Magic the Gathering
Magic the Gathering30768 MEDLEMMAR 1012 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Wild Defiance, Spellskite och ... Turneringslegala sleeves?...
Hur funkar Naru Meha, Master Wizard?
Senast läst: 13:03:45, 9/12 -18. Läst 541 gånger.
sandblov
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 24/7 -13

2 rubriker
3 svar

Hur funkar Naru Meha, Master Wizard? 10:03:59, 8/8 -18  
Jag har försökt läsa på men förstår inte 100% hur Naru Meha, Master Wizard funkar. Som jag fattat det:
1. Jag spelar en instant/sorcery
2. Jag spelar Naru Meha, Master Wizard och kopierar min instant/sorcery när den fortfarande ligger på stack
3. Naru Meha, Master Wizard resolvas först och kopierar min instant/sorcery som fortfarande är på stack
4. Den kopierade spellen resolvas? (osäker)
5. Den ursprungliga spellen resolvas? (osäker)
Eller sker punkt 4 och 5 samtidigt?

Ett exempel:
Motståndaren har 2 st 3/3 creatures. Jag spelar Mutiny och sen Naru Meha, Master Wizard. Kan jag då få bort båda motståndarens creatures? Eller kommer den ena kopian av Mutiny resolvas först så att när den andra resolvas har motståndaren bara en creature kvar?

Och en sista fråga. Spelar det roll för ordningen huruvida det är en sorcery eller instant som kopieras? Tex sorcery+kopia resolvas samtidigt men instant+kopia i turordning?

Tack!

Zarox
JUDGE L2
Göteborg
@svm s. 20/5 -03

51 rubriker
372 svar

1. Din ursprungliga beskrivning ä... 10:38:34, 8/8 -18  
Din ursprungliga beskrivning är korrekt, dvs kopian resolvar i steg 4 och originalet i steg 5. Glöm inte att om du gör det här i en turnering behöver du säga att du håller prioritet mellan steg 1 och 2.

Du kan aldrig döda båda 3/3orna då mutiny kräver att båda targets lever för att göra ngn skada.

Nej, det ger exakt samma resultat oberoende av typ
sandblov
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 24/7 -13

2 rubriker
3 svar

2. Tack för jättebra svar! :) Me... 12:51:35, 8/8 -18  
Tack för jättebra svar! :)
Men vad menas med att jag håller prioritet mellan 1 och 2? Och hur påverkar det?
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
676 svar

3. För att något på stacken ska r... 18:28:58, 8/8 -18  
sandblov skrev 12:51, 8/8 -18 Tack för jättebra svar! :)
Men vad menas med att jag håller prioritet mellan 1 och 2? Och hur påverkar det?

För att något på stacken ska resolva passar du priorotet. Säger du inte att du håller prioritet i steg 1 förutsätts att du passar prioritet när du lägger spellen på stacken. Om motståndaren inte svarar går då spellen till resolv, och då finns inget att kopiera när du sen spelar gubben.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 18:30:18, 8/8 -18
sandblov
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 24/7 -13

2 rubriker
3 svar

4. Jaha, jag förstår. Tack!... 08:47:59, 9/8 -18  
Jaha, jag förstår. Tack!

wicked_shadow presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!