Magic the Gathering
Magic the Gathering30772 MEDLEMMAR 1073 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Alesha + Kari Zev + Kytheon!... Underrealm Lich...
Gitrog discard?
Senast läst: 11:10:22, 11/12 -18. Läst 529 gånger.
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

57 rubriker
114 svar

Gitrog discard? 10:54:27, 24/9 -18  
Morsning! Jag har en The Gitrog Monster i spel. I rundans slut har jag åtta kort på hand, varpå jag discardar ett landkort till min maximum hand size. Då triggar Gitrogs egenskap och jag drar ett till kort. Får jag på så sätt passa rundan och ha åtta kort i början av min motståndares tur? Misstänker att svaret är nej, men det vore intressant att förstå varför.

Tacksam för svar
Jim
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!

nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

21 rubriker
768 svar

1. 514. Cleanup Step 514.1. Fi... 11:19:01, 24/9 -18  
514. Cleanup Step

514.1. First, if the active player’s hand contains more cards than
their maximum hand size (normally seven), they discard enough cards to reduce their hand size to that number. This turn-based action doesn’t use the stack.

514.2. Second, the following actions happen simultaneously: all damage marked on permanents (including phased-out permanents) is removed and all “until end of turn” and “this turn” effects end. This turn-based action doesn’t use the stack.

514.3. Normally, no player receives priority during the cleanup step, so no spells can be cast and no abilities can be activated. However, this rule is subject to the following exception:

514.3a At this point, the game checks to see if any state-based actions would be performed and/or any triggered abilities are waiting to be put onto the stack (including those that trigger “at the beginning of the next cleanup step”). If so, those state-based actions are performed, then those triggered abilities are put on the stack, then the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities. Once the stack is empty and all players pass in succession, another cleanup step begins.
 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!
Uppdaterad: 11:20:09, 24/9 -18
AJN

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 7/7 -14

4 rubriker
30 svar

2. Du kommer få discarda ner till... 11:52:31, 24/9 -18  
Du kommer få discarda ner till sju kort, sen får du en grodtrigger. Triggern resolvar, det blir en ny cleanup step och då har du fortfarande för många kort på hand. Upprepa tills du inte kastar ett land.
 
"Jag kastar den engelska ordboken mot dig! Du blir krossad ordagrant."
Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

57 rubriker
114 svar

3. Tack och bock!... 14:09:53, 24/9 -18  
Tack och bock!
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!

Drago presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion
Månadsauktion #18
12 dagar kvar
Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!