Magic the Gathering
Magic the Gathering34894 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT brev som inte kommer fram!... Black friday på magic kort? ...
Tradera gör inget åt falska kort?
Senast läst: 11:19:21, 23/4 -24. Läst 3175 gånger.
Rican
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 28/1 -08

1 rubriker
0 svar

Tradera gör inget åt falska kort? 10:28:03, 18/8 -18  
Hallå.

Min första post men vill gärna sprida detta. Igår gick 2 annonser väldigt högt i pris. Säljaren hade för några månader sedan lagt upp annonser där den skrev att vissa av korten ej är riktiga och godkända för turneringsspel. Dessa annonser togs bort (av tradera?) då hans beskrivning var kanske lite väl utförlig för hans "eget bästa" så att säga. Nu i veckan la säljaren upp 3 nya annonser. . Jag kontaktade säljaren och han svarade då "Jo det är riktiga kort. Men tror inte alla är godkända i turneringsspel."

Nu till bilderna och tradera. Jag anmälde dens samtliga annonser till tradera. Pekade på vart och hur de kan se att vissa av korten uppenbart är falska. Men inget gjordes och båda annonserna gick upp till flertalet tusen. Finns en till annons som går ut idag. Kolla gärna på den och anmäl till tradera om ni har lust!

Då bilderna är halvkassa är det svårare att se på vissa av korten men bedöm gärna följande bilder:
https://imgur.com/a/yFIkrgT
Kolla speciellt tredje bilden med Show And Tell. Och Serra's Sanctum ser helt off ut den med. Resten av korten är svårare men tycker flera andra ser suspekta ut med.
Annonsen med show and tell gick upp till 3775:- och den andra med serra's till 2551:-.

Aktuell annons:
https://www.tradera.com/item/293305/319191865/magic-the-gathering-deck-mtg

Dessa

Rakdos
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 11/10 -10

9 rubriker
27 svar

1. Show and Tell urza's saga ikon... 10:35:42, 18/8 -18  
Show and Tell urza's saga ikonen ser också helt fel ut, för ljus och otydlig.
Hoppas de som köpte kan häva köpet.
scout104

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 27/5 -14

1 rubriker
86 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2023-06-05
T.o.m: 2123-07-05


2. Jag skickade en för frågan om ... 11:02:18, 18/8 -18  
Jag skickade en för frågan om att få komma och kolla på korten innan betalning då korten ser lite skumma ut, ska se om man får svar! ^^
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

3. Jag hade för mig att jag kände... 11:04:13, 18/8 -18  
Jag hade för mig att jag kände igen användarnamnet från andra fake-diskussioner. Ögnade igenom auktionerna och tänkte att det var väldigt många kort som skulle kunna vara förfalskningar.

Tradera agerar ibland och ibland inte på anmälningar av den här typen, men jag gissar att det i de här fallen är svårare att bevisa att det rör sig om förfalskningar än när de lägger upp billiga annonser med Power i bra skick.
scout104

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 27/5 -14

1 rubriker
86 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2023-06-05
T.o.m: 2123-07-05


4. Jag fick svar: Hej, Tyvä... 11:14:09, 18/8 -18  
Jag fick svar:

Hej,

Tyvärr är inte alla kort godkända. Det är blandat. Vet inte alla, jag har ej spelat turnering.

Mvh Oskar

han skrev sen att han ska ta bort annonserna efter auktionsslut...
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

5. Har anmält flera annonser med ... 12:16:40, 18/8 -18  
Har anmält flera annonser med folk som sålt proxys och vid ett tillfälle var det tre olika kontot som hade "hittat kort på vinden" och sen budade på varandras fejka/köpte av varandra. Inget hände vad jag såg.

Blir så provocerad av den rena dumheten också, så här tolkar jag såna auktioner:

"Hej, jag har extremt dyra kort att sälja. Jag skulle kunna gå in i närmsta spelbutik och troligen få äktheten verifierad på 5 minuter men jag orkar inte. Ni kan med andra ord räkna med att jag ör ganska lat och slarvig av mig så räkna med att jag paketerar lika slarvigt. Gummisnodd och folie runt korten ungefär. Eftersom jag dröjer med att skicka foton eller svara på frågor så kan ni räkna ut att det kommer att dröja även innan jag skickar korten.

Jag vet att korten är extremt värdefulla och jag har förvarat dem i ultra pro, dragon shield i lufttäta behållare och därför är korten mint och de har aldrig spelats med men samtidigt vet jag absolut ingenting om detta Magik Gathereraings bildspel så skick,språk och äkthet kan jag inte lova nåt om.

Med andra ord, uppenbar bluff eller så kraftigt lat.

Btw jag har en guldring med ädelstenar, kanske är det äkta guld men jag orkar inte kolla upp det. Ädelstenarna kanske är äkta, jag är inte nån jäkla geolog. Jag bryr mig inte om jag får riktigt dåligt betalt, hellre att jag får 100kr än jag jag offrar en kvart hos en guldsmed för att verifiera detta och få 20000kr ...

Uppdaterad: 12:39:32, 18/8 -18
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

6. Det är ju lite det där med att... 12:49:27, 18/8 -18  
Det är ju lite det där med att man ska sälja ut saker löjligt billigt som avslöjar en. Att scammers inte har förnuft nog att ta skäligt betalt, då hade man blivit mindre misstänksam.
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

7. Till Traderas försvar så har d... 12:58:03, 18/8 -18  
Till Traderas försvar så har de raderat en hel del konton som sålt förfalskningar, och i det här fallet är det inte på långa vägar lika lätt. Bedragaren har ju varit betydligt smartare och blandat in förfalskningarna med vanliga kort på ett trovärdigt sätt och det är inte så lätt att ta någons påstående som bevis.
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

8. De flesta annonser på Tradera ... 14:02:31, 18/8 -18  
De flesta annonser på Tradera känns bara tragiska - här vare skit, kom och köp, skit
Dessa

Rakdos
MEDLEM
Huddinge
@svm s. 11/10 -10

9 rubriker
27 svar

9. "borttagen av Tradera" står de... 16:01:51, 18/8 -18  
"borttagen av Tradera" står det nu.
scout104

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 27/5 -14

1 rubriker
86 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2023-06-05
T.o.m: 2123-07-05


10. Tar upp lite med falska kort i... 13:46:39, 26/11 -18  
Tar upp lite med falska kort igen, verkar vara någon som säljer beta kort samt mana crypt och andra i olika skick för väldigt extrema under priser, Samma person har algt samtliga bud på alla hans kort, har kollat tidigare köpare och säljare på deras sidor och dom verkar sälja och köpa korten fram och tillbaka... verkar vara något konstigt där..ifall någon tänkt buda :O https://www.tradera.com/item/293305/330236586/wrath-of-god-beta-limited-edition

RRWH presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Birds of Paradise (EX, Foil) 275:-

Wrath of God (Foil)

2 Karn, Silver Golem (Foil) 40:-

Cyclonic Rift

Rest in Peace

2 Loyal Retainers (Foil) 800:-

Chromatic Lantern

2 Azorius Guildmage

Steam Vents

3 Elspeth, Knight-Errant (Signerad)

Pillar of the Paruns

2 Seachrome Coast 45:-

Elvish Champion (Foil)

2 Azusa, Lost but Seeking (Foil) 25:-

2 Mana Leak

Scroll Rack (Foil) 250:-

Mutavault (Foil)

Karrthus, Tyrant of Jund (Foil) 25:-

Kaalia of the Vast (Foil) 400:-

Sorin, Lord of Innistrad 500:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!