Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ÅRSMöTE 2018: FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Motion: Skapa enkla URL-adress... Motion: Streaming ...
Motion: Inköp av Eternal-stapels
Senast läst: 09:06:48, 21/4 -24. Läst 1524 gånger.
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

Motion: Inköp av Eternal-stapels 18:12:06, 18/8 -18  
Motion: Inköp av Eternal-stapels

Priset för legacy/vintage är högre är aldrig förr. Detta mycket på grund av att många nödvändiga kort är på ”reserved list”. Om förbundet kunde använda en del av sitt eventuella överskott till att köpa in de mest vanligt använda korten ,tex lands, så skulle förbundet kunna låna ut kort till förbundets medlemmar vid viktiga turneringar (nationals, GP, PT). Givetvis får den medlemmen som lånar kortet betala en mindre summa för porto och försäkring.

Jag yrkar för att föreningen ska börja använda en viss del av överskottet för att ta fram ett bibliotek av kort som förbundets medlemmar kan utnyttja vid vissa speciella magic-tävlingar.

/ Anders Linder (Obstinat)
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!

Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

1. Min personliga åsikt kring det... 18:17:01, 18/8 -18  
Min personliga åsikt kring detta är att det omöjligt skulle kunna fungera. Detta skulle enbart leda till att den/de som är vänner till den som administrerar kortpoolen har en extra pool av kort att plocka ifrån. Vi har totalt sett närmare 3000 medlemmar och detta skulle enbart gynna ett extremt litet antal av dem.

Så även om vi köper en en rejäl bunt med kort så skulle det krävas ofantliga volymer innan vi kan ha en pool av kort som kan komma våra medlemmar till nytta.

Då känns det snarare som att vi kanske skulle fundera på sätt som gör att man inför konvent startar en tråd om kortlånande på Forumet. Nu finns en tråd redan idag, men man kanske skulle titta på en sådan utlåningstråd för varje event.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

2. Jag tycker dessutom att det är... 18:18:37, 18/8 -18  
Jag tycker dessutom att det är orimligt att de få kort som finns på marknaden ska hamna hos en förening och användas ett fåtal gånger om året. Det kommer inte leda till att kort ser mer spel, snarare tvärtom.
Personer som vill ha de dyra korten måste konkurrera mot en förening när de ska köpas för att sedan inte se spel i närheten av den utsträckning en dedikerad eternal-spelare använder dem.
4Blackout

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 9/5 -16

3 rubriker
55 svar

3. Jag gillar tanken bakom försla... 18:27:04, 18/8 -18  
Jag gillar tanken bakom förslaget, men som tidigare har nämnts lär det tyvärr bara gynna ett fåtal personer, samtidigt som en stor mängd kort försvinner från marknaden för att bara bli liggande större delen av året.

Däremot gillar jag Discus's förslag om att ha en utlåningstråd till varje event. Om man pushar lite för att folk skall våga komma igång med lånandet och utlånandet så tror jag att det kan börja rulla ganska bra. Det vore ju härligt för alla om korten folk inte använder för tillfället ändå kunde se spel, då formatet mår bra av fler spelare också! :)

Uppdaterad: 18:27:19, 18/8 -18
sortar
MEDLEM
Bankeryd
@svm s. 8/5 -02

74 rubriker
241 svar

4. Man kanske skulle kunna testa ... 09:01:52, 19/8 -18  
Man kanske skulle kunna testa att finansiera ett bonussystem för de som lånar ut staples. Sen om det ger krediter i butiken eller en chans till att vinna priser kan man fundera på.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!