Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ÅRSMöTE 2018: FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Protokoll årsmöten 2018... Årsmöte: Val av styrelser ...
Årsmöten: Övriga frågor
Senast läst: 00:41:32, 31/3 -24. Läst 2130 gånger.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

Årsmöten: Övriga frågor 22:45:53, 28/8 -18  
Vi har tre övriga frågor som lyfts fram på årsmötena. Finns det någon som har några åsikter kring dessa?

Mer aktivitet på årsmöten!
Jesper Sjövall (jespersjovall) föreslår: svm förening/förbund skall verka för att fler medlemmar skall välja att aktivt delta i svm förening/förbund eller under föreningar. svm förening/förbund skall verka för att fler medlemmar är delaktiga i årsmötet då den demokratiska processen spela ut sin roll när vi har 10 pers i förbunden och senior, och 2 pers i junior som har röstat i i de första omröstningarna som exempel.

Mer streaming!
Joakim Heining (binkabi) föreslår att förbundet utökar sitt arbete gällande streams m.m till att också innefatta ”vanliga videos”, särskilt de som kommer från butiker. Dels hade det varit bra om förbundet har en del färdigt material som filmskapare har tillgång till och kan använda, som intro/reklam-klipp om förbundet och dels hade en gemensam plattform varit användbar. Följer man förbundets riktlinjer för filmen och använder de reklam/info-klipp som finns får videon behörighet att publiceras på den gemensamma plattformen. I praktiken skulle det kunna fungera som artiklar som publiceras på SvM.

Årsmöte på SvM
Jesper Sjövall (jespersjovall) föreslår att förbundet tillsammans med svm se över möjligheterna att hålla större delar av årsmötet på eller via svm platform. Bakgrunden är den bevisligen mycket bättre uppmärksamhet som årsmötet får där.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!

caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

1. Vad innebär det låga antalet r... 23:07:22, 28/8 -18  
Vad innebär det låga antalet röstande rent praktiskt?

Videoklipp i SvM's regi ser jag personligen inte nyttan med. Event-streaming är en annan femma.

Skulle det gå att hålla mötet/rösta via forumet här på SvM så misstänker jag också att deltagarantalet ökar.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

2. Rent praktiskt betyder det att... 23:27:26, 28/8 -18  
Rent praktiskt betyder det att om vi nu tar juniors årsmöte så hade det räckt att 4 personer gick samman och så hade de kunnat få igenom precis vad som helst.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

3. Som kommunikatör känner jag at... 08:40:46, 29/8 -18  
Som kommunikatör känner jag att det finns en hel del man skulle kunna göra för att få fler medlemmar att engagera sig i dessa årsmöten.

Jag vet i och för sig inte i vilken grad jag har möjlighet att bidra aktivt, men om ni ska ha ett möte angående detta kan ni ju slänga iväg en inbjudan så kan jag försöka vara tillgänglig.
 
w0rd
Uppdaterad: 08:41:33, 29/8 -18
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

4. Angående deltagande: min högst... 21:21:34, 29/8 -18  
Angående deltagande: min högst personliga åsikt är att om man bryr sig om att delta så orkar man klicka på en länk. Jag skulle för den delen inte bry mig om mötet hölls här istället, men det är knappast så att det inte funnit mycket gott om information, tid och möjlighet att delta i röstning om man velat.
 
"IF A=B, and B=C and C=D, THEN DO NOT GET A JOB PROOFREADING"
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

5. Att klicka på en länk är en sa... 18:11:21, 30/8 -18  
Binkabi skrev 21:21, 29/8 -18 Angående deltagande: min högst personliga åsikt är att om man bryr sig om att delta så orkar man klicka på en länk. Jag skulle för den delen inte bry mig om mötet hölls här istället, men det är knappast så att det inte funnit mycket gott om information, tid och möjlighet att delta i röstning om man velat.

Att klicka på en länk är en sak, men min erfarenhet är att när en sida säger att jag måste skapa ett konto för att använda den så väljer jag oftast att inte använda den, det skulle förvåna mig om ingen känner på det sättet för VoteIT.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

6. Helt valid point! Tänkte inte ... 19:45:27, 30/8 -18  
Kelvandil skrev 18:11, 30/8 -18
Binkabi skrev 21:21, 29/8 -18 Angående deltagande: min högst personliga åsikt är att om man bryr sig om att delta så orkar man klicka på en länk. Jag skulle för den delen inte bry mig om mötet hölls här istället, men det är knappast så att det inte funnit mycket gott om information, tid och möjlighet att delta i röstning om man velat.

Att klicka på en länk är en sak, men min erfarenhet är att när en sida säger att jag måste skapa ett konto för att använda den så väljer jag oftast att inte använda den, det skulle förvåna mig om ingen känner på det sättet för VoteIT.

Helt valid point! Tänkte inte på det eftersom jag redan hade ett konto.
 
"IF A=B, and B=C and C=D, THEN DO NOT GET A JOB PROOFREADING"
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!