Magic the Gathering
Magic the Gathering34874 medlemmar 674 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ÅRSMöTE 2018: FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Årsmöten: Medlemsavgift och bu... Motion: Inköp av Eternal-stape ...
Motion: Skapa enkla URL-adresser för lokalavdelningarna
Senast läst: 09:26:28, 6/4 -24. Läst 1112 gånger.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

Motion: Skapa enkla URL-adresser för lokalavdelningarna 18:25:23, 18/8 -18  
Skapa enkla URL-adresser för lokalavdelningarna

Jag yrkar att förbundet uppmanar hemsidan att skapa enkla URL-adresser till lokalavdelningsborden.

Lokalavdelningsborden är bra av flera anledningar. Privata bord för lokalt spel är bra, men det är svårt att hitta till dem om man inte vet om att de finns, och lokalavdelningsborden har också fördelen att även om man inte är medlem på SvM så kan man ändå läsa lokalavdelningens forumbord för att se vad som händer. Lokalavdelningsborden är med andra ord ett väldigt bra sätt både för SvM-medlemmar att upptäcka vad som händer i närområdet, och för att få nya spelare att hitta till SvM.

Ett problem är dock att det är svårt för någon som inte redan finns på SvM att hitta till lokalavdelningsborden. Om jag möter en ny spelare på en prerelease så vill jag tipsa om att hen kan se vad som händer i stan på Linköpingsbordet, men jag kan inte gärna säga till hen att gå in på https://www.svenskamagic.com/forum/board.php?ID=21016. Det bästa alternativet i nuläget är att säga åt hen att gå in på https://www.svenskamagic.com/forum/ och scrolla ner tills hen ser "SvenskaMagic Linköping", men det är fortfarande såpass komplicerat att det kan vara svårt att komma ihåg, om man ens orkar bry sig om att försöka memorera det. Resultatet blir, och det här är något jag har sett hända, att man hänvisar dem till en facebook-sida istället, vilket är dåligt för SvM (och, vill jag hävda, i förlängningen även dåligt för MtG).

Mycket bättre vore om jag kunde säga till nya spelare att gå till www.svenskamagic.com/linköping och den adressen vidarebefodrades till SvenskaMagic Linköpings bord. Där kan de se vad som händer i stan utan att de behöver skapa ett konto eller något annat som kan verka avskräckande, men det kommer sannolikt leda till att de så småningom vill svara på något och därför går med i SvM. Bra för dem, bra för det lokala communityt, och bra för SvM.

/Love Janse (Kelvandil)


Styrelsens kommentar
Styrelsen tyckte det var en så fin idé att vi redan kontaktat Beakid om att fixa det! Det gör att nu finns följande länkar som leder raka vägen till Forum-borden!
  • linkoping.svenskamagic.com
  • eskilstuna.svenskamagic.com
  • alingsas.svenskamagic.com


Därmed anses motionen besvarad, genomförd och avslutad! Tack Kelvandil för din fina idé!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Uppdaterad: 18:48:09, 18/8 -18

gagot99

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/5 -14

15 rubriker
229 svar

1. Jättebra! Blir mycket enklare ... 19:34:44, 18/8 -18  
Jättebra! Blir mycket enklare att digerera nytt folk till rätt forum, speciellt folk som inte har så lätt med svenska. +1 på den.
 
Va? Nej?
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

2. Ja, det där var ingen dum idé!... 19:43:17, 18/8 -18  
Ja, det där var ingen dum idé!
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

621 rubriker
10801 svar

3. ... 08:15:18, 20/8 -18  

 
Strätz!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!