Så får folk helt enkelt buda det dom är billiga tills dess. Minst tidskrävande men kanske mindre pengar också.
Dessa

Rakdos
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 11/10 -10

9 rubriker
27 svar

7. Lägg upp som vanligt i din hav... 17:35:06, 1/10 -18  
Lägg upp som vanligt i din have och gör reklam för den. Ezy pzy. Hej btw tooth! Henrik från Uppsala om du minns :D
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!