Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Hur säljer man bäst dyra kort?... Mest värdefulla korten i Guild ...
Collectors Edition singles?
Senast läst: 17:43:18, 17/4 -24. Läst 2615 gånger.
Rubbit
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/12 -06

188 rubriker
1574 svar

Collectors Edition singles? 18:04:44, 25/9 -18  
Precis som rubriken säger, vad tror ni om de senaste prisökningarna på CE/IE, är det uppblåst av kort som ännu inte sålts. Eller hur värderar ni CE/IE på den europeiska marknaden?

Specifika kort såsom Serra Angel, Psionic Blast och Giant Growth. Alla NM.

Det verkar svårt att få en rimlig bild då endast ett fåtal finns på MCM. Och då de är legala Oldschool EC tycks intresset större än förut, speciellt då de visat sig ha mindre printruns än unlimited.

Gissningar, tankar?

Med vänlig hälsning,
Peter

JhovalKing
MEDLEM
Rolfstorp
@svm s. 16/11 -01

146 rubriker
2630 svar

1. hypen har redan vart och dem v... 18:10:42, 25/9 -18  
hypen har redan vart och dem verkar gått ned i pris, iaf vad gäller kompletta boxar, i om Sverige inte spelar med EC regler så är nog lyckan att få full pris för dem att skicka över Atlanten
 
Hej BIRD!

Kan man inte spela bra så får man ha en snygg lek... ;)

kolla gärna in min H/W lista ^_^
Har du några goa NES och SNES spel till salu/trade så interna mig, samlar även på Megadrive, Master System, N64 men även Gamecube och Playstation 1 spel är av intresse.
noyoudont1
MEDLEM
Umeå
@svm s. 18/8 -04

22 rubriker
121 svar

2. Jag har köpt CE i långsam takt... 21:00:55, 25/9 -18  
Jag har köpt CE i långsam takt i många år. Mitt bestående intryck är att priserna varierar (fortfarande) väldigt mycket från affär till affär. CE är en mycket illikvid tillgång och ofta har säljarna högre prisförväntningar än köparens betalningsvilja. Det är säkert en lika stor anledning till att affärerna är få, som att korten är ovanliga.

Så, vill du köpa nu får du betala dyrt. Men på samma gång, vill du sälja dina kort till högt pris, kan du få vänta länge.

Med det sagt är CE/ICE så sjukt snygga och perfekta i tex en kub. Vill du dumpa något, hör av dig.
Rubbit
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/12 -06

188 rubriker
1574 svar

3. JhovalKing : Hallådär! Det stä... 21:13:44, 25/9 -18  
JhovalKing : Hallådär! Det stämmer säkert väldigt väl, det är iaf känslan man får när man kikar runt på diverse ställen. Däremot går kurvan ganska skarpt uppåt (på senare tid) på MCM, vilket gör att jag känner att det är svårt att veta vad som är en skälig slant för korten jag nämnde.

noyoudont1 : Intressant med köp/säljperspektivet. Jag har inte begrundat det då det är såpass sällan man ser korten dyka upp på MCM. Själv har jag bestämt mig för att fokusera på min lek och tänkte således avyttra ett par jag kommit över, däremot kvarstår frågan. Vad är ett rimligt pris?(korten finns i första posten).
noyoudont1
MEDLEM
Umeå
@svm s. 18/8 -04

22 rubriker
121 svar

4. Price trend på MCM är €1,17 fö... 21:32:10, 25/9 -18  
Price trend på MCM är €1,17 för GG, €24,63 för Serra och €4,12 för Psionic Blast. Priser för kort till salu betydligt högre.

Om jag skulle gissa (kom ihåg att variationerna är stora!) så tror jag att du skulle få GG såld för 20 kr på auktion på SvM. Om du hade tur kanske för 50 kr eller mer ändå, men risken är stor att den skulle bli osåld för ett högt utropspris. Folk i Sverige är ovilliga att betala för CE eftersom det är svårt att sälja vidare.

Jag tror att en Serra skulle förbi osåld på auktion för 200 kr, även om det förstås skulle kunna gå. 100 kr utropspris skulle kanske resultera i en försäljning.

PB skulle jag säga 50-100 kr.

De CE-kort som har exploderat i pris (internationellt) är de som folk inte längre har råd att köpa i unlimited. Kort som är tillgängliga i unlimited är fortfarande ganska svala, även om en del säljare på mcm skruvar upp nivån och hoppas på att ha tur.
nikljako
HEDERSMEDLEM
Karlstad
@svm s. 18/7 -17

5 rubriker
136 svar

5. Jag skulle överväga att sälja ... 05:02:16, 26/9 -18  
Jag skulle överväga att sälja CE-kort till cardkingdom.com. Jag tror att det är lättare att få ut vettiga pengar från dem än här. Men lägg upp dem på MCM annars. Card Kingdom kan vara en ganska bra guide för vilka priser som kan vara aktuella men tänk på att det oftast är svårt att få ut så mycket som en butik.
 
Snygg naken.
Uppdaterad: 05:02:58, 26/9 -18
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

6. Efterfrågan på CE/IE-kort är v... 10:45:44, 26/9 -18  
Efterfrågan på CE/IE-kort är väldigt mycket mindre än på "vanliga" magickort. Tillsammans med det faktum att utbudet är litet gör det MCM-trend, som i vanliga fall brukar vara ett ganska vettigt verktyg för prisuppskattningar, och även lägsta tillgängliga pris till dåliga måttstockar. Generellt så brukar jag tänka att det faktiska priset kanske ligger någonstans mittemellan MCM-trend och lägsta tillgängliga pris, men det är också relevant att titta på senaste försäljningarna.

Det man då ser är att korten säljs SÄLLAN, men att försäljningspriset, särskilt för spelbara kort som de du räknar upp, ligger betydligt högre än MCM trend.

Klumpar man ihop CE och IE som samma så har det sålts ett gäng Serra Angels i år för 30-35 euro och t.om. en försäljning för 60 euro. CK tar $40, så sannolikt går kortet att sälja för 300-500kr även i Sverige om man väntar in rätt köpare.

Psionic Blasts har sålts för runt 20 euro och har haft flera försäljningar sedan i somras, så ett rimligt pris där ligger nog runt 200-250kr.

Ska jag försöka förutspå utvecklingen så tror jag att korten oundvikligen kommer att hänga med uppåt i pris i takt med att de riktiga versionerna (ABU) stiger. Mitt personliga riktmärke är att värdet rimligen borde ligga på runt 10-20% av Beta-priser och gör de inte det så är antingen CE-korten för dyra eller Beta-korten för billiga.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

7. Vad skulle 4 st City of Traito... 14:12:22, 26/9 -18  
Vad skulle 4 st City of Traitors CE kunna gå för tror ni? I minst EX skick.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
JhovalKing
MEDLEM
Rolfstorp
@svm s. 16/11 -01

146 rubriker
2630 svar

8. var ær det ? :D... 14:34:10, 26/9 -18  
JonasHob skrev 14:12, 26/9 -18 Vad skulle 4 st City of Traitors CE kunna gå för tror ni? I minst EX skick.

var ær det ? :D
 
Hej BIRD!

Kan man inte spela bra så får man ha en snygg lek... ;)

kolla gärna in min H/W lista ^_^
Har du några goa NES och SNES spel till salu/trade så interna mig, samlar även på Megadrive, Master System, N64 men även Gamecube och Playstation 1 spel är av intresse.
Rubbit
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/12 -06

188 rubriker
1574 svar

9. JonasHob : Viktigt att skilja ... 14:36:05, 26/9 -18  
JonasHob : Viktigt att skilja på World Championship decks och CE/IE. CE/IE Har samma cardstock som dom "riktiga" korten och samma rosettamönster. Medans WCD har betydligt tjockare papper och är lättare att skilja från vanliga kort.

Med det sagt så ligger en sådan i exskick på runt 70-100:-? för närvarande.

Personligen tror jag att CE/IE och WCD sakteligen kommer klättra uppåt då originalen blir för dyra och utom räckhåll för personer som spelar mer casual.

Samtidigt tror jag att så länge CE/IE/WCD är "okej" billiga kan folk tänka sig att köpa dom, men så fort dom blir dyrare kommer nog fler och fler kika mot kinesiska proxies.
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
679 svar

10. Jag vet inte hur representativ... 08:14:09, 28/9 -18  
Jag vet inte hur representativt mitt svar är för marknaden i stort men de enda CE/IE kort jag personligen skulle kunna tänka mig att köpa är p9. Fanns en mox pearl till salu här på svm för nåt halvår sen och jag hovrade över buyoutknappen flera gånger :P

Det är ikoniska kort och originalen är så pass dyra att jag aldrig kommer att kunna/vilja köpa dem så då är CE/IE det näst bästa alternativet. CE bayou? CE stone rain? CE forest? Njaaa, då skaffar jag nån av de andra alternativen som finns att tillgå.

Uppdaterad: 08:14:39, 28/9 -18
noyoudont1
MEDLEM
Umeå
@svm s. 18/8 -04

22 rubriker
121 svar

11. Vindicate: Jag tror ditt svar ... 09:35:05, 28/9 -18  
Vindicate skrev 08:14, 28/9 -18 Jag vet inte hur representativt mitt svar är för marknaden i stort men de enda CE/IE kort jag personligen skulle kunna tänka mig att köpa är p9. Fanns en mox pearl till salu här på svm för nåt halvår sen och jag hovrade över buyoutknappen flera gånger :P

Det är ikoniska kort och originalen är så pass dyra att jag aldrig kommer att kunna/vilja köpa dem så då är CE/IE det näst bästa alternativet. CE bayou? CE stone rain? CE forest? Njaaa, då skaffar jag nån av de andra alternativen som finns att tillgå.

Vindicate: Jag tror ditt svar är representativt för flertalet.

Många skulle tycka att det var en kul grej att ha power. Annars är få i Sverige beredda att betala för CE/IE och särskilt inte mer än vad man får betala för unlimited (som inte bara är legala utan kan säljas igen på en dag eller två).

Vill man ha pengar för CE/IE måste man sälja internationellt.
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

12. Jag hör till den lilla skaran ... 14:14:15, 28/9 -18  
Jag hör till den lilla skaran som tycker det känns rimligt att slänga pengar på CE-kort och måste ändå säga att de allra flesta kort som lagts upp på auktion de senaste månaderna har blivit sålda, till ganska höga priser dessutom, så ett visst intresse finns även i Sverige. Självklart är det dock betydligt lägre än för legala kort.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!