Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT [UMA] Ultimate Box Topper-prom... HEMLIGA TOMTEN 2017! ...
Fejkad Leyline of the Void?
Senast läst: 18:00:04, 23/4 -24. Läst 1665 gånger.
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

Fejkad Leyline of the Void? 16:56:50, 7/9 -18  
Hej, köpte idag en Leyline of the Void (inte via biz här på SvM utan IRL) och när jag kom hem och skulle sleeva den tyckte jag den såg lite märklig ut. Färgerna är lite bleka och så. Det känns ingen skillnad när man håller i dem, textur och så känns normalt. Här är några bilder, vad tror ni? Den till vänster är alltså den jag är misstänksam mot. Tacksam för hjälp.
 
Jag gör videor! Du kan se dem här. Det är mest Magic och Shadowverse för tillfället, men det är inte omöjligt att annat poppar upp!
Uppdaterad: 16:57:15, 7/9 -18

olesch
MEDLEM
@svm s. 27/2 -07

31 rubriker
164 svar

1. Ta en lupp och kolla in rosett... 17:12:45, 7/9 -18  
Ta en lupp och kolla in rosettmönstret. Texten i bodyn på kortet ska vara tryckt ovanpå, dvs inte ha rosettmönster. Lika så manasymbolerna uppe på kortet. Du kan också ta en ficklampa eller en annan stark ljuskälla i lite mörkare rum och hålla kortet mot den med baksidan mot dig och se om där är ljusgenomsläpp. Sedan kan du jämföra det med ett annat kort du har vet är äkta och se om där är skillnad. Lite kan det vara men du ser genast om det är fel!
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

2. Ok, får ta och skaffa en lupp ... 17:18:35, 7/9 -18  
olesch skrev 17:12, 7/9 -18 Ta en lupp och kolla in rosettmönstret. Texten i bodyn på kortet ska vara tryckt ovanpå, dvs inte ha rosettmönster. Lika så manasymbolerna uppe på kortet. Du kan också ta en ficklampa eller en annan stark ljuskälla i lite mörkare rum och hålla kortet mot den med baksidan mot dig och se om där är ljusgenomsläpp. Sedan kan du jämföra det med ett annat kort du har vet är äkta och se om där är skillnad. Lite kan det vara men du ser genast om det är fel!

Ok, får ta och skaffa en lupp helt enkelt. Gissar att det inte är nåt ljusgenomsläpp om den är äkta? Tack för hjälpen!
 
Jag gör videor! Du kan se dem här. Det är mest Magic och Shadowverse för tillfället, men det är inte omöjligt att annat poppar upp!
olesch
MEDLEM
@svm s. 27/2 -07

31 rubriker
164 svar

3. Jo, där ska vara ljusgenomsläp... 17:20:38, 7/9 -18  
Jo, där ska vara ljusgenomsläpp om den är äkta. Är där inget så är den falsk.
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

4. Äkta kort kan man se konturen ... 17:29:50, 7/9 -18  
Äkta kort kan man se konturen på bilden/lite av texten från baksidan på om man håller upp det framför en stark lampa. Sänglampan brukar fungera där.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Jag använder mobillampan för a... 17:43:26, 7/9 -18  
Jag använder mobillampan för att kolla ifall de är äkta eller inte när jag har undersökt mina alpha och beta kort. Som tur är såg alla ut som de skulle.
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
671 svar

6. Liten update: testade med mobi... 09:10:12, 8/9 -18  
RolloTomasi skrev 17:43, 7/9 -18 Jag använder mobillampan för att kolla ifall de är äkta eller inte när jag har undersökt mina alpha och beta kort. Som tur är såg alla ut som de skulle.

Liten update: testade med mobillampan nu och det var marginellt mindre ljusgenomsläpp på den misstänkta leylinen än på ett kort direkt från booster, men jag tror ändå att den är äkta. Tack för hjälpen!
 
Jag gör videor! Du kan se dem här. Det är mest Magic och Shadowverse för tillfället, men det är inte omöjligt att annat poppar upp!
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

7. Färgskillnader är normalt sett... 23:16:09, 9/9 -18  
Färgskillnader är normalt sett inget konstigt, förr i tiden ( >10 år sedan) trycktes korten i USA och Frankrike och då syntes det ofta stor skillnad. På nyare kort (senaste 10 åren) kvalitén ökat, men det slipper ändå igenom kort som är lite knasiga. länk1 länk2
 
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
Nackamasterna
MEDLEM
Västervik
@svm s. 26/4 -16

21 rubriker
114 svar

8. Jag tycker att största misstan... 17:20:48, 4/11 -18  
Jag tycker att största misstanken mot kortet är det klassiska att fonten på artist name och copyright är alldeles för fet? Syns lätt med lupp men svårt att avgöra på foto. Fejkkorten har oftare 'pixligare' fonter

edit.. ops sry trådgräv, satt och slösurfade. ;-)

Uppdaterad: 17:22:30, 4/11 -18
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!